Miten myyjät (liikkeissä) elää?
Törmäsin netissä palkkatietoihin ja ne oli 1600-2000 e/kk. Työajat on aika ikävät ja verojen jälkeen tuosta ei jää paljon mitään.
Miten voi olla mahdollista?
Kommentit (12)
Teen ma-pe 7-15..palkkka 2200 brutto...hyvin pärjäää...
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:47"]
Törmäsin netissä palkkatietoihin ja ne oli 1600-2000 e/kk. Työajat on aika ikävät ja verojen jälkeen tuosta ei jää paljon mitään.
[/quote]
Verojen jälkeen tuosta jää todennäköisesti noin 1500 - 1800 e/kk. Asumistuki auttaa vuokranmaksussa.
[/quote]
Mutta onko oikein, että vasta kaikkien tukien ja kevennysten jälkeen pystyt elämään? Asuminen on ihan järjettömissä hinnoissa, tuostakin palkasta menee yli puolet vuokraan jos olet perheellinen.
Viime palkasta jäi verojen jälkeen käteen 1303 €, mulla on 30h sopimus (joka on alani myyjälle paljon) mutta hyvän elämän tuollakin summalla saa aikaan, on mulla varaa pakollisten menojen jälkeen matkustella ja ostaa vaatteita ja sisustaa. Tietenkin se auttaa että on mies jakamassa kuluja :) ainiin ja ei ole lapsia. Sitten saatais olla eri fiilis :D
Olen opiskelija ja työskentelen kaupan alalla osa-aikaisena opintojeni ohella. Tunnit viikossa ja kuukaudessa vaihtelevat mielettömästi ja tulot kuulta 1000-2000. Opiskelijana tämä mahdollistaa melko leveän elämän, varsinkin kun tuohon lyödään ajoittainen opintotuki päälle. En silti käsitä, miten perheelliset onnistuvat tällaisella päätoimella elättämään itsensä ja lapsensa tällaisilla tuloilla, varsinkin kun nyt olen kuullut esimerkiksi parissa isossa tavaratalossa tuntisopimusten pienentyneen 30 tunnista 15 tuntiin. Hatunnosto heille.
Pitää olla paremmin tienaava mies ;)
Ei täälläpäin saa tuotakaan kun ei saa yleensä täysiä tunteja. Eipä sillä häävisti eläkään. Siskoni asuu Seinäjoella ja oli Cittarilla töissä, tienasi jopa 1800€/kk käteen, se oli jo tosi hyvä palkka sillä alalla. Ostoksista vielä henkilökunta-alennus, niin kyllä se hyvin sillä eli kahden lapsen kanssa omistusasunnossa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:47"]
[/quote]
Verojen jälkeen tuosta jää todennäköisesti noin 1500 - 1800 e/kk. Asumistuki auttaa vuokranmaksussa.
Niinpä!Olen ollut kaupan alalla kohta 15 vuotta ja kuukausipalkka noin 1980€. Revi siitä sitten...Lapsia neljä ja omakotitalo hoidettavana.Ei aina naurata.Miehelläni on onneksi parempi palkka.
Ei ne elä niissä liikkeissä kuin työajan.
Kyllä sitä elää, kun tulot suhteuttaa menoihin. Eipä ole vaihtoehtoja. Veroprosentti ei ole kuitenkaan suuren suuri, se vähän tasoittaa tuloeroja. Itse sain myyjän palkasta jopa 500e/kk säästöön (ennen lapsia) kun en turhia tuhlailllut. Nykyään ei enää onnistuis, kun on noi lapsetkin elätettävänä.
Erikoiskaupassa on mahdollista saada provikoita, joissain paikoissa kivastikin. Tiedän suorassa kuluttajamyynnissä töissä olevia henkilöitä, joilla on yli 60 000 euron vuositulot.
Toisaalta, itse teen 30h/vko joten siihen nähden netto on mielestäni ihan ok (1600-1800e). Toki palkka vaihtelee jonkin verran, riippuu millaisia vuoroja on (vkonloppuja, iltoja). Yksin asuvana voi olla hankalaa pärjätä tällaisellla palkalla pk-seudulla, mutta onneksi mies tienaa sen verran että se mahdollistaa mun osa-aikatyön. Meillä 3 lasta, joten kiva kun on lyhyempiä päiviä.
T.2