Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytäisin ystäviä?

Vierailija
04.08.2014 |

Mä olen aina ollut huono saamaan ystäviä. Olen hiljainen ja yksin viihtyvä, mutta samaan aikaan tahtoisin myös saada keskusteluseuraa. En käy harrastuksissa ja kaiken lisäksi asun nyt ulkomailla, jossa en osaa kieltä kunnolla (vaikka ei se sen helpompaa ollut Suomessakaan).

Netin ystäväpalstoilta olen yrittänyt etsiä kavereita, mutta siinä käy aina niin, ettei meillä ole tarpeeksi yhteistä. Kaiken llisäksi mä olen sellainen, että en jaksa innostua small talkista vaan mieluummin tutustuisin paremmin, mutta vastapuoli ei kiinnostu. Olenko mä liian vaativa? Tiedän kyllä, että ensin tutustutaan ja sitten ystävystytään jne. mutta jotenkin mulla käy niin, että ystävystymistä ei tapahdu, enkä koskaan löydä samalla aaltopituudella olevia ihmisiä...

Ja en edes omaa ilmoitusta osaa tehdä. Joskus sitäkin kokeilin, mutta en tiedä, mitä siihen laittaisin... Olen myös kokeillut tutustua lasten kavereiden vanhempiin, muttei sekään luonnistu. Mä en vaan osaa. On mulla sentään mies, jonka kanssa tulen toimeen ja pari kaveria Suomessa. Mutta kaipaan juttuseuraa, kun ei mieskään jaksa jutella.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kärsimätön. Et halua nähdä vaivaa tutustuaksesi toiseen niin, että mitään ystävyyttä voisi syntyä. Haluat toisesta kaiken heti, vaikka yleensä tarvitaan aika pitkäkin aika sitä small talkia. Ei ystävääkään haluta "ostaa kuin sikaa säkissä" vaan ensin pitää tutustua ja nähdä, onko toinen kiinnostava tai edes luottamuksen arvoinen. Sanotaan, ettei rakkautta etsimällä löydä, ja väittäisin, että sama pätee myös ystävyyteen. Ystävyyssuhteita syntyy silloin, kun ensin antaa toiselle tilaisuuden eikä koitakaan mahdollisimman nopeasti löytää omia kloonejaan.

Vierailija
22/27 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, taidan olla kärsimätön. Mutta toisaalta, jos vuosia on jo tuntenut jonkun, eikä häntä edelleenkään kiinnosta muu kuin säästä puhuminen, niin eikö voi jo olettaa, ettei siitä vakavampaa ystävyyssuhdetta synny?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yleinen mielipide siis, että mun täytyy yrittää tutustua kaikkiin, ja sitten vuosien päästä huomata, että ei siitä tule mitään? Eikö oikeasti ole vähän helpompaa tapaa... Mulla ei rahkeet riitä pitämään yllä niin montaa ihmissuhdetta. :/ Mieluummin todellakin löytäisin sen kopion itsestäni (ainakin melkein), mutta taitaa olla aika vaikeaa. :D

Miten voi tietää, onko toinen kiinnostava, jos jutut on aina small talkia?

ap

Vierailija
24/27 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ongelmat mulla (vaikka olen 6 vuotta nuorempi).

Haluaisin niin löytää jonkun ystäväksi, joka olisi samanlainen kuin mä. Tuntuu, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä pinnallisemmaksi kaveruus jää, ja sellainen syvä ystävyys (mitä introverttina ja vähäisestä sosiaalisesta piiristä pitävänä haluaisin eniten) on varattu niille kaukaisille, jo vuosien takaisille ystäville. Mutta kaipa mulla on ongelmana ihmisiin tutustuminen, en vaan näe miten illanvietoissa pystyisi tuntemattomien kanssa pääsemään ensin kavereiksi ja sitten ystäviksi.

Harrastukset on mulla sellasia, että yksin niitä tulee vaan tehtyä, ja nettikaverit joko on liian erilaisia/eri maassa/erilaiset käsitykset yhteydenpidosta. Jotenkin vaan on sellanen olo tosiaan, että on eri aaltopituudella kun kaikki muut, tosiaan en miestäkään ole itselleni löytänyt...

Vierailija
25/27 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, 13 ja muutkin. Osaisitteko te tässä vähän kuvailla itseänne, jos vaikka täältä löytyisi kavereita? Mitä tahtoisitte tietää minusta? Mitä harrastuksia teillä esim. on?

ap

Vierailija
26/27 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailin tossa erästä ystävänhakupalstaa ja yhtään sopivaa ilmoitusta ei löytynyt... Meinaan tehdä oman ilmoituksen nyt uudemman kerran, mutta mitähän mä siihen kirjoitan...? Siinä pulma. :D

ap

Vierailija
27/27 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sitä itseään kuvailisi (oon siis nro 13). Ihmisenä just hiljaisempaan päin, olen positiivinen ja kannustava ihminen johon voi luottaa, aika hitaastilämpiävä uusia tuttavuuksia kohtaan, hauska jos huumorintaju on samanlaiset, aika menee opiskelujen jälkeen just koneella ollessa, liikkuessa, mun kiinnostuksenkohteet on aika perinteisen naisellisia eli kaikki muotiblogien lukemiset, shoppailut sun muut.

Mitkä ap on noi puheenaiheet kun sanoit, että muut vois pitää niitä outoina illanvietoissa? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan