Moottoritiellä meni ohi moottoripyöräpoliisi varmaan kahtasataa. Menimme 120 ja se vain viuhahti ohi. Järkyttävää
Miten tuollaiseen koulutetaan? Miten voi uskaltaa mennä tuollaista vauhtia? Tarvitaan vain joku hömelö mummo, joka ei tajua pysyä pois tieltä, ja moottoripyöräpoliisi on mennyttä.
Kommentit (35)
Vaatii rohkeutta ja taitoa. Keski-ikäisenä kortin saanut nainen kertoi katsoneensa auton peileihin heti 5 vuotta kortin saamisen jälkeen.
Tuurillahan nuo kaverit seilaavat liikenteessä. Jossain vaiheessa rysähtää.
Vierailija kirjoitti:
Kovaa oppii ajamaan ajamalla. Pyörässä on kyllä myös jarrut ja mummot saa väistettyä ihan näppärärästi tarvittaessa.
Ai oppii vai, kuka ei suoralla motarilla vetäisi vaikka kolmeasataa.
Radalla ajamaan opitaan, nolo juttu kun kuvittelee olevansa kova kuski kun motarilla kovaa päästää, radalla tuleekin nöyryytys kun ajat on häntäpään ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovaa oppii ajamaan ajamalla. Pyörässä on kyllä myös jarrut ja mummot saa väistettyä ihan näppärärästi tarvittaessa.
Ai oppii vai, kuka ei suoralla motarilla vetäisi vaikka kolmeasataa.
Radalla ajamaan opitaan, nolo juttu kun kuvittelee olevansa kova kuski kun motarilla kovaa päästää, radalla tuleekin nöyryytys kun ajat on häntäpään ulkopuolella.
Kyllä ne moottoripyöräpoliisit ajaa osaa. Eikä heillä kyse ole siitä ajaako jonkun ratakierroksen nopeammin kuin joku kilpakuski. Kun kyse ei ole kilpailusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovaa oppii ajamaan ajamalla. Pyörässä on kyllä myös jarrut ja mummot saa väistettyä ihan näppärärästi tarvittaessa.
Ai oppii vai, kuka ei suoralla motarilla vetäisi vaikka kolmeasataa.
Radalla ajamaan opitaan, nolo juttu kun kuvittelee olevansa kova kuski kun motarilla kovaa päästää, radalla tuleekin nöyryytys kun ajat on häntäpään ulkopuolella.
Siis minäkö? En kuvittele itsestäni mitään ja näin viiskymppisenä tätikuskina ajelen enimmäkseen ihan rauhallisesti.
Ap kyseli, miten poliisi uskaltaa ajaa kovaa ja miten siihen koulutetaan. Ajoharjoittelulla koulutetaan, motarilla ei kuitenkaan treenata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovaa oppii ajamaan ajamalla. Pyörässä on kyllä myös jarrut ja mummot saa väistettyä ihan näppärärästi tarvittaessa.
Ai oppii vai, kuka ei suoralla motarilla vetäisi vaikka kolmeasataa.
Radalla ajamaan opitaan, nolo juttu kun kuvittelee olevansa kova kuski kun motarilla kovaa päästää, radalla tuleekin nöyryytys kun ajat on häntäpään ulkopuolella.
Kortti pois jos asenne liikenteessä on tuollainen. Ei liikenteessä nöyryytä täysjärkinen ketään.
Ei ole temppu eikä mikään ajaa motarilla vaikka viittäsataa, mutta se on kova äijä, joka ajaa ennakoiden, muita huomioiden, lakien ja liikennesääntöjen mukaan.
Onpas hauska että moottoripyöräilyyn liittyy edelleen aika vahvasti testosteronintuoksuisia ja täti-ihmisen pöksyt kostuttavia mielikuvia. Pitäkää ne:-D! On niissä jonkun verran perääkin. Pyörällä pitää hallita sekä omat ajolinjat että ympäristön tapahtumat eri tavoin kuin autolla. Ja tien päällä ei olla kilparadalla.
Siinä on syynsä miksi motoristit yleensä arvostaa toisiaan. Kun kaikki tietää mitä voi huonolla tuurilla sattua.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on syynsä miksi motoristit yleensä arvostaa toisiaan. Kun kaikki tietää mitä voi huonolla tuurilla sattua.
Sille taitavallekin kuskille.
Kotini ohi vilahtaa toisinaan motoristeja samalla vauhdilla. Rajoitus on 50 kmh. Saa varoa, etteivät aja autosta läpi liittymästä tullessa. Pitäähän sitä kokeilla kun tehoa on. Ihmeen vähän noita kuolee, ei edes joka päivä.
Joku saa nauttia vauhdin hurmasta laillisesti. Nautinto peittoaa pelon kai, itsellä ei hirveästi kokemusta, ennätysvauhtini on 140, joka sekin oli aika haipakkaa väljä nivelisellä ja löysä jousituksellisella tämän päivän museokärryllä.
Moottoripyöräpoliisit on Suomen taitavimpia kuskeja. Kova koulutus ja treenaavat säännöllisesti.
Joskus helsingissä sattunut todistamaankun vauhdikasta takaa-ajoa kun poliisiauto ajaa takaa jotain toista autoa ilmeisesti? Nopeasti vaan alta pois muut autot väistämään että takaaajettu pysyy hollilla ?
Kuitenkin kova koulutus ja valikoituneet kuskit mutta jotkut edelleen pakenijoissa kuvittelee että sitten onnistuvat kuten jenkkileffoissa?
Vierailija kirjoitti:
Joku saa nauttia vauhdin hurmasta laillisesti. Nautinto peittoaa pelon kai, itsellä ei hirveästi kokemusta, ennätysvauhtini on 140, joka sekin oli aika haipakkaa väljä nivelisellä ja löysä jousituksellisella tämän päivän museokärryllä.
Moottoripyörällä ajetaan eri tavoin. Pyörä kiihtyy hyvin, mutta myös hidastuu hyvin pelkällä moottorijarrutksellakin. Olennaista on tajuta huomaavatko muut liikenteessä olijat sinut. Vaarallisimpia ovat risteykset, vaikka kolmiollakin, autoilija ei välttämättä huomaa pyörää, joten pitää ennakoida että tuo jonka pitäisi väistää saattaakin tulla eteen. Tasaista vauhtia etenevästä oikean kaistan autojonosta harvemmin kukaan koukkaa eteen, tai sen ennättää väistää motarilla vasemman pientareen kautta.
Jos tiellä on hirvi tai poro pimeässä, se on taas ihan luokassa. Niin kuin hirven suhteen autollakin.
Vierailija kirjoitti:
Joku saa nauttia vauhdin hurmasta laillisesti. Nautinto peittoaa pelon kai, itsellä ei hirveästi kokemusta, ennätysvauhtini on 140, joka sekin oli aika haipakkaa väljä nivelisellä ja löysä jousituksellisella tämän päivän museokärryllä.
Kyllä 100 km pitää päästä alle 20 minuutin. Saksassa.
Urheiluauto on mutkissa nopeampi kuin motukka. Karkuun voi siis päästä.
Kovaa oppii ajamaan ajamalla. Pyörässä on kyllä myös jarrut ja mummot saa väistettyä ihan näppärärästi tarvittaessa.