Paniikkikohtaus?
Tämän vuoden aikana ollut muutaman kerran seuraavaa: tykyttää, rytmihäiriöitä, huono olo, oksettaa. Kuolemanpelko. Kuumat aallot. Tuntuu ettei saa kunnolla henkeä.
Tänään oli somaattisesti oire jonka takia kävin lääkärillä, syy jäi epäselväksi. Tämän jälkeen taas nuo ylläolevista oireet, jotka voisivat liittyä somaattiseen oireeseen mutta todennäköisemmin paniikkiin.
Kokemuksia paniikkihäiriöstä?
Kommentit (15)
No tuttua on. Ja mulla johtui kilpirauhasen liikatoiminnasta, joten kannattaa tarkistuttaa veriarvot.
Kilpirauhanen tarkistettiin joku aika sitten, oli ok.
-ap
Voi olla. Paniikkikohtaus ei välttämättä tunnu joka kerta täsmälleen samanlaiselta ja ne voivat myös eri ihmisillä olla erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhanen tarkistettiin joku aika sitten, oli ok.
-ap
No kannattaa käydä uudestaan lääkärillä, jos nuo kovasti haittaavat elämää. Paniikkihäiriöön on lääkkeitä ja hoitoa. Jo pelkkä tieto, mistä on kyse, voi auttaa. Siihen ei kuole eikä sitä tartte pelätä. Pikemminkin voisi ottaa sellaisen asenteen, että siitä vaan, paniikki, yritäs vaan tulla niin mä näytän sulle taivaan merkit! 💪🏻
Tsemppiä sulle, on kyllä ikävä vaiva.
Olen saanut tykytyksiin bisoprololia ja se onneksi vie pahimmat fyysiset oireet pois. Tykyttelyä vähemmän ja sitten ehkä muutenkin vähän helpottaa.
Mikä lääke tähän olisi yleensä käytössä? -ap
Mulla samoja oireita plus huimaus. Ihan kamalaa. Heti kun selvitin että kyse on ahdistuksesta/paniikkihöiriöstä, tiesin ettei siihen kuole ja lähti helpottamaan.
Ja ainiin! Vähensin kahvin juontia ihan minimiin, kaksi pientä kuppia päivässä. Helpotti kummasti!
7
Mullakin on tuota huimausta! Ihan kamala tunne. -ap
Minulla on paniikkihäiriö ja olen kärsinyt samoista oireista. Lisäksi omiin kohtauksiini on liittynyt huimausta, näkökentän kaventumista ja voimakasta kipua vasemmassa käsivarressa.
Hakeuduin kerran päivystykseen, kun luulin saaneeni sydänkohtauksen. Kuten joku edellä totesikin, kohtaukset voivat olla erilaisia eri ihmisillä ja lisäksi sama ihminen voi kokea monenlaisia eri paniikkikohtauksia.
Voimia sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Ja ainiin! Vähensin kahvin juontia ihan minimiin, kaksi pientä kuppia päivässä. Helpotti kummasti!
7
Minä lopetin kokonaan. En uskalla juoda kahvia enää yhtään, siitä tulee muutenkin ahdistunut olo vaikka ei aina laukaisekaan paniikkikohtausta.
Liittyykö muilla paniikki johonkin somaattiseen oireeseen tai kuviteltuun vakavaan sairastumiseen?
Minä eristäydyin. Pelkäsin ihmisiä. Kaupasta kesken kassajonon oli pakko päästä pois. Linja-autot olivat kauheita kun ei päässytkään pois. Kävelin mieluummin. Kävin yksityisellä. Sain mieliala- lääkkeitä. Nyt elämä hymyilee.
Minä sain paniikkikohtauksia parturissa. Yht'äkkiä ei henki kulkenut, tuli kuuma ja hiki vaan virtasi. Todella noloa, vaikka aina varoitin parturia tästä.
Olen ajellut tukkani viimeiset 20 vuotta itse.
Kellään?