Kuinka paljon teillä kasvoi jalka raskauden aikana?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi raskautta takana ja kummastakaan ei jalka kasvanut.
Sama.
0,5 kokoa. Ei palautunut. Useat hyvät korkkarit jouduin hylkäämään.
Kerran olen raskaana ollut ja ei mulla ainakaan jalka kasvanut yhtään. En edes tiennyt että jalka voi kasvaa raskauden aikana.
Ekasta raskaudesta 2 numeroa "kasvoi" jalka. Eli kaikki kengät uusiksi tuolloin. Toisesta raskaudesta ei onneksi enää tullut muutosta kengän kokoon!
Ei ainakaan vielä yhtään. Nyt rv 36.
Jalkahan ei "kasva", mutta jos on korkea jalkapöytä, niin tämä madaltuu helposti. Luut pehmenevät synnytystä odotellessa, jotta vauva saa ulospääsyn lantiosta.
Mitä lättäjalkaisempi, niin jalka pysyy ennallaan. Itselläni numero muuttui kolmen raskauden seurauksena n. puoli kokoa.
Jos jalka sattuu kasvamaan niin eikö se tarkoita vain ensimmäistä raskautta? Että enään toisesta,kolmannesta.. jalka ei kasvaisi.
Olen viikolla 26, ja huomaan kyllä jalkojeni hiukan kasvaneen. Yhdet jo entuudestaan hiukan naftinpuoleiset sandaalit eivät istu enää jalkaan ollenkaan, muut kengät vielä onneksi mahtuvat normaalisti. Toivottavasti ei jalka tästä enää kasvaisi...
Mulla kasvoi lihomisen (ja lättäjalkaistumisen) seurauksena 1,5 numeroa ja nyt raskauden puoliväliin mennessä 0,5-1 numeron. Alunperin oli 36 ja nyt 38-38,5 (painoa ei ole tullut lisää, mutta kaikki on venynyt kropassa). En odota palautumista. Jalkaholvi siis laskeutuu (kantakuppi ei istu pienemmässä koossa) ja lisäksi jalka leventynyt.
No jalka voi turvota raskausaikana mutta se on ihan eri asia kuin se että jalka kasvaaa.
Jalka ei suinkaan kasva enää vanhemmiten vaan se muuttuu, leviää ja turpoaa. Luustoon voi tulla patteja kuten vaivaisenluut.
Suurella osalla naisista jalat vaativat numeroa tai kahta suurempaa kenkäkokoa kun ikää tulee.
Ei oo kasvanu vielä ollenkaan. Toisaalta raskauskiloja on tullut vasta 7, eli jalka ei saa kovin paljon rasitustakaan. Tai en tiedä, johtuuko jalan kasvu ihan vain nivelten löystymisestä eikä ylimääräisestä kuormasta.
Rv. 38
Kertokaa toki lisää kiviajoistanne.
Mä en todellakaan pääsis yli jos mun jalka kasvais raskauden takia. Se olis hirveetä
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kuulla, että näinkin voi käydä. Itsellä on 42 jalka ja ajatus, että se vielä tuosta kasvaisi kun tulen raskaaksi 😱