Missä olympialajissa sinä voisit sijoittua?
Olet nyt kidnapattu vieraaseen maahan. Et pääse pakenemaan, passi on viety. Nyt sinulle tarjotaan matkalippua vapauteen yhdellä ehdolla: kilpailet tällä viikolla olympialaisissa. Sinun ei tarvitse päästä palkintopallille. Jos lajissa on tavallista epäonnistua täydellisesti huipputasollakin, sinun ei tarvitse edes sijoittua tai päästä maaliin. Riittää, että keskivertokatsoja ei tajua katsovansa amatööriä. Näin pääseet joukkueen mukana maasta pois.
Kukaan meistä tuskin kilpailisi missään pikajuoksussa, seiväshypyssä tai ratsastuksessa. Mutta onneksi on valinnanvaraa. Mikä on sinun lajisi?
Kommentit (41)
Futisjoukkueeseen vaihtopenkille voisin mennä. Joku maastopyöräily menis kans ku niin paljon väkeä radalla mut tulis kyllä joku ulosajo aika nopsasti.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan meistä voisi mukamas kilpailla juoksussa tai ratsastuksessa? Olen ihan varma, että täältä löytyy juoksijoita ja ratsastajia.
Muutenkaan tuo kuvailemasi tilanne ei kovin stressaava ole, jos vapautumisen ehtona on vain kilpailu, muttei tarvitse olla lähelläkään voittoa.
Minä osallistuisin jousiammuntaan.
Aika moni jäisi kiinni jo maratonin lähtöviivalla ennen kuin ehtii ottaa askeltakaan, harvan ruumiinrakenne on sellainen että menisi uskottavasti pitkän matkan juoksijasta. Ehkä joku ammunta olisi siinä mielessä vähän vakuuttavampi.
Vieläkö runous on olympialaji? Suomi on joskus voittanut runouden olympiakultaa. Minä voisin hyvin tekaista jonkin futuristisen korona-ahdistusrunon.
Joku kilpajuoksu, jossa "kompastun" omiin jalkoihini heti alkumetreillä ja linkutan maaliin ellei lääkintähenkilöstö tule paikalle ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö runous on olympialaji? Suomi on joskus voittanut runouden olympiakultaa. Minä voisin hyvin tekaista jonkin futuristisen korona-ahdistusrunon.
Oli pakko googlettaa tämä, koska olisin kuvitellut että on tapahtunut ennemminkin joskus antiikin Kreikan aikaa. Mutta viimeisen kerran taidekilpailut oli mukana 1948. Hiphei, tältäkin palstalta oppii aina joskus jotain uutta!
Äläs sano..mutta ehkä pitkän matkan kävely? maybe?
Vierailija kirjoitti:
Joku kilpajuoksu, jossa "kompastun" omiin jalkoihini heti alkumetreillä ja linkutan maaliin ellei lääkintähenkilöstö tule paikalle ennen sitä.
Tai jalkapallo?
Olen aivan jumalattoman hyvä viettämään aikaani seljuullaan. pari kolme vuorokautta ei tunnu missään.
Eli makoilun olympia mestaruuskisoissa olis kylla ainakin hyvää keskiluokkaa, ellen sitten jopa palkintopalli ainesta.
Onpas paljon vastauksia tyypeiltä, jotka eivät tiedä, mitä lajeja olympialaisissa on.
Voimanosto, ulkonäkö ei herättäisi varmaan hirveästi epäilyksiä, ellei tutkisi rasvaprosenttia tarkemmin. Pystyn nostamaan ihan uskottavia painoja, ainakin alkuverryttelyt menisivät ihan ok. Ekan suorituksen jälkeen voisi näytellä jonkin revähdyksen tai jotain.
PIngistä voisi yrittää kans, sitä tuli pentuna tahkottua aika paljon.
Kaikissa tietenkin, sijoittuisin ainakin viimeiseksi.
Naisten jalkapallo. Pitäisi kyllä himmailla aika paljon ettei erottuisi liian ylivoimaisena joukosta.
T. M42
Lähes 10v nyrkkeilyä treenanneena osallistuisin varmaan miesten superraskaansarjan nyrkkeilyyn, tavoitteena olisi aidosti kulta. Varmaan tyrmäyksiä yrittäisin koska en pärjäisi pelkillä osumapisteillä.
Lisäksi 3x3 koripallo näyttää niin hauskalta että sitä kokeilisin ihan mielelläni jos saa kahteen lajiin osallistua. Muista yläastella ja lukiossa kun minä, 190cm, ja toinen 190cm kaveri pelattiin koripalloa kahdestaan kaikkia muita lyhyempiä poikia vastaan ja voitettiin :)
t. M33, 190cm, 110kg
Ratsastus. Kyseinen "urheilu" on helppoo, kun heppa tekee kaiken. Naurettavaa, että tollasta pelleilyä saa kattoo kisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Onpas paljon vastauksia tyypeiltä, jotka eivät tiedä, mitä lajeja olympialaisissa on.
Tsemppiä tietty urheilijoille. Itse en seuraa mitään urrheilua vaan yritän itse liikkua. Siis urheilla,jopa. Sohvaurheilija en ole. Tietysti kannustan kaikkee hyvää Suomeen esmes. Sitä kun ei paljoa täällä ole.
Joo, siis karsintarajat feikattaisiin ja osallistuminen joukkueeseen selitettäisiin vaikka että olet asunut Timbuktussa mutta nyt osallistut Suomen riveissä suomalaisen merimiesisäsi kunniaksi.
Kirjoitin aloitukseen huolimattomasti, kyllä varmaan täälläkin on muutama jotka voisivat uskottavasti osallistua pikajuoksuun nykykunnolla, ja ehkä tätä muutama grand prix -tason ratsastajakin lukee. Noissa lajeissa tasoerot vain pistävät silmään todella räikeästi, jos yksi juoksija jää muista puoli kierrosta jälkeen heti alkuun. Tai hevonen kipittää radalle takapää tallissa. Itse en osallistuisi paritanssiinkaan kun parin kanssa ei olisi treeniä takana.
Oma valinta voisi olla miekkailu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko tosiaan että kaikki viinanjuonnit tai naisten hakkaamiset on sillä ajatuksella vastattu?
Sumopaini olisi paras laji tämän kesän jälkeen
Ihan mihin tahansa lajiin voisin mennä, koska minulle tulisi viime hetkellä flunssan oireita.