Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ok jos avustettava kiroilee ja riehuu koko ajan?

Vierailija
26.07.2021 |

Pitääkö avustajan sietää sellaista käytöstä ja kuuluuko se vain jotenkin työnkuvaan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet dementoituneet vahukset, harhaiset, kipupotilaat, kehitysvammaiset ja mielisairat käyttäytyvät juuri noin. Hoitamattako heidät pitäsi ättää "rangaistukseksi" huonosta käytöksestä?

Vierailija
2/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on, jos avustettava elää siten "omanlaistaan elämää."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroileminen menettelee, jos ei alatyylistänimittelyä mutta väkivaltainen käytös ei.

Vierailija
4/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet dementoituneet vahukset, harhaiset, kipupotilaat, kehitysvammaiset ja mielisairat käyttäytyvät juuri noin. Hoitamattako heidät pitäsi ättää "rangaistukseksi" huonosta käytöksestä?

Heillä ei varmaan ole avustajaa vaan ihan hoito.

Vierailija
5/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustajan oletetaan sietävän vaikka mitä shittiä avustettavan puolelta.

Vierailija
6/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisia kirosanoja (ei avustajaa haukkuvia) kuten prkl, hlvetti voisin sietää.

Riehumista taas en, enkä esim. h*orittelua.

Vierailija
7/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa. Olen tosissani. Olen itsekin ollut alalla. Tuota se on, johto oikein nauttii niistä mustelmista, joita näkevät ihollasi. He nauttivat kyynelistä silmissäsi ja kuinka voimattomaksi muutut, sillä siten sinulla ei ole voimia lähteä. He nauttivat siitä tunteesta, että he tuntevat olevansa sinun yläpuolellasi. Niin kuin olisit itse pilannut elämäsi. He pitävät sinua perseenpyyhkijänä ja erityisesti jos olet kaunis ja laiha he nauttivat kaksin verroin.

Vierailija
8/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaisuus tai avustajaan kohdistuvat henkilökohtaiset solvaukset eivät ole ok eikä niitä tarvitse sietää. Kiroilua on ikävä kuunnella, mutta ei siitä oikein voi valittaakaan.

Vierailija
9/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet avustettavat purkavat oman pahaolonsa avustajan niskaan ja ei, se ei ole oikein. Ei tarvitse kestää sellaista käytöstä.

Vierailija
10/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kotiin juuri avustettavan luota ja päässä soi vaan vit*u saatana pentu pe*kele ja voin sanoa että ei tuota ole kiva kuunnella koko päivän.

Vierailija
11/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin kotiin juuri avustettavan luota ja päässä soi vaan vit*u saatana pentu pe*kele ja voin sanoa että ei tuota ole kiva kuunnella koko päivän.

Irtisanoudu.

Vierailija
12/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi kuuntelemaan.

Vierailija
13/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda alaa. Olen tosissani. Olen itsekin ollut alalla. Tuota se on, johto oikein nauttii niistä mustelmista, joita näkevät ihollasi. He nauttivat kyynelistä silmissäsi ja kuinka voimattomaksi muutut, sillä siten sinulla ei ole voimia lähteä. He nauttivat siitä tunteesta, että he tuntevat olevansa sinun yläpuolellasi. Niin kuin olisit itse pilannut elämäsi. He pitävät sinua perseenpyyhkijänä ja erityisesti jos olet kaunis ja laiha he nauttivat kaksin verroin.

Itse olen valikoinut avustettavakseni vain helppoja tapauksia ja teen vain työmarkkinatuen suojaosan verran töitä eli 300 e/kk. En ole ap. En ole lahjakas enkä tietä mitä muuta työtä voisin tehdä, kun tällä paikkakunnalla vapaana olevan iltasiivoojan hommassakin pitäisi jaksaa käydä 6 kertaa viikossa. Aamusiivoukset ei taas bussiaikataulujen vuoksi onnistu ja pidemmän päälle vain sairastuisin niistä aikaisista herätyksistä.

Vierailija
14/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisetkin avustettavat on ärsyttäviä, jotka olettaa avustajan olevan ajatustenlukija ja osaavan kaiken jo valmiiksi ilman perehdyttämistä. 

Vierailija
15/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä avustin halvaantunutta ihmistä, jos hän olisi pystynyt liikkumaan , en olisi uskaltanut olla samassa tilassa hänen kanssaan. Oli niin aggressiivista huutoa ja puhetta, pelkäsin häntä.

Vierailija
16/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä syystä esim. kiroilee . Eli liittyykö se sairauteen esim. muistisairaus tai vammaan esim. Tourette.

Vierailija
17/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok.

Vierailija
18/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli työtoverina tällainen positiivisen diskriminaation helmi päälle vuosikymmenen ja munaton johto ei ikinä puuttunut sen vastaavanlaiseen käytökseen työtovereille jokaikinen päivä.

Vierailija
19/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa tätä on paljon ylemmillä luokilla mutta kyllä pienetkin osaa.

Vierailija
20/30 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei voi vedota että he jäisivät vaille hoitoa, tai että avustajan velvollisuus on sietää mitä tahansa. Ei todellakaan. Sellaisen hoidettavan paikka on laitoksessa. Tunteisiin vetoaminen on taitavaa henkistä väkivaltaa jota hoitoalalla kuulee hyvin usein. Ota puheeksi pomon kanssa ja vaihda hoidettavaa.