Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

25m2 yksiö Punavuoressa 219 000e...

Vierailija
03.08.2014 |

Tiedänkyllä, että asuminen on kallista eteläsuomessa ja pääkaupunkiseudulla varsinkin, mutta että YKSIÖ maksaa 219 000e, ei herranjumala tuossa ole mitään järkeä!!!!

Ei mene läpi edes sillä hokemalla miten joku haluaa asuaa juuri keskustassa ja miten se on joillekin ainoa oikea paikka asua. Minusta tuon summan maksaminen pikkuluukusta kertoo vain siitä että kys hlö ei käy ns ihan täysillä tai että rahaa on niin paljon ettei p*skalle taivu. Tai itse asiassa on se silloinkin ihan järjetöntä..

Terv.15km päässä sieltä Hgin keskustasta asuva, perhekokoinen (2 lasta) oma koti ja hinta oli 136 000e, uutena.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:27"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:01"]

Punavuoren asuntojen hintatason sijaan minua ihmetyttää, että miten joku jaksaa olla noin kiinnostunut siitä, että mitä ihmiset haluavat asunnostaan maksaa ja miksi. Miten se sinulta on pois jos joku maksaa mielestästi aivan vtusti liikaa jostain kämpästä?

Kannattaisi vähän välillä ottaa pää sieltä persiista pois ja ymmärtää, että elämää on myös sinun napasi ulkopuolella. 

[/quote]

Kannattaisi niiden kultalusikka hanurissa syntyneiden tajuta että maailma muuttuu. Tulevassa yhteiskunnassa ei enää pärjäillä mamman ja papan rahoilla, vaan siellä tarvitsee ihan itse tehdä se elämänsä.

[/quote]

Mutta niillä on siellä Punavuoressa velaton kämppä, jossa saa asua ilmaiseksi samalla kun sinulla on asuntolaina ja pankki kolkuttaa ovellesi vaatien lisää vakuuksia, koska asuntosi arvo 15 km päässä keskustasta laskee huomattavasti rivakammin kuin Punavuoressa.

Suurin osa palstalaisista haluaa vanhempiensa kustantavan elämisensä ja sitten kun jonkun isi ostaa lapselleen kämpän keskustasta, alkaa itku, että se on väärin.

Ostin 5 vuotta sitten Töölöstä yksiön, maksoin 169 000 e. Asunto on ollut vuokralla nämä vuodet, tuotto vuodessa noin 5000 e eli 25 000 e tähän mennessä. Jos nyt myyn sen kämpän, saan siitä noin 200 000 e eli 31 000 e enemmän kuin ostaessani. Jos asunnon arvo laskee, ei minulle tapahdu mitään kamalaa, vuokratulot ovat aika varmat. Helsingissä ei ole sitten itsenäistymisen ollut tilannetta, ettei siellä olisi asuntoihin asukkaita.

Eli miksi Punavuoressa asuville koittaa huonot ajat?

[/quote]

Siksi, että kun Suomen tytäryhtiötalous ja pulska julkinen sektori ei oikein tuota Suomelle mitään ja alkaa konttaamaan kunnolla niin Punavuoressakin aletaan etsiä Siwasta niitä tarjoustuotteita.

Vierailija
42/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:38"]

Me taas ostimme tänä kesänä 5 kilometrin päästä Helsingin keskustasta uuden omakotitalon järven rannalta ja maksoi 36 000 €...

[/quote]

5km päästä Helsingin keskustasta ei ole järviä, muuten kyllä todella uskottava tarina ja hinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavuoren asuntojen hintatason sijaan minua ihmetyttää, että miten joku jaksaa olla noin kiinnostunut siitä, että mitä ihmiset haluavat asunnostaan maksaa ja miksi. Miten se sinulta on pois jos joku maksaa mielestästi aivan vtusti liikaa jostain kämpästä?

Kannattaisi vähän välillä ottaa pää sieltä persiista pois ja ymmärtää, että elämää on myös sinun napasi ulkopuolella. 

[/quote]

Kannattaisi niiden kultalusikka hanurissa syntyneiden tajuta että maailma muuttuu. Tulevassa yhteiskunnassa ei enää pärjäillä mamman ja papan rahoilla, vaan siellä tarvitsee ihan itse tehdä se elämänsä.

