Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaastattelu livenä vai teamsissa? Kumman valitsisitte?

Vierailija
25.07.2021 |

Jos saisit valita, kummalla tavalla olisit haastateltavana mielummin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teams tietenkin.

Vierailija
2/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teams tietenkin.

Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikaan, 2 haastattelua Teamsin kautta ja yksi livenä. Livenä tehty haastattelu tuotti myös työpaikan.

Vierailija
4/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ja ainoastaan live.  Jos ei kelpaa, niin pitäköön tunkkinsa. Tubettajat voi roikkua netissä mutta aikuiset ihmiset tapaa livenä.

Vierailija
5/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että vaikutan teamsissa hermostuneemmalta kuin livenä. Joudun vain lähtemään töistä hirveän aikaisin jos menen tuohon livehaastatteluun.

Ap

Vierailija
6/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon se ”hyvä tyyppi” ja saan livenä paremmin kontaktin ihmisiin. Videopuheluissa kaikki tuijottavat muualle kuin kameraan (oman tai toisen lärvin kuvaa), joten ei oikeastaan synny edes katsekontaktia. Työskentelen paljon asiakaspalvelussa, joten se yhteys ihmisiin on varsin tärkeä.

Vierailija
7/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh, vaihtelen projekteja ympäri Eurooppaa sen verran tiheästi ettei kiinnosta lähteä naamatusten paikalle höpiseen. Etänä menee työkin nii kyllä se menee haastattelukin.

Vierailija
8/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähtisin itse vaan live-tapaamiseen (vaikka pitäisi aamuyöstä nousta), jos todella haluat sen paikan. Teamsissä jää niin paljon pois siitä vuorovaikutuksesta. En ottaisi sitä riskiä.

Vierailija
9/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on pidetty haastatteluita livenä ja teamsissa ihan kuinka kellekin on sopinut. Yhtä hyvin se teams tuo persoonan esille. Me haastattelijat oltiin myös kaikki kamerassa. Juuri valittiin yksi teams-haastateltu.

Vierailija
10/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livenä ehdottomasti. En osaa olla Teamsissa luonnollisesti, vaan tuijotan itseäni siitä alakulman pikkuruudusta ja yritän näyttää mahdollisimman normaalilta, jolloin vaan päädyn käyttäytymään omituisesti.

Vierailija
11/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me on pidetty haastatteluita livenä ja teamsissa ihan kuinka kellekin on sopinut. Yhtä hyvin se teams tuo persoonan esille. Me haastattelijat oltiin myös kaikki kamerassa. Juuri valittiin yksi teams-haastateltu.

En oikein tiedä. Itselläni esimerkiksi harhailee katse helposti ja videokuva korostaa tällaista. Näytän ehkä siltä että valehtelen. On vaikea tuijottaa sitä kameraa.

Ap

Vierailija
12/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Livenä. Siinä voi pikaisella suikkarilla korvata pieleen menneen haastattelun. Tissien näyttäminen teamsillä ei toimi/auta.

Mistä tiedät että haastattelija on homo ja haluaa sinun kanssasi seksiä?

Vierailija
13/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Livenä. Siinä voi pikaisella suikkarilla korvata pieleen menneen haastattelun. Tissien näyttäminen teamsillä ei toimi/auta.

Useimmat haastattelijat taitavat nykyään olla naisia, joten ei ihme, ettei toimi. Vaikka olisivat susta kiinnostuneitakin, niin tuollainen tyyli harvemmin viehättää naisia.

Vierailija
14/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livenä! Olen ihan onnettoman surkea noissa teams-jutuissa. En tiedä mihin pitää katsoa ja milloin puhua, ja vaikutan varmaan todella epäluuloiselta ja jännittyneeltä.

Vierailija
15/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen "energiaa" pystyy aistimaan livenä paljon paremmin, mikä sitten helpottaa kanssakäymistä. Näkeekö Teamsia käyttäessäbkoko ajan oman naaman kuten zoomissa? Mielestäni se on häiritsevää ja haittaa keskittymistä.

Vierailija
16/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee nyt kaksi uutta työntekijää, ja kaikki haastateltiin Teamsin kautta näin korona-aikaan. 

Vierailija
17/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua olen haastateltu sekä livenä että Teamsissa. Se katseen harhailu ajoittain ei oman kokemuksen mukaan haittaa, niin ne katsoo haastattelijatkin minne sattuu välillä. Olen hakenut töitä kautta Suomen ja silloin, jos työnantaja itse on tarjonnut Teamsia vaihtoehdoksi, olen siihen tarttunut.

Tämä korona-aika on muuttanut tilannetta aivan olennaisesti. Viisi vuotta sitten, kun tarjouduin Skype-haastatteluun, kun olin kutsun tullessa toisella puolella maailmaa vuosia suunnitellulla lomamatkalla, mulle vain naurettiin ja sanottiin että nauti lomastasi. Nykyään kukaan ei naureskele. Itse asiassa nykyisen, vakituisen työni sain viime syksynä Teams-haastattelun kautta.

Vierailija
18/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Livenä! Olen ihan onnettoman surkea noissa teams-jutuissa. En tiedä mihin pitää katsoa ja milloin puhua, ja vaikutan varmaan todella epäluuloiselta ja jännittyneeltä.

No katsot vaan kameran linssiin puhuessasi ja puhut silloin kun kysytään kysymys tai itse haluat esittää kysymyksen. 

Vierailija
19/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että vaikutan teamsissa hermostuneemmalta kuin livenä. Joudun vain lähtemään töistä hirveän aikaisin jos menen tuohon livehaastatteluun.

Ap

Niin. Se on valinnan paikka. Jos valitsee toisen, niin ei sitä toista saa siinä kohtaa.

Mitä sinä haluat?

Vierailija
20/30 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin. Se on valinnan paikka. Jos valitsee toisen, niin ei sitä toista saa siinä kohtaa.

Mitä sinä haluat?

Ongelma on se että vanhassakin työssä on sopimus katkolla pian, eikä ehkä ole hyvä juttu huudella että lähdenpä tästä työhaastatteluun. En haluaisi tehdä siitä numeroa. Mutta täytyy varmaan jotain keksiä, koska kyllä mielummin menisin tuohon livehaastatteluun.

Ap