Upea sarja tämä Avaran Luonnon 'Serengeti'
Täynnä eläinsankareita ja draamaa, surua ja iloa.
Kyllä maapallo on upea paikka ja täynnä muitakin yhteiskuntia kuin meidän lajin yhteiskunnat.
Ketkä muut seurannu?
Kommentit (7)
Katsoin vain ekan jakson, eläimillä nimet jne. Liian dramatisoitua minun makuuni, vaikka luontodokkareista tykkäänkin
Joo, olen samaa mieltä. Että Avaran Luonnon Serengeti sarjan kuvaukset ovat yksiä tähän astisista parhaimpia, ainakin valokuvauksen osalta. Kamerakulmat ovat kerrassaan ensiluokkaisia. Hienosti ja laadukkaasti toteutettu ja tehty.
Ainoa, mikä kuitenkin väistämättä tulee mieleen, on se, että vaikka sarja on tehty kertomaan tietyistä eläinlajeista, tarinan muodossa, että se on silti hieman lavastettua. Eli tekemällä tehtyä. Saman pystyy tekemään ottamalla paljon kuvamateriaalia ja yhdistämällä ne sitten yhteen samaksi nauhaksi. Joissakin kohdissa se näkyy, että tilanteet ovat lavastettuja ja ihmisten tarinaksi kyhäämiä.
Siis huolimatta upeista, majesteetillisista ja tunteita herättävistä luontokuvista, luulen, että sarja on tehty tekijöiden puolelta osittain lavastettuna. Paitsi alueella ollut kuivuus ja tulipalot eivät ole tietenkään lavastettuja. Vaan oikeasti aitoja. Niin käy aina, kun kuivuus jatkuu liian kauan.
Tuhoisat maastopalot ovat tulleet ilmastonmuutoksen myötä jäädäkseen. Kuten esim. Afrikassa, Australiassa, USA: ssa ja Venäjällä. Myös meillä täällä Euroopassa.
Asia ei ilmeisesti huoleta ja vaivaa ketään. Ainakaan mihinkään konkreettisiin ja radikaaleihin toimenpiteisiin ei olla ryhtymässä, ei maailman poliittisten päättäjien puolelta, kuin globaalistikaan.
Eletään kuin mitään ei olisi vialla ja kuin viimeistä päivää.
Mä rakastan Avaraa luontoa, mutta tää Serengeti-sarja on kyllä liian teennäistä ja tekemällä tehtyä satuilua. Katselen toki mielelläni eläimiä, mutta ärsyttää tuo dramatisointi.
Piti kääntää kanavaa kun leijona vei seepran. RIP seepra
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan Avaraa luontoa, mutta tää Serengeti-sarja on kyllä liian teennäistä ja tekemällä tehtyä satuilua. Katselen toki mielelläni eläimiä, mutta ärsyttää tuo dramatisointi.
 Mitä dokkaria sä suosittelist. 
Meillä lapsi rakastaa tätä, mutta voisin näyttää hänelle muutakin.
Avara luonto on ihana ja lukijan ääni on todella rauhoittava. Itseä silti tökkii, että yhden eläimen tarinaan on voitu käyttää viittäkin eri eläintä ja näin luoden ihmiselle sopiva tarina
Maailma on upea paikka, mutta Avara luonto on dramatisoitu tv.tä varten, musiikki ja selostus.