[/quote]

Mutta niillä on siellä Punavuoressa velaton kämppä, jossa saa asua ilmaiseksi samalla kun sinulla on asuntolaina ja pankki kolkuttaa ovellesi vaatien lisää vakuuksia, koska asuntosi arvo 15 km päässä keskustasta laskee huomattavasti rivakammin kuin Punavuoressa.

Suurin osa palstalaisista haluaa vanhempiensa kustantavan elämisensä ja sitten kun jonkun isi ostaa lapselleen kämpän keskustasta, alkaa itku, että se on väärin.

Ostin 5 vuotta sitten Töölöstä yksiön, maksoin 169 000 e. Asunto on ollut vuokralla nämä vuodet, tuotto vuodessa noin 5000 e eli 25 000 e tähän mennessä. Jos nyt myyn sen kämpän, saan siitä noin 200 000 e eli 31 000 e enemmän kuin ostaessani. Jos asunnon arvo laskee, ei minulle tapahdu mitään kamalaa, vuokratulot ovat aika varmat. Helsingissä ei ole sitten itsenäistymisen ollut tilannetta, ettei siellä olisi asuntoihin asukkaita.

[/quote]

Punavuoressa eli rööperissä asustaa ainoastaan mamman & papan masseilla loisivia vaihtoehtoihmisiä eli homoja ja lesboja sekä sexuaali-identiteetistään epävarmoja. Heidän työmatkat taittuvat mukavasti pöllityllä citypolkupyörällä, jolla polkevat töihinsä mainostoimistoon leikkimään aadeetä ja copyvraitteria. Elämän sponssaa mamma & pappa, Kulosaaren kuninkaalliset.

Näiden vitun lussuperseisten cityhippien takia tämä maa ja sen kiinteistönvälitys on pilalla.

Vierailija
44/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:42"]

Me taas ostimme tänä kesänä 5 kilometrin päästä Helsingin keskustasta uuden omakotitalon järven rannalta ja maksoi 36 000 €...

[/quote]

5km päästä Helsingin keskustasta ei ole järviä, muuten kyllä todella uskottava tarina ja hinta.

[/quote]

Koskaan kuullut sarkasmista?

Vierailija
45/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:28"]No muuta sinne suloisen saasteiseen Pietariin. Miten joitakin voi noin paljon nyppiä, että jotkut haluavat ja heillä on varaa asua Helsingin ydinkeskustassa. Kateellisiako?

[/quote]

Ainut mikä nyppii on nämä, jotka kuvittelevat Helsingin olevan joku suurkaupunki....

[/quote]

Kuka niin luulee tai on väittänyt?

Vierailija
46/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olen, mutta tuo ei ole sitä. Sarkasmissakin on joku järki takana, tuo on onneton paskannus.

Vierailija
47/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:04"]

Punavuori on Punavuori. 15 kilsaa Helsingin keskustasta on landea.

[/quote]

Naurettavan pieni kaupunki, oikeassa suurkaupungissa 15km on vielä ydinkeskustaa.

[/quote]

Tampereellakin menee laitakaupungilta keskustaan 65 min. aikataulun mukaan. On muuten paljon enemmän matkaa kuin 15km 'böndelle'.... Pikkukaupunkiko se helsinki onkin (tarkoituksellisesti pienellä).

[/quote]

Hämäläiset on tunnetusti hitaita.

Vierailija
48/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:49"]

[/quote]

Noin 60% Helsingissä asuvista jotka ei ole itse käynyt yli 5 miljoonan asukkaan kaupungissa. Ei he ehkä väitä niin, mutta kuvittelevat kyllä.

Vierailija
49/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:23"]

[/quote]

Naurettavan pieni kaupunki, oikeassa suurkaupungissa 15km on vielä ydinkeskustaa.

[/quote]

helsinki on just sen takia ihana kaupunki, koska se on pieni :) eikä se tee siitä yhtään naurettavaa. Suurimmassa kaupungissa, missä minä olen asunut, on ollut 18mio ihmistä, tästäkin on jo yli 6v aikaa.

tukholmakin on kiva, koska se on vielä suht pieni, isompi kuin Hki, mutta maailman mittakaavassa pieni. Olen asunut sielläkin. Hyvin viihdyin.

Vierailija
50/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nämä ylihintaiset punavuorelaisyksiöt, ns. "tehoneliöt" vaihda omistajaa ihan tutunkauppana, eli "teidän jeppe pani meidän lissun paksuksi, jos ei elarit hotsita niin annatte nuorelle parille oman pesän jossa voivat sitten leikkiä perhettä."

Näin olen kuullut, ja näin myös tosielämä todistaa. Onko se hyvä, no enpä tiedä...

Vierailija
51/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olen, mutta tuo ei ole sitä. Sarkasmissakin on joku järki takana, tuo on onneton paskannus.

[/quote]

Eipä tuo ap:n uuden perheasunnon hintakaan sen uskottavampi ole. 

Vierailija
52/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Punavuoressa eli rööperissä asustaa ainoastaan mamman & papan masseilla loisivia vaihtoehtoihmisiä eli homoja ja lesboja sekä sexuaali-identiteetistään epävarmoja. Heidän työmatkat taittuvat mukavasti pöllityllä citypolkupyörällä, jolla polkevat töihinsä mainostoimistoon leikkimään aadeetä ja copyvraitteria. Elämän sponssaa mamma & pappa, Kulosaaren kuninkaalliset.

Näiden vitun lussuperseisten cityhippien takia tämä maa ja sen kiinteistönvälitys on pilalla.

[/quote]

Ai maa on pilalla, kun joku voi ostaa asunnon ja sinä et?

Vierailija
53/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:57"]Tiedänkyllä, että asuminen on kallista eteläsuomessa ja pääkaupunkiseudulla varsinkin, mutta että YKSIÖ maksaa 219 000e, ei herranjumala tuossa ole mitään järkeä!!!!

Ei mene läpi edes sillä hokemalla miten joku haluaa asuaa juuri keskustassa ja miten se on joillekin ainoa oikea paikka asua. Minusta tuon summan maksaminen pikkuluukusta kertoo vain siitä että kys hlö ei käy ns ihan täysillä tai että rahaa on niin paljon ettei p*skalle taivu. Tai itse asiassa on se silloinkin ihan järjetöntä..

Terv.15km päässä sieltä Hgin keskustasta asuva, perhekokoinen (2 lasta) oma koti ja hinta oli 136 000e, uutena.

Se vaan köyhästä tuntuu kalliilta. Katsos, kun on riittävästi rahhoo, ei hinnalla ole mitään merkitystä. Ymmärsitkö, kultaseni?

[/quote]

Meillä on mm. rahaa riittävästi, mutta ei kyllä kuviteltukaan jäädä juntti-Helsinkiin asumaan. Muutimme ulkomaille ja nyt asukastiheys vs. talon hinta on ihan toisissa sfääreissä kuin länsivenäläisessä pikkukaupungissa.

[/quote]

oi oi ihanaa, ihan ulkomaille, mutta et sinäkään sitten kehtaa sanoa, että minne ;)

asenteesi on masentavaa, Helsinki ei ole junttikaupunkia nähnytkään. Mukavan pieni ja viihtyisä skandikaupunki. Ja apua, jotkut jopa viihtyvät siellä, hyi meitä ;)

Vierailija
54/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:13"]

Minä vähän luulen että asunto kupla puhkeaa Helsingissäkin kun lama alkaa siirtyä toden teolla reaalitalouteen. Stockmannin ja muiden vähittäiskauppojen ongelmat ovat vain ensi oire keskiluokan ongelmista. Seuraavaksi hallituksen on pakko ruveta irtisanomaan valtion hallinnosta ja kunnat seuraavat perässsä.  Velkaantumisen tie on kuljettu nyt loppuun se on selvä ja keskiluokka elää velan ja vähäisen kertyneen varallisuutensa turvin joka on äkkiä syöty. Mitään uutta Nokiaa tai ei ole pelastajana. Silloin rytisee Helsingin seudullakin oikein kunnolla ja lama rupeaa näkymään katukuvassakin. Tulevaisuudessa pääkaupunki seudun ostoskeskuksissa on tyhjää liiketilaa vuokralla puoli-ilmaiseksi.

[/quote]

niinhän se poksahti silloin 1990-luvun alkupuolella, vai oliko jo 80-90 lukujen taitteessa, anyway, ja sitten se hinautuu taas ylöspäin, ennemmin tai myöhemmin, ja voittajia ovat ne, jotka onnistuvat hyötymään tilanteesta, eli myyvät just ennen romahdusta ja ostavat isomman hintojen pudottua

[/quote]

Mikä sen hintojen nousun nyt aiheuttaa? Ei ole näkyvissä mitään kasvavaa teollisuuden alaa joka vetäisi maan talouden kasvuun ja Suomi on täysin vienti vetoinen talous. Nyt ei ole näkyvissä valoa tunnelin päässä vaan tulevaisuudessa ei ole näkyvissä kuin krooninen lama ja köyhtyminen. Teollisuus ja myös akateemisen luovan luokan työpaikat ovat siirtyneet pitkälti aasiin joten suomalaiset voivat nyrt tehdä kasvua pesemällä toistensa paitoja. Viisaimmat muuttavat pois maasta valmistuttuaan ja perustavat perheen sinne missä on vielä tulevaisuus. Näitä aikoja muistellaan kymmenen vuoden päästä vielä hyvinä vuosina. 90-luvun lama oli vielä pientä sen rinnalla mitä on tulossa kun velat tulevat maksuun ja sosiaalietuuksia sekä julkisen sektorin työpaikkoja ruvetaan kunnolla karsimaan. Tämä on nyt uusliberalistisen politiikan jonka puolesta keskiluokka on äänestänyt seurausta. Toivon että porvaristoa äänestäneet ja duunareita yli kaiken vihaavat pikkuporvarit joutuvat kärsimään tulevaisuudessa katkerimman kautta eläkkeiden leikkauksien ja verojen korotusten kautta:D Toivottavasti muistatte iloita Wahlroosin kaltaiten kapitalistien menestyksestä kun omaisuutenne konfiskoidaan valtiolle paikkaamaan kapitalisteille jaettujen verohelpotusten jättämää aukkoa:D D  D

[/quote]

muista sinäkin tallentaa tämä viesti, jos vaikka olet väärässä ;)

missä maassa on tulevaisuus? 

Vierailija
55/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ai maa on pilalla, kun joku voi ostaa asunnon ja sinä et?

[/quote]

Juurikin niin. Se on meinaan ihan fakta että ne kultalusikka hanurissa syntyneet eivät ole minua parempia, ja on melkoisen nurinkurista että paskat geenit lisääntyvät. On sairasta että joillain rehupunteilla on massia minua enemmän. Sitä ei voi perustella millään. Pottunokka, kierosilmä ja lättäjalat eivät ole hyve.

Vierailija
56/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juuri näin. Jos olisi varaa, vaihtaisin vaikka heti Vantaalla sijaitsevan 90 neliön kämppäni 25 neliön kerrostaloyksiöön Punavuoressa. 

Vierailija
57/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:05"]

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/8576241

[/quote]

Ihan kauhea tiiliseinä. Tuollaisessa kämpässä voi tehdä itsarin - ei muuta.

[/quote]

Todella ruma. Sitten mikään ei oikein sovi. Punainen seinä versus valkoiset kaapit keittiössä + halvimman mahdollisen näköinen ruma laminaatti, joka viimeistelee tunkkaisen vaikutelman.

Pahinta on, että on juuri remontoitu tuon näköiseksi. Ylihintainen koppero, joka on vimosen päälle uusittu rumaksi.

[/quote]

Ajattelin samaa. Miksi tuolla on joku kammottava tiiliseinä ja lattiassa laminaatti? Olen katsellut asuntoja ydinkeskustastakin ja ehdoton "ei kiitos" on ollut halvoilla materiaaleilla tehty remontti. Silti sijainnin perusteella pyydetään törkeää ylihintaa.

Vierailija
58/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:28"]No muuta sinne suloisen saasteiseen Pietariin. Miten joitakin voi noin paljon nyppiä, että jotkut haluavat ja heillä on varaa asua Helsingin ydinkeskustassa. Kateellisiako?

[/quote]

Ainut mikä nyppii on nämä, jotka kuvittelevat Helsingin olevan joku suurkaupunki....

