Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etelä-Tapiolan lukio

Vierailija
03.08.2014 |

Poikani aloittaa lukion viikon päästä kyseisessä lukiossa. Te, joiden lapsi käy kyseistä koulua/on käynyt; onko ympäristö painostava ja haastava? Onko lapsesi kokenut koulun mukavaksi? Millainen se on vanhemman näkökulmasta? Voit kertoa koulusta myös muuta!

Muutama kysymys vielä ensisijaisesti etisläisten vanhemmille, mutta myös muiden lukiolaisten vanhemmille:

Miten tuet lasta koulunkäynnissä?

Onko lukio taloudellisesti suuri muutos? Ovatko kirjakulut yllättäneet?

Palkitaanko teillä hyvistä numeroista? Miten? 

Onko Etelä-Tapiolassa haastavampaa kuin muissa Espoon lukioissa? Onko hyviä numeroja vaikeampi saada?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat kulut siinä koulussa on kuin muissakin - kirjoihin menee muistaakseni 1000€.

Mun tytär viihtyi äärettömän hyvin ko koulussa, ilmapiiri luokassa oli hyvä eikä kilpailu häirinnyt kun kaikki on lähes yhtä tasokkaita oppilaita. Kuka erikoistuu mihinkin aineeseen ja haastaa lähinnä itsensä. Yleensä näillä oppilailla on ollut hyvä itsetunto. Varmasti on haastavampaa kuin peruslukioissa. 

Koulussa saa myös valita ihan upeita vaihtoehtoja  - tyttö luki mm vuoden kiinaa. Lisäksi koulu järjestää oppilasvaihtoa ulkomaille ja muistaakseni maksoikin niistä osan koska en muista että olisimme hirveästi makselleet. Viikon parin reissuja mm Kiinaan, Espanjaan yms. Valintakriteeriä en enää muista mutta lähtijät arvottiin jollain perusteella halukkaista. Vähän kuin palkintomatka aktiivisimmille. Lukioajasta on nyt 5 vuotta ja edelleen on kavereita ympäri maailmaa:)

Vierailija
2/10 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kovatasoinen ja haastava lukio, mutta hyvä ja opiskelumyönteinen ilmapiiri. Tunneilla ei häiriköidä, erilaisia lisäaktiviteetteja ja opintomatkoja ym on tarjolla paljon. Mukavia ja fiksuja nuoria ihmisiä ja sydämellisiä opettajia. Ja rehtori on mahtava!

Ylioppilaskirjoituksiin valmistautuminen ajoi kahden viimeisen opiskeluvuoden aikana välillä yleissivistävävyyden ohi, äidinkielessä etenkin usein paino oli sillä mitä "yo-lautakunta haluaa". Toisaalta Suomen parhaat kirjoitustulokset sieltä viime vuonna saatiin eli ei mennyt preppaus hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on erinomainen koulu ja lapset viihtyvät hyvin. Paljon kavereita ja opetus on innostavaa.
Myös Tapiolan koulu (joka toimii vielä pari vuotta väistötiloissa) on tosi hyvä.

Vierailija
4/10 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri opettaa siellä ja oon tullut siihen käsitykseen että paineita asetetaan paljon. Eliittikoulun maine on tärkeä.

Vierailija
5/10 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapseni hakemassa etelä-tapiolaan. On paljon motivaatiota koulussa ja hän on innokas opiskelija. Lukio vaikutti hänelle juuri sopivalta, mutta onkos kellään tietoa, onko mm lukion opettajien taso laskenut, kun halu sinne opettajaksi keskiarvo-rajan tippumisen jälkeen luulisi laskeneen. Entä ovatko oppilaat vielä saman tasoisia, kuin ennenkin vai onko joukkoon eksynyt alemman tasoisia oppilaita, jolla koulunkäynti on toissijaista?

Vierailija
6/10 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mansikka123 kirjoitti:

minun lapseni hakemassa etelä-tapiolaan. On paljon motivaatiota koulussa ja hän on innokas opiskelija. Lukio vaikutti hänelle juuri sopivalta, mutta onkos kellään tietoa, onko mm lukion opettajien taso laskenut, kun halu sinne opettajaksi keskiarvo-rajan tippumisen jälkeen luulisi laskeneen. Entä ovatko oppilaat vielä saman tasoisia, kuin ennenkin vai onko joukkoon eksynyt alemman tasoisia oppilaita, jolla koulunkäynti on toissijaista?

Koska tämä nyt teidän perheessä oikeasti on ensi kevään ongelma, suosittelen, että käytte niissä tutustumisissa ja kysytte ihan suoraan niiltä opettajilta tätä. Samoin oman yläkoulun opon kanssa kannattanee jutella. Mitä itse olen kuullut (omaa kokemusta ei ole, kun omat ovat käyneet Otaniemen lukion), Etiksessä on erinomainen yhteishenki, hyvät opettajat ja erinomaiset yo-tulokset.

Vierailija
7/10 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mansikka123 kirjoitti:

Et ole itse tainnut käydä lukiota.

Vierailija
8/10 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kirjakulut? Toinen aste on maksuton ja oppimateriaalin saa koulusta.

Vierailija
9/10 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä kirjakulut? Toinen aste on maksuton ja oppimateriaalin saa koulusta.

Aloitus on 10 vuoden takaa, jolloin kirjat piti itse ostaa eikä sähköistä materiaalia juuri ollutkaan.

Ja tänäkin päivänä ilmainen oppimateriaali on vain sähköinen materiaali. Jos haluat kirjoja, ne pitää ostaa omalla rahalla.

Vierailija
10/10 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mansikka123 kirjoitti:

1. Opetuksen tasoa on äärimmäisen vaikea mitata objektiivisesti. Satavarmasti se ei onnistu työhaastattelutilanteessa.

2. Keskiarvoraja ei ole kovin merkittävä tekijä opettajien työnhaussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi