Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatteko aikaa ennen nettiä kun etelänmatkoilla

Vierailija
02.08.2014 |

seurattiin uutisia pari kertaa viikossa hotelliin ilmestyvästä A4:sta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, me just muisteltiin miehen kanssa tuota :-).

Vierailija
2/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä mummonkurppanoita täällä oikein pyörii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ostelin sanomalehtiä reissuillani, moniin ulkomaisiin kohteisiin tuli suomalaisia lehtiä, jos kotimaan uutisia oli vailla. Ja osaahan sitä lukea lehtiä myös vierailla kielillä.

Esim. tavallaan on nautinto hakea aamulehti ja lukea sitä lomapaikan terassilla ja nauttia aamiaista

Vierailija
4/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne Aurinkomatkojen ym kuvastot! Oon tainnut aiheuttaa vanhemmille kamalaa syyllisyyttä, kun 90-luvun alussa isän jäätyä työttömäksi samaan aikaan kuin satatuhatta muuta suomalaista, harrastin noita esitteiden lukemista ja haaveilin vaan eri matkakohteista. Sitten vähän myöhemmin, kun rahaa ei kuitenkaan ollut yhtään enempää, haaveilin kielikurssista tai vaihtoon menosta. Saatoin lukea niitä esitteitä joka ilta.

Vierailija
5/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan toki. Faksilla tulivat Suomesta ja oppaat kuskasivat niitä hotellille. Näin oli vielä vuonna 1995, vaikka netti oli jo Suomessa yleisessä käytössä.

Vierailija
6/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:20"]

[/quote]

siis ajattele, täällä naputtelee sellainen kurppana, joka reissasi paljon sellaisena aikana, jolloin ei ollut kännyköitä laisinkaan. Parin viikon välein etsittiin lankapuhelin ja soitettiin vanhemmille Suomeen, että hengissä ollaan ja ylipäänsä missä ollaan. Kesät vietettiin saaristossa ja ainoa linkki ulkomaailmaan oli patteriradio, jota kuunneltiin kerran päivässä, jotta patterit kestävät.

Kuka muistaa ne radioilmoitukset, joissa etsittiin  ihmistä tähän tapaan: "xx matkalla pohjois-suomessa, otatteko yhteyttä kotiin"? Lapsena aina mietittiin, että mitä siellä oli tapahtunut.

terveisin varsin eloisa kurppa :D

Vierailija
7/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä kurppana ei ole käynyt ulkomailla, tai ainakaan sitä muutamien tuntien Ruotsin pyrähdystä enempää joten ei nyt ole mitään tuollaisia muistikuvia. Paitsi että sitä voita, mehua, makkaraa ja näkkäriä haettiin ruottin puolelta. Ai niin ja olikos sitä o'boytakaan täällä kaupoissa oikein, ja muistaakseni kissanruokaakin ostettiin, kun täältä sai vain makkaroita ja misseä, joka ei kissoille kelvannut.

Vierailija
8/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä olen syntynyt -85 ja muistan tuon. Ainakin vielä 90-luvun lopulla nettiyhteydet (asiakaskäytössä) olivat harvinaisia lomahotelleissa.

Vierailija
9/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:28"]

Muistan toki. Faksilla tulivat Suomesta ja oppaat kuskasivat niitä hotellille. Näin oli vielä vuonna 1995, vaikka netti oli jo Suomessa yleisessä käytössä.

[/quote]

Kyllä se netti oli -95 vielä hyvin köyhä. Joillain kaupungeilla/kunnilla oli yhden sivun esittelyt ja jotain vr:n aikatauluja yms. alkoi pikkuhiljaa olla. Sähköpostia lähinnä vain tuohon aikaan käytettiin, eikä sitäkään www:n kautta.

Vierailija
10/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:28"]

[/quote]

Kyllä se netti oli -95 vielä hyvin köyhä. Joillain kaupungeilla/kunnilla oli yhden sivun esittelyt ja jotain vr:n aikatauluja yms. alkoi pikkuhiljaa olla. Sähköpostia lähinnä vain tuohon aikaan käytettiin, eikä sitäkään www:n kautta.

[/quote]

Mä olin ala-asteella -95 ja kerran viikossa taisi olla joku atk-tunti ja kerran taidettiin jotain netistä puhua. Yläasteen atk-tunnit oli viikon kohokohtia kun silloin roikuttiin Kiss FM:n chatissa :D Ei vielä -99 kovin monella luokkakaverilla ollut nettiä kotona.

Vierailija
11/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

T. Jasmin 19-v. Kahden lapsen yh.

Vierailija
12/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikahvilatkin ovat katoamassa. Ennen näitä oli Thaimaassakin joka kadunkulmassa.

Vierailija
13/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkomatkoilla oli Sharm el sheikissä tollanen kansio vielä 2009 tammikuussa. En ole mummo olin 27 silloin.

Vierailija
14/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kurppa kävi ulkomailla vasta n 27 vuotiaana, toki olin käynyt laivalla Tukholmassa monia kertoja.

Vierailija
15/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain -94 ekan sähköpostiosoitteen kun aloitin yliopistossa, mutta ei ollut juuri ketään kelle sitä s-postia lähettää, kun oli niin harvinaista vielä! Eikä niissä yliopiston käytäväkoneissa edes ollut windowsia vielä tuolloin ja kirjoitustöissä käytettiin wp:tä, ei wordia. Netin käyttö alkoi kunnolla yleistyä vasta vuosituhannen vaihten lähetessä.

Vierailija
16/16 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]  sinustakin tulee joskus mummo jos elät