Vaitiolovelvollisuuden noudattaminen falskaa pahanlaisesti terveydenhuollon joillakin työntekijöillä
Kuulin tässä taannoin vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvalta erään sairaalan osastosihteeriltä lähtöisin olevasta erääseen yhteiseen tuttuun henkilöön liittyvästä sairastumisesta. Siis törkeää kaikenkaikkiaan, ja itse asianomainen ei taatusti haluaisi, että hänen sairaalassa olostaan juoruillaan vastoin vaitiolovelvollisuuslakiin vedoten ulkopuolisille entisaikojen yhteisille ystävyksilleen.
Olen todellakin pöyristynyt, että sairaaloissa on tuonlaisia sihteereitä palkattuina, joiden suu ei pysy kiinni, vaikka ko. laki niin määrää.
Ajattelin kertoa asianomaiselle, että hänen terveystietojaan on levitelty tämän osastosihteerin toimesta entiselle luokkakaverilleen jne., niin kohde voi ryhtyä toimenpiteisiin kyseisen vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvan henkilön kanssa.
Kommentit (7)
Joo tunnetaan myös muutama hoitaja Vilhunen Huokuniemi Rahikainen ja yx cityseurakunnasta joka ajaa ulos demoneja lapsista ja on vihamielinen varastaa myös siellä on montakin varastavaa naista korut ja kaikki.Vapaitten suuntien hakkereita siis uskontolahkoista. Myös muu uskon toiset hakkeroi tyyliin vastaamo.Myös Kustaan kartanon tapauksia.Kointähti yhdistys ry .
Voin kuvitella tilanteen jossakin sattumalta pitkästä aikaa kohtaavan entisten aikain kaksi luokkatoveria, jossa toinen alkaa utelemaan, että tiedätkö siitä ja siitä samalla luokallamme olleesta henkilöstä; ja sitten sairaalan osastosihteeri paljastaakin yhteisen luokkakaverin olleen hoidossa saman sairaalan psykiatrisella osastolla. Ooh, voivoivoivottelua yhdessä ensin, ja sitten osastosihteeri kuiskaa juorunsa jälkeen, että pidäkkin visusti salaisuutenasi tämä faktatieto ja niin poispäin.
Voi v...u, millaisia ihmisiä maa päällään kannatteleekaan. Tuossakin tapauksessa lörppösuu luokkatoveri saatuaan tiedon yhteisestä luokkatoveristaan mehukkaan juorun, kertoo hölmöyksissään sen tiedon eteenpäin juorun kohteen sellaisille henkilöille, jotka tuntevat juorun kohteena olevan henkilön entuudestaan. AAh, sitä kliimaksia, mitä tämä eteenpäin kertojakin saa omassa sekavassa päässään aika-ajoin paniikkikohtauksistaan ja masennuksestaan kärsivänä pillereiden mussottajana.
Nyt vaan ilmiantamaan tuonkaltainen sairaalan osastosihteeri Valviraan ja työnantajalleen. Salassa pidettävät työasiat pidetään itsellään tiedossa eikä kerrota niistä yhtään mitään eteenpäin kenellekään.
Sattuuhan sitä. Anoppi tiesi kaikennäköistä mun sukulaisista ja siskon miehen suvusta, vaikkei siinä vaiheessa ollut tavannut mun sukulaisia. Se juorutäti taitaa kyllä olla jo haudan pohjassa.
Vein sitten esikoista neuvolaan ja täti kertoi nimeltä mainiten, että sen ja sen pojan poika ei nuku lainkaan. Pojasta tuli sittemmin mun pojan luokkakaveri lukiossa. Ei tuo tieto nyt ollut mitenkään kiusallinen, ainahan vauvojen nukkumisesta puhutaan.
Miksi uusit häiriintyneen aloituksesi?
Vie asia eteenpäin. Asap.