Nämä White Trashin määritelmät...
Katselin äsken tuota toista aiheesta pyörivää ketjua melkein tällä samalla otsikolla. Ajattelin jopa sanoa, että tutkikaa mua niin saatte hyvää ainesta, mistä tehdä se teidän määritelmänne...
Tilanne Suolessa on siinä mielessä suorastaan hullunkurinen, että sotien jälkeen kouluissa paasattiin mm luokkakiertoa eli todellisuudessa korkeampiluokkaisia hakattiin päähän ja melkein eivät saaneet olla olemassa kun taas "vastakkaisen luokan" lapsosia kehuttiin ja nostettiin ties mihin pilviin... Mitään luokkakiertoa ei voi olla olemassa, koska jos tiput omasta korkeammasta luokastasi, niin ei ole mitään toista luokkaa, joka ottaisi sinut vastaan. Ainoa kohtalo on jäädä yhteiskunnan - ja oman luokan ulkopuolelle... Minäkin kuulun noihin jonkun luokan ulkopuolelle jääneisiin ja sillä perusteella voisi kohdalle kolahtaa ties mitkä "roskaväen" tuntomerkit... Nyt aletaan olla siinä tilanteessa, että alkaakin paljastua, että siellä "roskaväessä" - luusereiden ja syrjäytyneiden maailmassa - elää kohta jättimäärä porukkaa... ja jos rupeamme katsomaan keitä he oikein ovat ja mikä koulutus... niin minä en ainakaan tunne muita kuin läjäpäin luusereita, joilla kaikilla on korkeakoulutus ja mitä parahin kotitausta (jos paremmuus on jotain muutakin kuin kotiäiti ja isä, joka ei koskaan juo...)... ja jossain vaiheessa alkoi tuntua oudolta kun kaikkialla on noita Working Class Heroes... eihän semmoinen voi olla kuin joku todellinen poikkeustapaus, mutta kun se alkaa oleen joku Suolimaankin standardi, niin täällä alkaakin kyllä haista joku todella outo meininki...
Mutta jos tunnistat joitain yhtäläistä tästä minun tarinasta verrattuna omaan tarinaasi, niin kerro... Tähän ketjuun ei haluta niitä, joiden sukujuuret joskus sodan jälkeen olivat jossain Working classissa... Working class on hieno juttu eikä siinä siis ole mitään huonoa tai hävettävää... Itse asissa yhteiskunnan ylimmällä luokalla ja työväenluokalla onkin enemmän yhteistä kuin siihen väliin jäävällä porukalla... vai oliko joku kuvitellut joskus jotain muuta... heillä on yhteinen tavoite, jonka eteen tehdään jotakin: oman kansan hyvinvointi konkreettisin teoin... pakko paiskia töitä ja tuntea vastuu eikä ajatella vain koko ajan jollakin tavoin muka paremmaksi tai hienommaksi tulemista jossain sosiaalisessa skaalassa... mitä väliä - olen mikä olen enkä muuksi voi tulla... ja ajatelkaas ketkä kaikki oikeasti kuuluvat siihen "työväkeen"... mielestäni sinne kuuluvat kaikki maanviljelijät ja karjanhoitajat, kaikki yrittäjät, jotka tekevät tärkeitä tuotteita... eivät jonkun hömpän tuottajat... jne jne... se, että kaikki yritetään ja on yritetty tunkea johonkin poliittiseen malliin ja skaalaan kommunistista äärioikeistoon on jättikokoinen virhe... olisi pantu energia johonkin ihan muuhun kuin poliittiseen ja kaiken maailman aatteiden hömppään... politiikkaan...
Minä siis julistaudun olemaan malliesimerkki Suolen White Trashistä... olen mikä olen enkä voi muuksi tulla... jos en olisi jonkunlainen yksityisyrittäjä, niin mitään tehtävää ei tässä Suolimaassa minullekaan olisi ikinä tarjoutunut... koulutuksesta ei ole ollut muuta kuin haittaa ja ymmärrän, että on monia miehiä, jotka selviävät ilman sitäkin... koulutus on yksi hömppäkeino yrittää kivuta jonnekin, missä ei kuitenkaan pääse yhtään minnekään... On pelkän paskan jauhantaa sanoa, että ihminen tekee itse valintoja ja päättää elämänsä suunnasta... ja paskat mitään semmoista voi tehdä... rajat tulevat tasan tarkkaa siitä ympäristöstä, jonne on syntynyt... jos on erehtynyt luulemaan omia pääsemisiään ja edistyksiään omiksi suorituksiksi, niin on vain elänyt siinä harhassa, että ne ovat jotain omien päätösten tuloksia... itse asiassa ne ovat merkki siitä, että on kuulunut sellaiseen porukkaan, joka on päästetty sinne sun tänne... Niin - kuka on ollut päästämässä... mä en jaksa kirjoittaa enempää - ajatelkaa itse... kait te pystytte kun teillä on niin korkea koulutuskin kaikilla...
NIIN - OLEN VAMPYYRI JA EN AINOASTAAN KAIVA VERTA NENÄSTÄ... IMEN VERET TEISTÄ... OLEN WHITE TRASHIÄ JA LÄHDEN NYT LUOKKATAISTELUUN SIKSI, ETTÄ MINUA HAUKUTAAN WHITE TRASHIKSI, SUOLIMAAN ROSKAPORUKKAAN KUULUVAKSI... ja siellähän ne ovat kaikki mielisairaita ja muitakin hulluja... yläluokkaisille kun on annettu semmoiset diagnoosit... JUU, JUU... jokainen mosaiikin pala kolahtaa paikoilleen...
HERÄTKÄÄ IHMISET UNESTANNE... ÄÄNI HUUTAA JO AAVIKOSTA... NYT ON AIKA LOPETTAA KAIKKI HÖMPPÄ JA OLLA SE MIKÄ OIKEASTI ITSE ON EIKÄ ANTAA KENENKÄÄN YRITTÄÄ PAINAA TOISIA MAAHAN... JA TIES MILLÄ KEINOILLA, JOTKA USEIN VAIKUTTAVAT SALAKAVALASTI, PSYKOLOGISESTI...
Olihan se kiva, jos tämä kirjoitus tavoitti edes yhden palstalaisen... Ne, jotka eivät muka ymmärrä ovat sitten paljastaneet todellisen oman taustansa... nimenomaan kieli on yksi mikä erottaa porukat toisista... se muodostaa lasimuurit, joiden yli ei millään koulutuksella mennä... OIKEAT PORUKAT KYLLÄ YMMÄRTÄÄ, vaikka heitä roikkuisikin tällä palsta vain kovin muutama... muiden ei tartte ymmärtää eikä yhtään kiinnosta kuulla, että tosta tekstistä ei taas joku ymmärtänyt yhtään mitään... et ymmärrä, koska juuresi ovat jossain muualla kuin tämän Suolimaan tämäkin White Trashin yksilö...