Suomessa on 2 viime viikon aikana todettu yli 4500 koronatartuntaa, mutta vain 4 koronakuolemaa
Sairaalahoidossa olevien määrä on noussut vain hieman, tehohoidossa olevien määrä ei juuri lainkaan.
Mutta käytetään toki tartuntalukuja edelleen epidemian ensisijaisena mittarina.
Kommentit (22)
No tässä tilanteessa se kertoo selkeiten tilanteen.
Kahden viikon päästä on valtavat ruumiskasat.
Vierailija kirjoitti:
Toisesta keskustelusta
"Operation Lockstep :- From the Rockefeller playbook -1st Phase : Create and release a ______________super contagious but low-mortality rate virus____________. Have the media cause mass hysteria about it by blowing death counts out of proportion by falsifying death certificates, by using pre-contaminated test-kits, double counting/testing and classifying most non related deaths as COVID-19. A lockdown (total of about 3 months slowly extended over time in multiple intervals) will condition the population to live under draconian measures/restrictions and repeatedly echo that a vaccine is needed."
Ja "Rockefeller playbook" on jonkun foliopipohörhön päästä.
Koska ne kahden viime viikon aikana sairastuneet eivät ole vielä ennättäneet taudin siihen vaiheeseen, missä tyypillisesti kuollaan. Hoitokotivanhukset saattavat kuolla jo alle 2 viikkoa tartunnasta, mutta nuoremmat/terveemmät ovat sitkeämpiä. Sairaalahoitoon joudutaan tyypillisesti 1-2 viikon kuluttua oireiden alkamisesta. Perusterve voi sinnitellä viikkojakin sen jälkeen ennen kuin henki lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Jo Himosfestarin jälkeen piti hysteerikkojen mielestä olla 2 viikon päästä teholla valtava määrä ihmisiä. Eipä ollut. Jos ette muista sanomisianne, niin minäpä laitan linkkiä muistin virkistämiseksi aikaisempaan ketjuun:
https://www.vauva.fi/comment/50023492#comment-50023492
30.6.2021
"Teholla on tällä hetkellä alle 10 ihmistä koronan vuoksi koko Suomessa.
Katsotaan tilanne parin, kolmen viikon päästä uudestaan."
Niin. Paljonkos niitä nyt onkaan teholla? Viimeisimmän tilaston mukaan 9.
Olisi korkea aika alkaa suhtautumaan tähän kuin influenssaan.
Vierailija kirjoitti:
Tajutko miten exponentiaalinen kasvu toimii? Tai paljonko on 0,1% 5,5 miljoonaasta?
Toisin sanoen rokotteet näyttäisivät toimivan hyvin. 🙂
Korona on koko ajan osoittautunut arvaamattomaksi. Siihen pitää suhtautua vakavasti ja varoen. On totta, ettei porukkaa nyt enää kuole ja joudu sairaalaan sen takia. Tämä selittyy rokotuksilla ja viruksen mutatoitumisella. Nyt huolta herättää viruksen pitkävaikutteisuus. Osa porukasta ei näytä paranevan ollenkaan. Mistä se johtuu? Minä en ainakaan halua itselleni sellaista. Nämä "tavallinen influenssa" -ääliöt ja potkupallopellet voivat minun puolestani sairastaa "flunssaansa" vaikka hautaansa asti.
Vierailija kirjoitti:
Korona on koko ajan osoittautunut arvaamattomaksi. Siihen pitää suhtautua vakavasti ja varoen. On totta, ettei porukkaa nyt enää kuole ja joudu sairaalaan sen takia. Tämä selittyy rokotuksilla ja viruksen mutatoitumisella. Nyt huolta herättää viruksen pitkävaikutteisuus. Osa porukasta ei näytä paranevan ollenkaan. Mistä se johtuu? Minä en ainakaan halua itselleni sellaista. Nämä "tavallinen influenssa" -ääliöt ja potkupallopellet voivat minun puolestani sairastaa "flunssaansa" vaikka hautaansa asti.
Montako vuotta ajattelit vältellä tautia?
Miten kävi niille sairailoiden pihoille rakennetuille ylimääräisille ruumiskylmiötiloille? Tarvittiinko niitä koskaan? Tai vielä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jotenkin hellyyttävä vastaus ihmiseltä, joka ei tiedä mistään mitään, mutta on sisäistänyt kaiken virallisen tiedon.
Muistatteko kun epidemian alussa tuotiin joka sairaalan edustalle ruumiskontteja.
Vierailija kirjoitti:
Miten kävi niille sairailoiden pihoille rakennetuille ylimääräisille ruumiskylmiötiloille? Tarvittiinko niitä koskaan? Tai vielä?
Yleisesti ottaen ruumiskylmiötilasta on ainakin Helsingissä pulaa ainakin kesäisin, joten tuollaisia tilapäisratkaisuja voidaan tarvita ihan koronasta riippumatta. Mutta ne kai vietiin jo pois? Jonkin verran on varakapasiteettia muutenkin, ja tarvittaessa vainajia voidaan kuljettaa sinne, missä tilaa on, vaikka kuljetusmatkaa kertyisikin vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko kun epidemian alussa tuotiin joka sairaalan edustalle ruumiskontteja.
Jos tauti olisi lähtenyt laukalle niin kontteja olisi tarvittu. Tuskin enään kun riskiryhmät on rokotettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin sen aikaa, että koronavirusta saadaan tutkittua riittävästi, jotta se ymmärretään ja sen vaikutuksia voidaan kontrolloida ja ennakoida.
Ehkä se kuitenkin antaa parhaan kuvan. Ja tärkeää on se, että nuo tartunnat saaneet pysyvät karanteenissa. Sehän tässä kai pointti myös on. Kun eihän mikään rokote anna 100 % suojaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin sen aikaa, että koronavirusta saadaan tutkittua riittävästi, jotta se ymmärretään ja sen vaikutuksia voidaan kontrolloida ja ennakoida.
Siihen menee monta vuotta. Minusta oikea ratkaisu on silloin se että sinä ja kaltaisesi istutte bunkkereissanne ja muut jatkaa elämäänsä normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon, että tätä nimenomaista virusta on tutkittu jo vuodesta 2003, saat odottaa aika kauan.
Jep. Deltavariantti on tarttunut lähinnä nuoriin ja rokotettuihin, joten sairaalahoidon tarvetta ei ole.