[/quote]

siis täh? Jos tykkää asua Hgin keskustassa, niin on sitä mieltä, että Hki on suurkaupunki? Aika hyvä olettamus noin rivien välistä luettuna

itse asun Hgin ydinkeskustassa, viihdyn todella hyvin, eikä mun mielestä Hki ole suurkaupunki, se on vaan kaupunki Pohjois-Euroopassa. Pietarin saasteisiin en muuttaisi ikinä, mutta ihan kiva, jos sielläkin joku viihtyy. Ei ole multa pois 

Vierailija
59/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:49"]

[/quote]

Noin 60% Helsingissä asuvista jotka ei ole itse käynyt yli 5 miljoonan asukkaan kaupungissa. Ei he ehkä väitä niin, mutta kuvittelevat kyllä.

[/quote]

Höpöhöpö. Jokainen stadilainen tajuaa, että tämä on ihan käpykylä suurkaupunkeihin verrattuna mutta silti täällä on ydinkeskusta, joka on erittäin arvostettua ja haluttua asuinaluetta. Näin se vain on.

Vierailija
60/75 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:13"]

Minä vähän luulen että asunto kupla puhkeaa Helsingissäkin kun lama alkaa siirtyä toden teolla reaalitalouteen. Stockmannin ja muiden vähittäiskauppojen ongelmat ovat vain ensi oire keskiluokan ongelmista. Seuraavaksi hallituksen on pakko ruveta irtisanomaan valtion hallinnosta ja kunnat seuraavat perässsä.  Velkaantumisen tie on kuljettu nyt loppuun se on selvä ja keskiluokka elää velan ja vähäisen kertyneen varallisuutensa turvin joka on äkkiä syöty. Mitään uutta Nokiaa tai ei ole pelastajana. Silloin rytisee Helsingin seudullakin oikein kunnolla ja lama rupeaa näkymään katukuvassakin. Tulevaisuudessa pääkaupunki seudun ostoskeskuksissa on tyhjää liiketilaa vuokralla puoli-ilmaiseksi.

[/quote]

niinhän se poksahti silloin 1990-luvun alkupuolella, vai oliko jo 80-90 lukujen taitteessa, anyway, ja sitten se hinautuu taas ylöspäin, ennemmin tai myöhemmin, ja voittajia ovat ne, jotka onnistuvat hyötymään tilanteesta, eli myyvät just ennen romahdusta ja ostavat isomman hintojen pudottua

[/quote]

Mikä sen hintojen nousun nyt aiheuttaa? Ei ole näkyvissä mitään kasvavaa teollisuuden alaa joka vetäisi maan talouden kasvuun ja Suomi on täysin vienti vetoinen talous. Nyt ei ole näkyvissä valoa tunnelin päässä vaan tulevaisuudessa ei ole näkyvissä kuin krooninen lama ja köyhtyminen. Teollisuus ja myös akateemisen luovan luokan työpaikat ovat siirtyneet pitkälti aasiin joten suomalaiset voivat nyrt tehdä kasvua pesemällä toistensa paitoja. Viisaimmat muuttavat pois maasta valmistuttuaan ja perustavat perheen sinne missä on vielä tulevaisuus. Näitä aikoja muistellaan kymmenen vuoden päästä vielä hyvinä vuosina. 90-luvun lama oli vielä pientä sen rinnalla mitä on tulossa kun velat tulevat maksuun ja sosiaalietuuksia sekä julkisen sektorin työpaikkoja ruvetaan kunnolla karsimaan. Tämä on nyt uusliberalistisen politiikan jonka puolesta keskiluokka on äänestänyt seurausta. Toivon että porvaristoa äänestäneet ja duunareita yli kaiken vihaavat pikkuporvarit joutuvat kärsimään tulevaisuudessa katkerimman kautta eläkkeiden leikkauksien ja verojen korotusten kautta:D Toivottavasti muistatte iloita Wahlroosin kaltaiten kapitalistien menestyksestä kun omaisuutenne konfiskoidaan valtiolle paikkaamaan kapitalisteille jaettujen verohelpotusten jättämää aukkoa:D D  D

[/quote]

muista sinäkin tallentaa tämä viesti, jos vaikka olet väärässä ;)

missä maassa on tulevaisuus? 

[/quote]

Toivon että olen väärässä. Veikkaan että tulevaisuus on Ruotsissa, Norjassa, Australiassa tai Kanadassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi