Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nyxät ovat ilkeitä?

Vierailija
04.08.2014 |

Tällä palstalla on päivittäin niin sekavia aloituksia uusperheen äideiltä, että olen vakavasti alkanut miettiä, että onko tuo tietty, itsestä epävarma ja kilpailullinen nainen joku prototyyppi.

Missä ovat sallivat, lämpimät ja joustavat aikuiset jotka ymmärtää exän surun, lasten ikävän perheen hajoamisesta eivätkä ole mustasukkaisia tai hauku exää ?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyrpä vie.

Vierailija
2/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exät haukutaan katkeriksi ja rumiksi ja lapset huonosti käyttäytyviksi. Ex voi surra eroa tai on tullut petetyksi ja jopa kymmenien vuosien jälkeen jätetyksi. Lapset ovat kärsineet riidoista ja kokeneet hylkäämistä ja sitten joutuvat tottumaan heti uuteen ihmiseen.

Ero on voinut olla hyvä ratkaisu, mutta useimmiten huomaa ettei edes yritetä ymmärtää...

Ex on ahne kun haluaa elarit vaikkapa kaikki tietää, miten paljon lapsiin menee rahaa.

Minusta nämä kuviot ovat outoja aina.ap

Vierailija
4/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:38"]Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan

[/quote]

Millä tavoin täällä haukutaan nyxiä?

Vierailija
5/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan nyt tätä palstaa, en henkilökohtaisesti koe ketään ilkeäksi.

Ap

Vierailija
6/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja exän omaa aikaa halvennetaan ja kadehditaan

Vierailija
7/21 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/21 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun kokemukseni näin nyksänä ovat päinvastaiset. Olen ollut jopa vähän vetäytyvä, tilaa antava ja rakentavasti asioita hoitava aikuinen. Miehen lapsi jumaloi minua. En ole yrittänyt olla hänelle äidinkorvike.

Miehen ex yrittää kaikin tavoin mustamaalata minua ja pilata elämämme. En siltikään ole ryhtynyt "vastatoimenpiteisiin" vaan totean aina vaan rauhallisesti, että tästä aiheesta keskustelu omalta osaltani riittää.

Katkeruus, kateus...

Vierailija
9/21 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:34"]Kyllä minun kokemukseni näin nyksänä ovat päinvastaiset. Olen ollut jopa vähän vetäytyvä, tilaa antava ja rakentavasti asioita hoitava aikuinen. Miehen lapsi jumaloi minua. En ole yrittänyt olla hänelle äidinkorvike.

Miehen ex yrittää kaikin tavoin mustamaalata minua ja pilata elämämme. En siltikään ole ryhtynyt "vastatoimenpiteisiin" vaan totean aina vaan rauhallisesti, että tästä aiheesta keskustelu omalta osaltani riittää.

Katkeruus, kateus...

[/quote]

Juurikin näin. Nyxät kuvittelevat, että heitä kadehditaan, että ex katkera vaikkapa mies olisi todella törkeästi jättänyt ex-vaimon ? Etkö itse olisi vihainen, jos sua olisi kohdeltu samoin?

Vierailija
10/21 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:34"]Kyllä minun kokemukseni näin nyksänä ovat päinvastaiset. Olen ollut jopa vähän vetäytyvä, tilaa antava ja rakentavasti asioita hoitava aikuinen. Miehen lapsi jumaloi minua. En ole yrittänyt olla hänelle äidinkorvike.

Katkeruus, kateus...

[/quote]

Onkohan sullakin joku tarve esittää olevasi parempi?

Vierailija
11/21 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää ihmiset huolta omista parisuhteistanne ja olkaa uskollisia omallenne, niin ei tule exiä ja nyxiä ja kitkeryyksiä ja katkeruuksia! Ja tolkuttomia riitoja ja sotkuja, jopa perinnönjaoissa myöhemmin exän ja nyxän lasten kanssa. Ihmisillä on tunteita eikä niitä noin vain voi repiä pois! Jos on törkeästi petetty, vaikkapa sen nyxän kanssa, niin kummallisempaa olisi, jos exä ei kokisi luonnollisia tunteita, joita tuossa tilanteessa ovat viha, katkeruus, pettymys, suru, mustasukkaisuus, hylätyksituleminen, arvottomuus, häpeä, ... Nyxät ovat usein tuolloin ilkeitä, ylimielisiä, kovia, pilkkaajia, itsekkäitä, ahneita, empatiakyvyttömiä, ylpeitä, ... Pettäjä on usein surullinen exänsä takia, mutta ei voi ilmaista sitä nyxälle, eikä myöskään exälle, ja koko soppa on sen petokseen ryhtyneen syytä, ja hän sen lopun viimein myös syö, oman soppansa (=kärsii ihmissuhteiden raunioilla).

Kaiken tuon pahan voi välttää, kun ei ensinkään lähde vääryyteen, eli on vakaasti uskollinen!

