Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin pitkästä aikaa helluntaiseurakunnan kokouksessa

Vierailija
25.07.2021 |

Ja lyhyen ajan siellä olinkin vain, kun taas joku keksii, että jokaisen pitää omalla vuorollaan rukoilla mitä haluaa ja mieleen tulee.
Huoh, minä en halua olla äänessä enkä halua että mua vaaditaan rukoilemaan ääneen.
Olisi ollut kiva hiljentyä rukoukseen pitkästä aikaa ja itekseen rukoilla muiden mukana, mutta ärsyynnyn hirveästi tälläisistä vaatimuksista, joten lähdin kesken pois.
Miksi kokouksissa ei saa vain olla, ilman vaatimuksia ja käskyjä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene jonkun toisen lahkon kokoukseen, jos meno hellareissa ei miellytä? Vähän kuin katolinen abortinpuolustaja tai silpomista vastustava muslimi.

Vierailija
2/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahkoja kannattaa välttää viimeiseen saakka. Uskonto on ihmisen yksityinen asia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska käyn eri seurakunnissa, tämä on lähin ja siellä pidetään taas kokouksia.

Vierailija
4/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko hellarien kokoukseen mennä tutustumaan, vaikkei olisi hellari? Olen miettimässä mihin seurakuntaan liittyisin.

Vierailija
5/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse joskus harvoin kirkossa. Siis tosiaankin harvoin, ehkä kerran 5 vuodessa ja aina yksin. Tykkään jumalanpalveluksen tunnelmasta, erityisesti musiikista ja virsistä ja siitä että voi rauhassa itsekin veisata eikä kukaan tule sanomaan, että menee nuotin vierestä.

Ja siis en ole vuosikymmeniin kuulunut kirkkoon, lahkoista puhumattakaan.

Uskomiseni ei kuulu muille

Vierailija
6/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan hyvin sanoa, että hypätkää minun yli, kun tulee sinun vuoro. Tai sitten voisit yrittää rohkaistua ja sanoa muutaman sanan sydämestäsi.

Vierailija
7/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhdessä rukoilemisesta ollenkaan. Kaikesta muusta pidän.

Vierailija
8/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko hellarien kokoukseen mennä tutustumaan, vaikkei olisi hellari? Olen miettimässä mihin seurakuntaan liittyisin.

Todellakin voi, kaikki ovat tervetulleita

Vierailija
9/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut käännyttivät heti ovella.

Vierailija
10/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ihan hyvin sanoa, että hypätkää minun yli, kun tulee sinun vuoro. Tai sitten voisit yrittää rohkaistua ja sanoa muutaman sanan sydämestäsi.

Oon sellanen, että rupean helposti takeltelemaan, tuntuu että ääni katoaa jonnekin.

Kun kävin yhdessä toisessa srk:ssa, sielläkin sitten minut laitettiin rukoilemaan, jotakin asiaa, mistä puhuin ääneen, ja en montaa sanaa saanut sanottua, kun en pystynyt keskittymään rukoukseen.

On vain ihan joku muutama läheisempi, kenen kanssa pystyn rukoilemaan vähän rennommin.

Ja kun en halunnut nytkään sanoa yhtään mitään, en sitäkään että en rukoile ääneen. Se tuntuu niin nololta.

Helpompi lähteä pois.

Vierailija
11/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana?

Vierailija
12/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon sellanen, että rupean helposti takeltelemaan, tuntuu että ääni katoaa jonnekin.

Kun kävin yhdessä toisessa srk:ssa, sielläkin sitten minut laitettiin rukoilemaan, jotakin asiaa, mistä puhuin ääneen, ja en montaa sanaa saanut sanottua, kun en pystynyt keskittymään rukoukseen.

On vain ihan joku muutama läheisempi, kenen kanssa pystyn rukoilemaan vähän rennommin.

Ja kun en halunnut nytkään sanoa yhtään mitään, en sitäkään että en rukoile ääneen. Se tuntuu niin nololta.

Helpompi lähteä pois.

Olisi hyvä niin, että ne saisivat rukoilla ääneen, jotka sitä tahtovat. Muut voisivat olla sitten ihan hiljaa ja rukoilla vaikka mielessään, jos tahtoisivat.

Vierailija
13/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helevata

Vierailija
14/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan vuorollasi että et halua rukoilla ääneen se riittää

16/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut käännyttivät heti ovella.

Näkivät heti, syntinen ei toivoa.

Vierailija
17/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä jos kukaan ei tule häiritsemään .

Vierailija
18/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä helluntaiseurakunnassa on juuri noin, että ääneen rukoilevat ne, jotka tahtovat. Muut rukoilevat hiljaa. Minusta käytäntö on hyvä. Jos on vaikka joulujuhla ja eteen pyydetään vapaaehtoisia esiintyjä, saatetaan ehdottaa jotain henkilöä tulemaan eteen, mutta he ovat aina niitä, jotka muutenkin tiedetään rohkeiksi. Kannattaa kokeilla eri seurakuntia, kunnes löytää sopivan. Toki se on tärkeintä, että Raamattua julistetaan oikein.

Vierailija
19/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä uskoaan kuuluttaa. Me oikeat uskovat ei käydä missään vaan rukoillaan kotona.

Vierailija
20/30 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä rukoilla kotona, mutta seurakunta on annettu ihmisille yhteisen rakentumisen paikaksi, ja Sana kehottaa olemaan jättämättä omaa seurakunnan kokousta. Rukoilemalla voi löytää sopivan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan