Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko ensi kesänä lapsesi tuttavien mukaan Turkkiin kuukaudeksi?

Vierailija
04.08.2014 |

Lapsi olisi silloin melkein 7v vanha ja hän haluaisi lähteä koska kotona ei oikein ole mitään tekemistä, kun isänsä paahtaa töissä ja äitillä sairauksien takia liikkuminen huonoa.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko tai kaksi olisi varmasti ok. Perhe kuullostaa luotettavalta, joyen varmasti päästäisin jos lapsikin kovasti haluaa. 

toivottavsti lapsesi pääsee reissuun!

Vierailija
22/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä harrastamaan. Suomessa. Kyllä tekemistä täälläkin on.

En tajua miksi antaisit lapsesi pois kuukaudeksi. Turkkiin en päästäisiin. Mieheni ei sustu sinne edes lähtemään meidän perheen kanssa. On sen verran epävakautta siellä. Sinnehän saa ilmaisia matkoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi mennä mihinkään maahan tuttavan kanssa.

Vierailija
24/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teillä on Turkkia vastaan?

Vierailija
25/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin lyhyemmäksi ajaksi päästäisin, miksi en? Sehän olisi hieno tilaisuus lapselle.

Vierailija
26/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:17"]

No ainakin lyhyemmäksi ajaksi päästäisin, miksi en? Sehän olisi hieno tilaisuus lapselle.

[/quote]

Niin ajattelinkin viikkoa.Jos menisi heidän kanssaan sinne ja he saattaisivat lentokoneeseen takaisin paluulennolle niin onnistuisikohan tuo?

Vierailija
27/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saattaisin antaa. Jos lapsi on itse valmis ja perhe tuttu lapselle ja luotettava. Meillä lapsuudessa lapset laitettiin mummolaan kuukaudeksi, nykyversio siitä :-)

Vierailija
28/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se viikko kuullu paremmalta sitten. En antaisi edes mummon kaa kuukaudeksi. Neljä lasta minulla (iältään 10-22v).

Vierailija
29/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 08:54"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 08:52"]

En todellakaan antaisi. Miksi antaisin koska on ollut tapana että oon kuukzauden lapseni kanssa kesäkuussa ja hänen isänsä yli kuukauden lapsensa kanssa.

[/quote]

Meillä ei lomaa juuri kesällä paljoa ole eikä sitä pystytä jatkossakaan eri lailla järjestämään.

[/quote]  laittakaa leireille, eikö oo mummuja vaareja, ei kai kaikki oo jo menneet autuaammille asuinsijoille.

Vierailija
30/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tuota mummolamahdollisuutta ole ja olisi se vaihtelua lapselle kun itse emme matkustele ulkomaille ja kesätkin on mitä on.

Vierailija
31/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 08:54"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 08:52"]

En todellakaan antaisi. Miksi antaisin koska on ollut tapana että oon kuukzauden lapseni kanssa kesäkuussa ja hänen isänsä yli kuukauden lapsensa kanssa.

[/quote]

Meillä ei lomaa juuri kesällä paljoa ole eikä sitä pystytä jatkossakaan eri lailla järjestämään.

[/quote]  laittakaa leireille, eikö oo mummuja vaareja, ei kai kaikki oo jo menneet autuaammille asuinsijoille.

[/quote]

Ei ole leirejä täälläpäin alle 7v ja toinen mummo ja pappa jo vanhoja ja dementoituneita ja toinenkin mummo niin sairas ettei jaksa kun maksimissaan kerran vuodessa yön pitää yökylässä.

Vierailija
32/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en antaisi yhdellekkään "tuttavalle" lasta edes viikonlopuksi Espooseen. Läheisen ystäväperheen mukaan voisin antaa viikoksi etelään.

Mulla on just siskon 6v lapsi ollut viikon täällä. Itsellä samanikäinen ja hyvin on mennyt. Mutta siskon lapsi on melkein kuin oma. Tulee avoimesti syliin, sanoo kun on hätä ja kiukuttelee jos kiukuttaa.

Mutta edes siskolle en antaisi kuukaudeksi tulis itselle jo niin jäätävä ikävä.

Vierailija
33/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se sitten on parempi että lapsi on melkein koko kesän päiväkodissa. Ajattelin tuota vain mahdollisuutena ja hyvänä kokemuksena lapselle.

Vierailija
34/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin lapsen mielihyvin mennä, jos nuo tuttavaperheen vanhemmat ovat mielestäsi luotettavia. Onhan nykyaikana kaikki modernit ilmaisohjelmat kuten skype, whatsapp jne, millä voi pitää yhteyttä päivittäin, kun ikävä iskee.

Aivan mahtava tilaisuus lapselle! Kunpa olisin omalleni muinoin saanut samanlaisen... Turkki on ihana maa, ystävällisiä ihmisiä täynnä ja huikea kokemus lapselle saada kuukausi peuhata vedessä ja auringossa. Oletan siis, että ovat lähdössä johonkin lomakohteeseen. Vai aitoa Turkkiako ovat menossa kokemaan? :)

Vierailija
35/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku pääsee kun ajattelen omaa 7v. poikaa, jos on isällään kaksi yötä niin itken jo sen perään ja se minun :'(

Ap olet kylmä ihminen ja huono äiti.

Vierailija
36/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En!

Vierailija
37/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo eroaa siitä, että meidät (70-80-luvuilla) syntyneet lykättiin bussiin ja mummolaan koko kesäksi? Parhaimmat kesämuistot ikinä jäi niiltä kesiltä! Jos lapsi ja ne mukana olevat aikuiset todella tuntevat toisensa, niin päästäisin ehdottomasti.

Menisin ehkä viimeiseksi viikoksi itse paikan päälle, niin voitaisiin lentää yhdessä kotiin. Saattaminen sinne voi olla vaikeaa, jos lapselle sitten jää kova ikävä..

Vierailija
38/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:07"]

Minä antaisin lapsen mielihyvin mennä, jos nuo tuttavaperheen vanhemmat ovat mielestäsi luotettavia. Onhan nykyaikana kaikki modernit ilmaisohjelmat kuten skype, whatsapp jne, millä voi pitää yhteyttä päivittäin, kun ikävä iskee.

Aivan mahtava tilaisuus lapselle! Kunpa olisin omalleni muinoin saanut samanlaisen... Turkki on ihana maa, ystävällisiä ihmisiä täynnä ja huikea kokemus lapselle saada kuukausi peuhata vedessä ja auringossa. Oletan siis, että ovat lähdössä johonkin lomakohteeseen. Vai aitoa Turkkiako ovat menossa kokemaan? :)

[/quote]

Alanyaan ovat menossa. Viettävät siellä aina kuukauden kesässä ja voisihan se olla että lapsi olisi siellä vain viikon. Tiedän että tulisi toimeen koko perheen kanssa ja lapsi rakastaa uimista ja kaikkea uutta juttua eli sopisi minusta hyvin hänelle tuo reissu.

Vierailija
39/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilman muuta sitten lapsi reissuun! Mutta tältä palstalta et paljoa positiivista kuule Turkista, joten kuuntele omaa sisintäsi. Itse sen parhaiten tiedät, mikä lapsellesi sopii. Alanya on kiva paikka, ja jos lapsesi sinne päästät, niin hänellä on varmaankin unohtumaton elämys tiedossa.

Vierailija
40/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä!? Jos kyseessä on hyvien ystävien vuokraama talo Turkissa ja vaikkapa tuttavaperheen lapset lähtevät mukaan (on seuraa ikäisistä) ja lapsi tosiaan haluaa lähteä sanokaapa yksi syy miksi ei? Kyllä sieltä pois pääsee jos tulee liian ikävä kotiin. Tuohan on hieno tilaisuus varsinkin jos omilla vanhemmilla ei ole rahkeita moiseen!

Siis en päästäisi jos kyseessä on puolituttujen aikuistern ryyppyloma etc., mutta tuollaisessa perheloman tyylisessä en näe mitään pahaa.