Poliisilla uhkailu someriitelyn takia? Kokemuksia?
Eräässä yleensä asiallisessa someryhmässä, jossa olen, alkoi jokin aika yksi henkilö häiriköimään. Solvasi, haukkui ja kiusasi toisia. Kun asiaan pyrittiin puuttumaan, hän alkoi uhkailemaan yp:tä poliisilla.
En edes tiedä, mihin hän perustaa uhkailunsa. Yp on kaverini ja kokee tilanteen raskaana. Itse haluaisin lohduttaa, kun eihän poliisi mitä tahansa perätöntä ilmoitusta lähde tutkimaan.
Tätä poliisilla uhkailijaa itseään ei siis kukaan suoraan haukkunut, eikä nimeltä mainiten, mutta ryhmässä keskusteltiin huonosta käytöksestä ja miten siihen puuttua.
Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta perusteettomasta poliisilla uhkailusta someriitojen takia?
Tässä ei siis tosiaan ole kyse mistään Metsäketo--tyyppisestä tapauksesta jossa olisi nimeltä syytetty ketään vaan tämä mies uhkailee muita poliisilla koska ilman nimiä puhuttiin huonosta löytämisestä ja hän tajusi, että hänestä puhutaan koska oli ollut ainoa huonosti käyttäytynyt.
Kommentit (11)
Perätön rikosilmoitus on myös rikos.
Antakaa uhkailla. Ihan sama. Ei poliiseja tietenkään kiinnosta etenkään jos siellä ei ole mitään asiatont solvausta.
T. Lakimies
Antaa uhkailla. Poistakaa ryhmästä.
Olen ylläpitäjä useammassakin FB ryhmässä. Kaikenlainen uhkailu on ihan arkipäivää. Kun itse tietää toimineensa oikein, ei ainakaan poliisilla uhkailu vaikuta minuun mitenkään.
Kiitos vastauksista! Samaa itsekin ajattelin, että eihän poliisitutkinnalla edes voi uhkailla (tai voi, mutta se on täyttä perätöntä roskaa) kun eiväthän poliisit todellakaan aloita tutkintaa jostain kun ilmoittaa, että "siellä yhdessä ryhmässä paheksuttiin jonkun käytöstä ja vaikka nimiä ei mainittu niin epäilen että puhuivat minusta kun olin v*ttuilut kaikille, niin nyt tutkikaa!"
Kun mitä tuossa edes tutkittaisiin kun nimiä ei mainittu ja hän vain oletti, että hän oli se jonka käytöstä paheksuttiin.
Ap
Eikö tuossa poliisilla uhkaileva syyllisty itse laittomaan uhkaukseen?
Tulee mieleen eräs tyrnäväläinen perhe, uhkaavat poliisilla/ rikkarilla mutta kun kun ilmoitat meneväsi oma-aloitteellisesti ja suostuvaisesti poliisiasemalle selvittämään asiaa ja kertomaan miten asiat ovat menneet todisteiden kera, oletkin vasikka ja poliisien nuoleksija.
Ehkä tekisi hyvää, että kumpikin teistä pääsisi puolueettoman arvioijan eteen
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa poliisilla uhkaileva syyllisty itse laittomaan uhkaukseen?
Ei, jos oikeasti tekee rikosilmoituksen. Silloin kyseessä on laillinen uhkaus
Siis *huonosta käyttäytymisestä*. Autocorrect.