Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin pitkästä aikaa helluntaiseurakunnan kokouksessa

Vierailija
25.07.2021 |

Ja lyhyen ajan siellä olinkin vain, kun taas joku keksii, että jokaisen pitää omalla vuorollaan rukoilla mitä haluaa ja mieleen tulee.
Huoh, minä en halua olla äänessä enkä halua että mua vaaditaan rukoilemaan ääneen.
Olisi ollut kiva hiljentyä rukoukseen pitkästä aikaa ja itekseen rukoilla muiden mukana, mutta ärsyynnyn hirveästi tälläisistä vaatimuksista, joten lähdin kesken pois.
Miksi kokouksissa ei saa vain olla, ilman vaatimuksia ja käskyjä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, ketään ei saa pakottaa rukoilemaan ääneen. Voi vaikka sanoa, että on ujo, en ole vielä kypsä rukoilemaan ääneen. Tai voi rukoilla pari kohtaa Isä meidän-rukouksesta. He haluavat ehkä olla rohkaisevia, mutta eivät tajua, että jollekin ääneen rukoileminen on todella herkkä ja henkilökohtainen asia. 

Vierailija
22/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh... omalla vuorolla "herra, minä olen kuullut sinun pyyntösi hiljaisen rukouksen voimasta ja pyydän nyt seurakuntaa rukoilemaan kanssani hiljaa jotta voisimme keskittyä tuntemaan rakkautesi kosketuksen siihen asti kunnes pyydät minua sanomaan aamen".

siitten voi rukoilla hiljaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän sitä uskoaan kuuluttaa. Me oikeat uskovat ei käydä missään vaan rukoillaan kotona.

Mikäs se oikea uskova on?

Vierailija
24/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit ns rukouskokoukseen? Ketään ei niissäkään pakoteta rukoilemaan ääneen.

Halusitko vain pilkata helluntalaisia?

Vierailija
25/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut käännyttivät heti ovella.

XD

Vierailija
26/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko JP paikalla sijoitusmielessä?

Vierailija
27/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut käännyttivät heti ovella.

Näkivät heti, syntinen ei toivoa.

Nythän sinä et ymmärrä ollenkaan kristinuskoa. Syntinen, ei toivoa -> ainoa mahdollinen henkilö tulemaan kristityksi.

Se joka on omasta mielestään kelpo ihminen, ja tekee korkeintaan ihan pieniä virheitä… hän on se, jota raamattu nimittää jumalattomaksi. Vaikka kuinka olisi kastettu ja konfirmoitu. Jumalaton.

Vierailija
28/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän sitä uskoaan kuuluttaa. Me oikeat uskovat ei käydä missään vaan rukoillaan kotona.

Mikäs se oikea uskova on?

Oikea uskova on raamatun mukaan sellainen ”joka suullaan tunnustaa Jeesuksen Herraksi, ja sydämessään uskoo että Jumala on hänet kuolleista herättänyt.”

Siihen voidaan sitten kuvitella lisättävän kaikenlaista, mutta tuo on perusta.

Vierailija
29/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 lisää: sananpaikka on Hebr. 10:25.

Vierailija
30/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28 lisää: sananpaikka on Hebr. 10:25.[/quote