Antaisitko ensi kesänä lapsesi tuttavien mukaan Turkkiin kuukaudeksi?
Lapsi olisi silloin melkein 7v vanha ja hän haluaisi lähteä koska kotona ei oikein ole mitään tekemistä, kun isänsä paahtaa töissä ja äitillä sairauksien takia liikkuminen huonoa.
Kommentit (67)
Koska ketjun aloittaja on palstan ikisairas ammattivalittaja, luulen että hänen kohdallaan olisi jopa parempi jos lapsi olisi tämän ''tuttavaperheen'' kanssa lomailemassa kuukauden, kuin tylsistymässä kotona kun äiti ei voi viedä edes pihalle moninaisten sairauksien takia (ja isähän on yrittäjä-työnarkomaani, joka tekee vain töitä muttei halua silti ostaa perheelleen edes ruokaa)
"Heillä on sijaislapsia".
Etteivät vaan haluaisi yhden lisää sinun lapsestasi? Tulee viesteistä sellainen olo, että teillä vanhemmilla menee jotenkin huonosti ja olisi kaikenlaista ongelmaa. Haluatte lapsen pois silmistänne ja tämä tuttavaperhe sitten mielellään ottaa, teitä ja etenkin lasta säälien. Huonolta kuulostaa joka tapauksessa. Jos tuttavaperhe olisi ehdottoman luotettava ja alkoholia käyttämätön, voisin antaa lapsen viikoksi mukaan. Ihan siksi, että olisi lapsellakin jotain kivaa ja tavallisesta poikkeavaa. Kun teillä vanhemmilla ei selvästi ole halua yrittää itse mitään järjestää.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:38"]
"Heillä on sijaislapsia".
Etteivät vaan haluaisi yhden lisää sinun lapsestasi? Tulee viesteistä sellainen olo, että teillä vanhemmilla menee jotenkin huonosti ja olisi kaikenlaista ongelmaa. Haluatte lapsen pois silmistänne ja tämä tuttavaperhe sitten mielellään ottaa, teitä ja etenkin lasta säälien. Huonolta kuulostaa joka tapauksessa. Jos tuttavaperhe olisi ehdottoman luotettava ja alkoholia käyttämätön, voisin antaa lapsen viikoksi mukaan. Ihan siksi, että olisi lapsellakin jotain kivaa ja tavallisesta poikkeavaa. Kun teillä vanhemmilla ei selvästi ole halua yrittää itse mitään järjestää.
[/quote]
Ihan luotettavia ihmisiä ovat eivätkä halua meidän lastaan itselleen. Ja kyllä me järjestämme monenlaista lapselle mutta olisihan tuo ainutlaatuinen kokemus hänelle.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:38"]
Koska ketjun aloittaja on palstan ikisairas ammattivalittaja, luulen että hänen kohdallaan olisi jopa parempi jos lapsi olisi tämän ''tuttavaperheen'' kanssa lomailemassa kuukauden, kuin tylsistymässä kotona kun äiti ei voi viedä edes pihalle moninaisten sairauksien takia (ja isähän on yrittäjä-työnarkomaani, joka tekee vain töitä muttei halua silti ostaa perheelleen edes ruokaa)
[/quote]
Asiat ei todellakaan ole noin. Onko kiva valehdella?
Anna ihmeessä jos poika haluaa ja perhe on pyytänyt. Itse olin parhaan kaverini ja isänsä kanssa matkalla kahdeksanvuotiaana ja Se oli kyllä siihenastisen elämäni hienoin tapahtuma jota muistelin pitkään.
Ennenkuin kommentoi Turkkia, niin olisi hyvä tiedostaa että koko maa ei ole yhtäkuin Alaniya.
Itse aiheeseen palaten, tuntuuhan tuo 7v liian nuorelta noin pitkään reissuun. Parin vuoden päästä tilanne on jo erilainen.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 08:53"]Selvä ei sitten anneta vaikka poika sinne parhaan kaverinsa kanssa haluaisi ensi kesänä lähteä.
[/quote]1) Lapsi ei päätä tällaisia asioita, aikuiset päättävät. 2) Kuukausi vieraiden ihmisten kanssa on liian kova rasitus sekä lapselle että isäntäväelle. 3) Miten kuvittelet että lapsi "tarpeen tullen" tulee sieltä kotiin kesken kaiken? Kuka kustantaa kotiinpaluun saattajan matkat? Lapsi ei kuitenkaan voi lentää yksin kotiin. 4) Kukaan ei tosissaan halua vierasta lasta lomalle (maksutta) mukaansa kuukaudeksi. Kutsu lienee esitetty kohteliaisuudesta, eikä ole edes oletettu että se otettaisiin tosissaan.
Viikoksi tai kahdeksi voisin päästääkin. Miksi ei, jos tutut hänet sinne haluavat ja lapsi tahtoo lähteä?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 08:53"]Selvä ei sitten anneta vaikka poika sinne parhaan kaverinsa kanssa haluaisi ensi kesänä lähteä.
[/quote]
No nythän vasta kerroit tämänkin!
Minusta voit päästää lapsesi mukaan, mutta monta asiaa pitää ottaa huomioon ja huolehtia.
Ovatko lapset niin hyviä kavereita, että jaksavat kuukauden yhdessä 24/7? Sisaruksetkin nahistelevat, mutta heillä ei ole vaihtoehtoja
Etukäteen pitää sopia, kuka maksaa kuluista ka mitä jokaisesta jätskistä alkaen..
On tehtävä plan B, jos matka keskeytyy ennen aikojaan mistä tahansa syystä.
Lapsella on oltava matkavakuutus, joka on voimassa, vaikka vanhemmat eivät ole matkalla mukana (näin ei siis aina ole).
Lapsen on itse todella haluttava matkalle.
Tässä muutamia seikkoja. Ja nyt on koko talvi aikaa treenata ja valmistautua!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:07"]Itku pääsee kun ajattelen omaa 7v. poikaa, jos on isällään kaksi yötä niin itken jo sen perään ja se minun :'(
Ap olet kylmä ihminen ja huono äiti.
[/quote]
Onkohan sekään välttämättä hyvän äidin merkki, että on niin kiinni lapsessaan, ettei hän voi viettää ISÄLLÄÄN kahta yötä ilman itkua?
Ei ehkä kannata tuossa tilanteessa arvostella muitakaan.
Onko lapsesi tuossa perheessä sijaishoidossa? Tai lomalapsena tms? Se muuttaa asiaa, jos lapsi ja perhe tulevat muulloin toimeen ja lapsi luottaa perheen aikuisiin.
Opettajuus ei ole mikään tae mistään. Ja kasvatustieteen dosentistakin joku mainitsi. Tunnen erään sellaisen enkä ikiikimaailmassa antaisi lapsiani häänelle tunniksikaan!
kuka siellä kuukautta viihtyy?
en päästäisi teinejäkään noin pitkäksi aikaa. Viikko maksimissaan. Se on lapselle iso stressi olla koko ajan vieraan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:17"]
No ainakin lyhyemmäksi ajaksi päästäisin, miksi en? Sehän olisi hieno tilaisuus lapselle.
[/quote]
Niin ajattelinkin viikkoa.Jos menisi heidän kanssaan sinne ja he saattaisivat lentokoneeseen takaisin paluulennolle niin onnistuisikohan tuo?
[/quote]
Ei tietenkään noin! Lapsi matkustaa tuttavaperheen kanssa, ja sinä tulet viikon päästä hakemaan.
Mä en antaisi, mutta jos tässä on ammattivalittajan lapsesta kyse, niin pistä ihmeessä matkaan. Tuntuu muutenkin niin vaikealta teille tuo lastenhoito.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:10"]
No ainakin lyhyemmäksi ajaksi päästäisin, miksi en? Sehän olisi hieno tilaisuus lapselle.
[/quote]
Niin ajattelinkin viikkoa.Jos menisi heidän kanssaan sinne ja he saattaisivat lentokoneeseen takaisin paluulennolle niin onnistuisikohan tuo?
[/quote]
Ei tietenkään noin! Lapsi matkustaa tuttavaperheen kanssa, ja sinä tulet viikon päästä hakemaan.
[/quote] Tääääh?? Mä istuin just muutama viikko sitten viisvuotiaan yksinmatkustavan vieressä lentokoneessa. Eihän se herkkua ollut sille lapselle, mutta kyllä noin voi toimia.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:02"]
Onko lapsesi tuossa perheessä sijaishoidossa? Tai lomalapsena tms? Se muuttaa asiaa, jos lapsi ja perhe tulevat muulloin toimeen ja lapsi luottaa perheen aikuisiin.
Opettajuus ei ole mikään tae mistään. Ja kasvatustieteen dosentistakin joku mainitsi. Tunnen erään sellaisen enkä ikiikimaailmassa antaisi lapsiani häänelle tunniksikaan!
[/quote]
Lapsemme on tuon perheen sijaislapsen paras kaveri. Leikkivät paljon yhdessä näin kesäisin kun heillä on vain muutama kuukausi ikäeroa. Käydään kylässä puolin ja toisin ja puistoillaan yhdessä yms.
No en todellakaan. En antaisi kuukaudeksi edes isovanhemmille toiselle paikkakunnalle. Ei pienten lasten kuulu olla vielä "omilla teillään" viikkotolkulla.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:10"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Tääääh?? Mä istuin just muutama viikko sitten viisvuotiaan yksinmatkustavan vieressä lentokoneessa. Eihän se herkkua ollut sille lapselle, mutta kyllä noin voi toimia.
[/quote]
no tottakai VOI toimia, mutta jos ei ole ihan pakko, niin miksi ihmeessä lisätä lapsen stressiä yksin matkustamisella?
On aivan eri asia leikkiä päivittäin kaverin kanssa ja sitten illalla tulla kotiin kuin olla kuukausi poissa kotoa. Tuohan on pitkä aika aikuisellekin!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:17"]
Mitä ihmettä!? Jos kyseessä on hyvien ystävien vuokraama talo Turkissa ja vaikkapa tuttavaperheen lapset lähtevät mukaan (on seuraa ikäisistä) ja lapsi tosiaan haluaa lähteä sanokaapa yksi syy miksi ei? Kyllä sieltä pois pääsee jos tulee liian ikävä kotiin. Tuohan on hieno tilaisuus varsinkin jos omilla vanhemmilla ei ole rahkeita moiseen!
Siis en päästäisi jos kyseessä on puolituttujen aikuistern ryyppyloma etc., mutta tuollaisessa perheloman tyylisessä en näe mitään pahaa.
[/quote]
Heillä on siellä iso huoneisto vuokrattuna ja eivät käytä alkoholia.