Kävin pitkästä aikaa helluntaiseurakunnan kokouksessa
Ja lyhyen ajan siellä olinkin vain, kun taas joku keksii, että jokaisen pitää omalla vuorollaan rukoilla mitä haluaa ja mieleen tulee.
Huoh, minä en halua olla äänessä enkä halua että mua vaaditaan rukoilemaan ääneen.
Olisi ollut kiva hiljentyä rukoukseen pitkästä aikaa ja itekseen rukoilla muiden mukana, mutta ärsyynnyn hirveästi tälläisistä vaatimuksista, joten lähdin kesken pois.
Miksi kokouksissa ei saa vain olla, ilman vaatimuksia ja käskyjä?
Kommentit (30)
noh... omalla vuorolla "herra, minä olen kuullut sinun pyyntösi hiljaisen rukouksen voimasta ja pyydän nyt seurakuntaa rukoilemaan kanssani hiljaa jotta voisimme keskittyä tuntemaan rakkautesi kosketuksen siihen asti kunnes pyydät minua sanomaan aamen".
siitten voi rukoilla hiljaa
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sitä uskoaan kuuluttaa. Me oikeat uskovat ei käydä missään vaan rukoillaan kotona.
Mikäs se oikea uskova on?
Miksi menit ns rukouskokoukseen? Ketään ei niissäkään pakoteta rukoilemaan ääneen.
Halusitko vain pilkata helluntalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Minut käännyttivät heti ovella.
XD
oliko JP paikalla sijoitusmielessä?
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut käännyttivät heti ovella.
Näkivät heti, syntinen ei toivoa.
Nythän sinä et ymmärrä ollenkaan kristinuskoa. Syntinen, ei toivoa -> ainoa mahdollinen henkilö tulemaan kristityksi.
Se joka on omasta mielestään kelpo ihminen, ja tekee korkeintaan ihan pieniä virheitä… hän on se, jota raamattu nimittää jumalattomaksi. Vaikka kuinka olisi kastettu ja konfirmoitu. Jumalaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sitä uskoaan kuuluttaa. Me oikeat uskovat ei käydä missään vaan rukoillaan kotona.
Mikäs se oikea uskova on?
Oikea uskova on raamatun mukaan sellainen ”joka suullaan tunnustaa Jeesuksen Herraksi, ja sydämessään uskoo että Jumala on hänet kuolleista herättänyt.”
Siihen voidaan sitten kuvitella lisättävän kaikenlaista, mutta tuo on perusta.
28 lisää: sananpaikka on Hebr. 10:25.
Vierailija kirjoitti:
28 lisää: sananpaikka on Hebr. 10:25.[/quote
Anteeksi, tarkoitin 20, ei 28.
Olen samaa mieltä, ketään ei saa pakottaa rukoilemaan ääneen. Voi vaikka sanoa, että on ujo, en ole vielä kypsä rukoilemaan ääneen. Tai voi rukoilla pari kohtaa Isä meidän-rukouksesta. He haluavat ehkä olla rohkaisevia, mutta eivät tajua, että jollekin ääneen rukoileminen on todella herkkä ja henkilökohtainen asia.