Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan kokoarvio, pieni vauva. Kokemuksia?

Vierailija
04.08.2014 |

Käväisin tänään sokereiden (rasituksessa oli paastoarvo koholla) takia kokoarvio ultrassa ja yllätys olikin aika suuri kun vauva viikoilla 36+6 vastaa viikkoja 33. Eli painoa oli vauvalla vain 2200g. Nyt joudumme heti jatko seurantaan.

Onko jollain muulla ollut vastaava tilanne? Mistä johtui? Minulla epäiltiin heikkoa istukan toimintaa vaikka ultrassa virtaukset oli oikein hyvät. Mitä seurasi ja millä viikoilla synnytys käynnistettiin? Minkä kokoisena vauva syntyi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla piti olla iso vauva ja olikin 3, 2 kg. Syntyi viikko la:n jälkeen.

Vierailija
2/8 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yli kaksi kg on kuitenkin jo hyvä paino!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se arvioidaan reisiluun pituudesta, voi heittää paljon.

Vierailija
4/8 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli myös paastoarvo koholla. mutta jouduin käymään myös jossain kontrolleissa koska vatsa ei kasvanut ja vauva vaikutti pieneltä. hän syntyi tasan 2 viikkoa la:n jälkeen ja painoi 3 250g. 

Vierailija
5/8 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä painoarvio viikkoa/kahta ennen synnytystä joku 2400g. Vauva syntyi 40+2 ja painoi 3750g :) Eli voi heittää paljonkin.

Vierailija
6/8 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lisää vielä, että ihme jos johonkin jatkoseurantaan laittavat. Mulla oli kuitenkin raskausviikkoja pari enemmän kuin sinulla ja sanottiin vain että siro vauva tulossa :o

Vierailija
7/8 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin koko raskauden ajan, että vauva on pieni ja syntyessään painoi 3410g

Vierailija
8/8 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla arvioitiin viikolla 37+ jotain ultrassa, että 2400 g ois. Ei puhuttu mitään seurannasta. Nyt kohta viikkoja 40 ja luulen, että 3 kiloa jo lähentelee, kätilö käsikopelolla näin ajatteli. Sf on 33 cm, kun ultran aikaan oli 29. Eli voi viikkoina viikkoina kasvaa paljon. Mut sithän sen näkee kun syntyy. En ota stressiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi