Saatko raksittua listasta edes 5 kohtaa? 30 aivan arkista asiaa, joita harva meistä enää tekee
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008139666.html
1. Kuuntelet musiikkia langallisilla kuulokkeilla.
Taatusti kuuntelen kun parhaimman äänenlaadun omaavat kuulokkeet ovat piuhalla kiinni vahvistimessa
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Käytät hashtageja somepäivityksissäsi"
Eikö niin tee kokolailla kaikki?
Minä en ikinä aloittanutkaan.
Oma tulos 11.
Okei. Oletin, että twitterissä on hyvinkin tärkeää niitä käyttää, jotta aiheesta kiinnostuneet löytävät viestin. Toki, jos ei käytä somea kuin itsestään kertomiseen niin sitten ei kai tarvita tägejä.
Some on vähän muutakin kuin twitter tai itsestään kertominen ;)
Miksi eka oletuksesi on vähän tarkoituksella loukkaava? Hakusanat toimii monellakin alustalla ilman hastagejä.
Miten löydät hakusanalla esimerkiksi instagram-kuvan tietystä aiheesta? Tai twiitin, joka käsittelee vaikkapa Imatran Ketterää, mutta ei sisällä sanoja Imatra tai Ketterä?
Vierailija kirjoitti:
16 sain. Kohtaan 7 en voi vastata, koska en julkaise kuvia somessa. Jos se riittää, että en käytä filttereitä, niin sitten 17.
Minä julkaisen kuvia vain Facebookin roskalavaryhmässä, siis kuvia tavaroista joita lahjoitan. Eipä taikinatiinun tai pajukorin kuvaan mitään filttereitä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
"16. Katsot ohjelmia televisiosta reaaliajassa, etkä myöhemmin suoratoistopalvelusta."
Suoratoistopalveluissa on nykyään paljon sellaisia sarjoja ja leffoja, joita ei tule telkkarista ollenkaan. Vähän outo pointti, ehkä artikkelin kirjoittaja katselee sitten vain jotain Yle Areenaa ja muiden kanavien suoratoistoja.
Pointti oli tuossa vrmaankin se että katsoo tv:tä, eikä suoratoistopalveluita. Ei ole tekemistä sen kanssa mitä löytyy st-palveluista ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Olipahan harvinaisen väsynyt kysely, jossa sekoitetaan pahasti asioita... Esim. hashtagien käyttäminen tulkitaan yhtä vanhanaikaiseksi kuin kirjeiden kirjoittaminen. Jepjep.
Tuon kyselyn tehnyt joku kesäjonne 15v. Heille Facebook ja faksi ovat yhtä vanhoja keksintöjä, joita ei käytä kuin korkeintaan mummot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma tulos 11.
Okei. Oletin, että twitterissä on hyvinkin tärkeää niitä käyttää, jotta aiheesta kiinnostuneet löytävät viestin. Toki, jos ei käytä somea kuin itsestään kertomiseen niin sitten ei kai tarvita tägejä.
Miksi eka oletuksesi on vähän tarkoituksella loukkaava? Hakusanat toimii monellakin alustalla ilman hastagejä.
Kyselystä puuttui kohta "Et koe loukkaavana, jos ihminen ajattelee eri tavalla kuin sinä"
Lainaamassani viestissä malliesimerkki nykyisestä loukkaantumiskulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma tulos 11.
Miten löydät hakusanalla esimerkiksi instagram-kuvan tietystä aiheesta? Tai twiitin, joka käsittelee vaikkapa Imatran Ketterää, mutta ei sisällä sanoja Imatra tai Ketterä?
Kaikki ei käytä somea lainkaan eivätkä edes yritä etsiä sieltä mitään. Joillekin riittää google.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma tulos 11.
Kaikki ei käytä somea lainkaan eivätkä edes yritä etsiä sieltä mitään. Joillekin riittää google.
No shit Sherlock! Mutta sehän ei liity mitenkään lainaamaasi viestiin, joka mitä ilmeisimmin on kohdennettu somenkäyttäjille, koska siinä puhutaan Instagramista ja Twitteristä. Vai etkö tiennyt niiden olevan somekanavia?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma tulos 11.
Niin miten sen kuvan löysikään? Et nyt oikein vastannut kysymyksiini. Olen toki hyvinkin tietoinen, että kaikki eivät käytä somea. Mutta minä kysyin nimenomaan siitä somesta ja sen käytöstä.
1. En omista yhtään kuulokkeita, en langattomia enkä langallisia
2. Käytän txtareita tietosuojasyistä
3. Määrittele sosiaalinen media? Tämä vauvapalstakin on somea. Yhtään rekisteröitynyttä tiliä somepalveluihin ei minulla ole.
4. En lähetä
5. En tilaa
6. Puhun
7. En julkaise itsestäni kuvia ollenkaan netissä.
8. En käytä
9. En käy
10. En teetä
11. En tee
Loppuihin en jaksa vastata...
1. Kuuntelet musiikkia langallisilla kuulokkeilla
- Kyllä kuuntelen.
2. Olet enintään yhdessä sosiaalisessa mediassa.
- Olen vain Facebookissa mutta en käytä sitä enää laisinkaan. En ole vain saanut aikaiseksi poistaa tiliäni.
7. Et käytä mitään filttereitä, kun julkaiset ottamasi kuvan somessa.
- En edes julkaise kuviani somessa.
10. Teetät paperisia valokuvia.
- Näin teen kerran vuodessa.
12. Lasket matematiikkaa päässäsi etkä turvaudu heti kännykän laskimeen.
- Totta kai yritän laskea ensiksi päässäni mutta jos laskutehtävä on liian haastava niin käytän jotain laskinta.
16. Katsot ohjelmia televisiosta reaaliajassa, etkä myöhemmin suoratoistopalvelusta.
- Katson mieluummin reaaliajassa koska siinä on enemmän "fiilistä". En oikein osaa selittää mitä tarkoitan.
20. Käyt treffeillä ihmisten kanssa, jotka olet tavannut alun perin oikeassa elämässä.
- En käytä mitään typerää deittisovellusta tai -palvelua.
24. Saat kotiisi yhä paperilaskuja ja säilöt niitä.
- Kyllähän noita kerran kuussa paristakin paikasta tulee.
28. Liikut tuntemattomissa paikoissa ilman navigaattoria (eli Google Mapsia).
- Käytän navigaattoria sitten kun en löydö etsimääni paikkaa.
29. Kuuntelet CD-levyjä tai katsot leffoja DVD:ltä.
- Kyllä vain.
Yhteensä sain 10 "ruksia".
10 sain, olen korkeakoulutettu n28 :) ja tosiaan olen vain yhdessä somessa, uskokaa tai älkää.
Vierailija kirjoitti:
10 sain, olen korkeakoulutettu n28 :) ja tosiaan olen vain yhdessä somessa, uskokaa tai älkää.
Miksi joku sitä ei uskoisi?
N37, FM, ei yhtään sometiliä
15. Olis tullut 16, mutta muutettiin vasta, enkä omakotitalossa ole vielä tutustunut toiseen naapuriin.
Some se twitterkin on :)
Mikä sinua loukkaa siinä, että oletin hästägien olevan tärkeitä?