Eikö miehet tajua, että millainen nainen todennäköisesti lihoo?!
Suomalaisten miesten ihanne on lyhyt nainen. Valtaosa suomalaisista naisista onkin aika lyhyitä, mutta se lyhyys ei ole mitään "hento linnunluinen"-tyyppistä. Aika tanakoita ovat jo nuorina. Lyhyet paksut raajat, lyhyt paksu kaula.
Niin kauan kun (parikymppseksi asti kai useimmiten...) nainen jaksaa aika kovinkin keinoin tarkkailla painoaan, tämä tuntuu olevan tyyppi josta suomalaiset miehet pitävät. Aika lyhyitä on tietysti miehetkin, tosi paljon sellaisia n. 170 cm molemmin puolin ja se on kyllä miehelle vähän.
Naimisiin mentyään ja lapset saatuaan ei monikaan nainen enää näe järkeä olla jatkuvalla dieetillä. Todellinen vartalotyyppi, lyhyt ja tanakka, tulee esiin. Tämä vaan tuntuu yllättävän kerta toisensa jälkeen uudet sukupolvet:)
Kommentit (34)
Onko ap se Iidan kiusaaja vai se joku Sarita? Tämä sun lyhyiden naisten mollaaminen palstalla alkaa jo kuulostaa ihan koomiselta
:D Onneksi ap:n elämässä hirveintä on jos JOKU MUU on lihava, tai voi olla sitä tulevaisuudessa. Naimisiinhan mennään just siksi, että pysytään laihoina... eiku...
"EIKÖNETAJUAETTÄKANNATTAAOTTAAJOKUPITKÄRAAJAINEN?!?!" Aaawwws. :´D
Mun mies tietää millainen nainen lihoo: pääsääntöisesti kuulemma sellainen, joka syö paljon rasvaa, venhää ja sokeria eikä liiku.
Kaverini on juuri tälläinen ap:n kuvaama nainen mutta vasta 25v. Kroppa on tosi tanakka. Lyhytkin tää kaveri on jotain 156cm eikä sellainen sirokroppainen niinkuin jotkut lyhyet.
Ei tässä mitään mutta tämä kaveri lähes aina puhuu jonkun painosta jossain yhteydessä. Kerran selitti jostain todella todella laihasta pojasta, joka osti karkkia vaan kaupasta. Minullekkin tämä kaveri on pariiiin kertaan huomauttanu piikitellen painosta kuinka voin syödä pullaa kun olen niin laiha tikku yms kerran sanoi" oot nin hoikka tyttö että vähä pitää lihottaa ostan sulle vaikka jonku pizzapalan.
joo ja mittani olivat tolloin 167cm ja jotain 53kg ja aina olut hoikka ja syön normaalisti ruokaa.
kovin kaunistahan ei ole jos ihminen on persjalkainen ja vielä tanakka. Tulee efekti, että perse tuloo kaukana perässä maata myöten.
No vaikka ap taisi provoilla, niin itse asiassa oma mieheni sanoi yhtenä päivänä, että hänelle yksi parinvalintakriteeri oli, että nainen ei olisi "helposti lihovaa tyyppiä". Eli kai tällaiseenkin kiinnitetään huomiota :)
Vitsit mun mies on kyllä nyt varmaan niin pettynyt, en olekaan tajunnut. Luuli että saisi ikuisesti hoikkana pysyvän, kun nai mut pitkän tytön. Onneks se ei ole vielä reklamoinut mihinkään.
"Naimisiin mentyään ja lapset saatuaan ei monikaan nainen enää näe järkeä olla jatkuvalla dieetillä. Todellinen vartalotyyppi, lyhyt ja tanakka, tulee esiin. Tämä vaan tuntuu yllättävän kerta toisensa jälkeen uudet sukupolvet:)"
No jaa, monet arvostavat kumppanissa kuitenkin aivan muita arvoja kuin pelkkä ulkonainen olemus tai laihuus esim. luotettavuus, kunnioitus, luonne, tasavertaisuus, oikeudenmukaisuus, hyvä vanhemmuus jne. ja näillä eväillä monet parisuhteet pysyvät koossa ja onnellisena vuosikymmeninä.
Ja toiseksiin, vaikka elämme vuotta 2014, niin missä on tasa-arvo? Ja kolmanneksi, Eu-tilastojen valossa, ei suomalaiset ole lihavaa sorttia, vaan keskitasoa. Ongelma ei suinkaan ole naisten, päinvastoin, Suomessa miehet ovat huomattavasti lihavempia kuin naiset, vaikka aloituksesi puutut vain naisten lihavuuteen, vai ummistatko silmäsi, etkä huomioi miesten lihavuutta, joka on kaikkialla ongelma.
No ainakin minun tuntemilla naisilla se on juuri toisin päin, eli pitkät lihosivat helpommin ja lyhyemmät ovat pysyneet hoikkina. Eli se siitä teoriasta.
Jaa, ootko koskaan kuullu, että parisuhteessa merkkaa muukin kuin ulkonäkö?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:39"]
Mun mies tietää millainen nainen lihoo: pääsääntöisesti kuulemma sellainen, joka syö paljon rasvaa, venhää ja sokeria eikä liiku.
[/quote]
Jep, ja vieläpä pituuteen katsomatta! Toivottavasti ap lukee sun kommentin ja oppii hänkin jotain:)
t lyhyt + bmi 23,5
Juupa juu. Olen lyhyt ja aika pitkäraajainen, eikä ihmeempiä painonmuutoksia ylöspäin ole näkynyt vuosiin. Muutenkin paino junnaa aina kolmen kilon väliä. Kyllä Suomessa on muitakin "hento linnunluinen" -tyyppisiä lyhyitä, myöskään kaikki pitkät eivät ole siroja vaan moni heistäkin on tanakka.
Itse en ainakaan ala parisuhteeseen tarkoituksenani lössähtää vapaasti, lihominenhan vaikuttaisi eniten minuun. En aio hankkia lapsia, joten en näe mitään muuta keinoa lihoa kuin joku sairaus. Ja jos hankkisinkin lapsen, suvussani kaikki äidit ovat pian synnytyksen jälkeen olleet entisissä mitoissaan, todennäköisesti niin kävisi minullekin.
Tuo teoriasi on muutenkin aika susi. Periaatteessa kuka vaan voi myöhemmin lihoa, ei sitä päällepäin näe. Kuitenkin tunnen keski-ikäisiä tai vanhempia, jotka ovat lyhyitä ja edelleen siroja ja vastaavasti pitkiä ja lihavia. Hieman lihavilla on usein kyllä se etu, että he näyttävät hieman nuoremmilta kun (tai jos) naama ei roiku ja ryppyynny niin paljon.
Olen 155cm/47kg ja olen synnyttänyt kahdeksan lasta pienillä ikäeroilla, kuopuskin vasta 3kk. Että se siitä lihoamisesta!!
T. Kotiäiti 41v
Nojaa, mun mies on vähän päälle 190cm, minä 160cm ja vyötärönympärys 60cm. Rintojen alta 68cm, rintojen päältä 90cm ja lantio 90cm. Hyvinhän minä olen pysynyt näissä mitoissa, vaikka alettiin seurustelemaan vuosia sitten :D