Työhaastattelu livenä vai teamsissa? Kumman valitsisitte?
Jos saisit valita, kummalla tavalla olisit haastateltavana mielummin?
Kommentit (30)
Enkä ole vielä varma kumman työn mielummin ottaisin, nykyisen vai tuon toisen. Tarvitsen itsekkin lisätietoja vielä siitä toisesta paikasta ja niitä on tarkoitus kysellä haastattelussa. En halua tässä vaiheessa menettää kumpaakaan mahdollista työpaikkaa.
Ap
Jos on samalla paikkakunnalla niin livenä, jos eri paikkakunta niin Teams.
Suostuisin teams-haastatteluun vain, jos työnkin voi tehdä kokonaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi ikinä haastatteluun Teamsissä. Noissa pärjää vain sellaiset, jotka laittavat videoita Youtubeen ja Instaan ja ovat luonnollisia kameran edessä. Mun haastattelu loppuisi lyhyeen haastattelijan myötähäpeän takia. Olen ujo ja rumakin kuin paskakasa. Ei kiitos ikinä.
En todellakaan ole mikään YouTube- ja instajulkkis ja olen selvinnyt jo monesta Teams-haastattelusta. Itse asiassa se voi olla helpottavaakin, ettei aisti niin tarkasti haastattelu huoneen energioita.
Rohkeasti vaan!
Livenä todellakin. Ei tarvitse jännittää, toimiiko tekniikka ja muutenkin luonnollisempaa.
Teams-haastattelussa oli kuitenkin yksi hyvä puoli. Minulla on jännitysvatsa, joten oli helpompaa henkisestikin kun sai olla kotona, ehdin käymään 10 min ennen haastattelun alkua vessassa eikä tarvinnut miettiä kotoa lähtiessä, että mitähän tästä tulee vatsan kanssa jos se on sekaisin ja oksettaa...
Tietysti live.
Sillon saa maskilla peitettyä ruman naaman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi ikinä haastatteluun Teamsissä. Noissa pärjää vain sellaiset, jotka laittavat videoita Youtubeen ja Instaan ja ovat luonnollisia kameran edessä. Mun haastattelu loppuisi lyhyeen haastattelijan myötähäpeän takia. Olen ujo ja rumakin kuin paskakasa. Ei kiitos ikinä.
En todellakaan ole mikään YouTube- ja instajulkkis ja olen selvinnyt jo monesta Teams-haastattelusta. Itse asiassa se voi olla helpottavaakin, ettei aisti niin tarkasti haastattelu huoneen energioita.
Rohkeasti vaan!
En suostu missään nimessä. Näin rumalla ja ujolla ei ole mitään saumoja pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Korona-aikaan, 2 haastattelua Teamsin kautta ja yksi livenä. Livenä tehty haastattelu tuotti myös työpaikan.
Minulla myös kaksi Teamshaasrattelua korona-aikana ja toinen johti työsoppariin.
Itse koen, että olen parempi livehaastattelussa.
Minulla on tapana täyttää tyhjiä kohtia keskustelussa eli puhua liikaa Teamsissa. Samoin katsekontakti ei oikein onnistu Teamsin kautta täysin.
Vanha ketju, mutta ehdottomasti teams. Paljon rennompaa osallistua haastatteluun kotoa oman koneen äärestä, jolloin asetelma on tasa-arvoinen eikä olla haastattelijan määräämässä ja hänelle/heille tutussa paikassa. Teams teknisine ongelmineen myös monesti keventää tunnelmaa ja etänä on luonnollista, ettei niin tiiviistä katsekontaktia saa kuin livenä, mikä sopii itselle hyvin.