Vierailija
12/21 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:20"]Pitäkää ihmiset huolta omista parisuhteistanne ja olkaa uskollisia omallenne, niin ei tule exiä ja nyxiä ja kitkeryyksiä ja katkeruuksia! Ja tolkuttomia riitoja ja sotkuja, jopa perinnönjaoissa myöhemmin exän ja nyxän lasten kanssa. Ihmisillä on tunteita eikä niitä noin vain voi repiä pois! Jos on törkeästi petetty, vaikkapa sen nyxän kanssa, niin kummallisempaa olisi, jos exä ei kokisi luonnollisia tunteita, joita tuossa tilanteessa ovat viha, katkeruus, pettymys, suru, mustasukkaisuus, hylätyksituleminen, arvottomuus, häpeä, ... Nyxät ovat usein tuolloin ilkeitä, ylimielisiä, kovia, pilkkaajia, itsekkäitä, ahneita, empatiakyvyttömiä, ylpeitä, ... Pettäjä on usein surullinen exänsä takia, mutta ei voi ilmaista sitä nyxälle, eikä myöskään exälle, ja koko soppa on sen petokseen ryhtyneen syytä, ja hän sen lopun viimein myös syö, oman soppansa (=kärsii ihmissuhteiden raunioilla).

Kaiken tuon pahan voi välttää, kun ei ensinkään lähde vääryyteen, eli on vakaasti uskollinen!

[/quote]

Samaa mieltä! Ja jotkut vielä tietäen ja tahtoen osallistuvat rikkomaan lasten kodin ja perheen. Miksi täytyy olla niin itsekäs?

Vierailija
13/21 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden exä on toisen nyxä.

Vierailija
14/21 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ilkeitä ihmisiä. Jotkut niistä ovat niitä exiä ja jotkut nykyisiä.

On niitä exiä, jotka eivät anna entisen puolison jatkaa elämää vaan tekevät toisen elämästä vaikeeta ja yrittävät mustamaalata niitä nykyisiä. On myös niitä nykyisiä, jotka eivät pysty hyväksymään puolison exää elämään, vaikka exä olisi asiallinen ja tekemisissä entisen kanssa vain sen pakollisen mitä lasten takia pitää olla.

Onneksi on olemassa myös ihan normaaleita ihmisiä.

Vierailija
15/21 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 15:27"]Mulla ei ole tarvetta haukkua nykyisen mieheni exää ja hänen lapsensa kanssa tulen toimeen. Tytär on nykyään teini-ikäinen ja oli todella vaikeaa saada hänet hyväksymään minut vaikka vanhempansa olivat eronneet kaksi vuotta ennen kuin tapasimme. Hän oli jotenkin elätellyt toivetta että isä ja äiti palaa takaisin yhteen koko sen parin vuoden ajan, vaikka äidillään oli jo uusi miesystävä jne. 

Mutta mulla ei ole tarvetta haukkua mieheni exää eikä hänen tytärtään. 

[/quote]

Ihana kuulla, että tällainen aikuinen löytyy.

Vierailija
16/21 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:38"]Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan

[/quote]

[/quote]

Voi kuule luepa vaikka ajatuksen kanssa keskustelu Exä ja sen nykyinen: http://www.vauva.fi/keskustelu/4243099/ketju/ex_ja_sen_nykyinen

[/quote]

Yleensä ex on katkera, huonompi kuin minä jne. Tuossakin ketjussa tulee esille nyxien ilkeys myös.

Vierailija
17/21 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette erittäin kapeakatseisia. Jos ei itse ole kokenut avioeroa niin on turha moralisoida.

Isä ja äiti erosi isän pahan alkoholismin. Äiti maksoi ties kuinka monta vuotta eri vieroitushoitoja. Isälle puhkesi alkoholismi kun sisko syntyi eli ei ollut ennustettavissa.

Miten te aikuiset ihmiset koette sen oikeaksi ratkaisuksi että äitini eläisi koko elämänsä yksin? Äidin mies ei mitenkään rikkonut meidän perhettä, päin vastoin, minulla on nyt rakastava isä. Kerrankin. Kaikki uudet eivät ole mitään perheen rikkojia. Ette voi asettua toisten tilanteeseen.

Ihmiset eroaa, sille ei voi mitään. Kyllä isäni halusi palata takaisin yhteen eikä pidä isäpuolestani. Olen niin kiitollinen tästä tilanteesta, minulla on nyt ehjä perhe.

T nyt 21 v tyttö joka on elänyt tässä uusioperheessä nyt 6 vuotta.

Vierailija
18/21 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 korjaa: alkoholismin takia*

Vierailija
19/21 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeita kuvioita, parempi että ehjä perhe

Vierailija
20/21 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:44"]

[/quote]

[/quote]

Voi kuule luepa vaikka ajatuksen kanssa keskustelu Exä ja sen nykyinen: http://www.vauva.fi/keskustelu/4243099/ketju/ex_ja_sen_nykyinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi