Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia mekkoja käytätte?

Vierailija
24.07.2021 |

Väri, pituus, materiaali?
Mikä on lempimekkosi näin kesällä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väljä, pitkä, ohut, suojaa auringolta ja on viileä päällä.

Vierailija
2/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillaa tai trikoota. Pitkä, melko vartalonmyötäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttömäisiä tai klassisen naisellisia, lempimerkki on Ted Baker. En tykkää liian paljastavista tai kireistä vaatteista. Helma saa olla mieluummin vähän lyhyt kuin iso kaula-aukko.

Vierailija
4/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttömäisiä tai klassisen naisellisia, lempimerkki on Ted Baker. En tykkää liian paljastavista tai kireistä vaatteista. Helma saa olla mieluummin vähän lyhyt kuin iso kaula-aukko.

Miten ”iso kaula-aukko” voi olla lyhyt?

Se on muuten pääntie.

Vierailija
5/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko väljä, ehkä A-mallinen, leveämpi helma. Sellainen, jolla saa peitettyä turvonneen mahan. En tykkää ihonmyötäisistä. Polvipituinen suunnilleen. Hihaton tai lyhyet hihat. Pidän kukista, palloista ja muista (hempeistä) kuvioista.

Vierailija
6/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipihalla hihattomia lyhyitä väljiä puuvilla ja trikoomekkoja.

Siistimpänä esim töissä ja kaupungilla joustavia kietaisumekkoja. Rennompina pitkiä värikkäitä puuvillamekkoja tai selaisia väljiä polvipituisia mitkä nyt on muodissa.

Kesällä en muuta käytäkään kuin mekkoja. Joskus laitan lyhyet trikoot noitten pihamekkojen alle kun pyllistelen puskissa:)

Vierailija
7/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillaa tai viskoosia, kiristys tissien alla tai vyötäröllä ja siitä alaspäin löysä. Tykkään kukkakuoseista.

Vierailija
8/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysiä, rentoja, yksivärisiä, ”kerrostettuja”

Tai pellavasekoitteisia mekkoja

Vierailija
9/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteillä käytän mekkoja, jotka ovat polveen saakka tai vähän lyhyempiä. Pellavaa, trikoota, puuvillaa tms. riippuen tilanteesta. Pyöräilen paljon ja mekossa oitää olla sen vuoksi suht. leveä helma.

Pidän mekkoja lähes aina kesällä.

Just ostin kaksi kivaa mekkoa Cos:lta.

Vierailija
10/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän helmasta levenevä, hihallinen ja vyötäröltä istuva mekko on paras. Voi olla kietaisumallinen, mutta ei välttämättä oikeasti kietaistava, koska paljastelun vaara on olemassa. Pituus juuri polven yli ja materiaali jotain vähän jämäkämpää kuin liruin trikoo.

Paras vaate maailmassa on mekko, jossa on taskut.

Vierailija
11/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillatrikoota, tykkään kellohelmaisista mekoista. Vyötärö saa olla kapea. Sekä yksiväriset että kukkamekot ovat kivoja, tilanteesta riippuen.

Vierailija
12/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään polvipituisesta lyhyimpänä vaihtoehtona, ja on myös sääripituisia ja muutama nilkkapituinenkin. Mallit ovat minulla usein helmasta leveneviä. Vyötärön haluan aina olevan tyköistuva, koska minulla oikeasti on vyötärö, vaikka olenkin pyöreä. Minulla on useampikin mekko sellaista rypytettyä yläosasta, mikä sopii vartalotyypilleni (päärynähkö tiimalasi) täydellisesti. On puhvihihaisia, mutta tykkään myös tosi paljon off-shoulderista. On ihan yksivärisiä mekkoja, kukkakuosillisia, paisley-kuosia, etnistä kuosia. Väreistä minulla on aina sama lempparit: musta, oranssi, punaisen eri sävyt. Lisäksi sitten menee myös esim. vihreä, sininen ja oikeastaan melkein kaikki muutkin lukuunottamatta kovin räikeitä värejä. En käytä kesäisin oikeastaan mitään muuta kuin mekkoja. Asun Espanjassa, joten "kylminä" päivinäkin on lähemmäs 30 astetta, eli tarkenee kyllä.

Vierailija
13/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ”iso kaula-aukko” voi olla lyhyt?

Se on muuten pääntie.

Oli ehkä vähän huonosti ilmaistu :D Siis mieluummin lyhyt helma kuin iso kaula-aukko (tai pääntie).

Vierailija
14/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellohelmaisia ja polvipituisia fiftarimekkoja enimmäkseen sydänkaula-aukolla, ja kesällä trikoisia maksimekkoja, jotka levenevät jo rintojen alta.

Vierailija
15/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Povekkaat, laittakaapa linkkejä mekkotyyleihin joita käytätte?!

Ongelmapovi

Vierailija
16/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällä juuri nyt väljä, hihaton täyspellavamekko, jossa on neliskulmainen pääntie. Muuten pitkähiaisia pellavamekkoja ohuempaa ja paksumpaa pellavaa, lisäksi yksi Marimekon pallokuvioinen polvipituinen trikoomekko. Juhlavaatteena pinkki täyspitkä hihaton puuvillamekko ja siihen kuuluva pitkähihainen jakku. Näillä olen pärjännyt vuoden ympäri.

Vierailija
17/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mekkoihminen ja mekkoja on kymmenittäin, kaikenlaisia löytyy, mutta useimmissa on selkeä vyötärö (koska minullakin on) ja lämpimiä, voimakkaita sävyjä. On juhlavia ja arkisia. Nyt kesällä kuumimpina päivinä lempparini on ollut miltei painottoman kevyt alaspäin levenevä silkkimekko, joka ei hiosta eikä tartu ihoon. Muutoin olen pitänyt puuvillaisia ja viskoosisia, trikoisina ja joustamattomina. Myös talvikäyttöön minulla on mekkoja, paksua jerseytä ja villasekoitteita. Mekko on aina helppo valinta, ei tarvitse miettiä ylä- ja alaosaa erikseen.