Katsoitko Tyttökullat tv-sarjaa? Minä katsoin.
Kommentit (65)
Tyttökullit oli ihan paras sarja. <3
Aina kun kuulen sen teemabiisin,sen Thank you for being a friend, niin minulla alkaa kyynelet valua. Jotenkin niin ihana, aikakausi ja tunnelma, joka ei milloinkaan tule Amerikassa takaisin.
Joo lapsena katsottiin etenkin mummon kanssa, sarja oli mummoni lemppari. Muistan lähinnä miten pelkäsin Dorothyä joka oli mielessä aina huonolla tuulella ja kiusasi Rosea. Voi olla että jos nyt katsoisin uudestaan, en ehkä kokisi samoin
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ja tykkäsin. Kausi 1 löytyy itseltä myös dvd:nä.
Niin kuin joku tuossa jo kommentoi, niin naiset (paitsi Sophia) esittivät kai jotain 50-55-vuotiaita, koska olivat kaikki vielä työelämässä ja ihan hiljattain leskeytyneitä tai eronneita. Kun vertaa nykypäivän 50+ ikäisiin, niin ihan mummojahan he olivat jo kaikki!
Dorothyllä oli aina ihmeellisiä isoja säkkimäisiä vaatteita (kasarimuoti, tiedän) jotka tekivät hänet paljon isomman näköiseksi mitä hän oikeasti oli. Kampaukset ja meikit puolestaan vanhensivat ihan jokaista naista älyttömästi!
Sinkkuelämän naiset taitaa nyt olla samoja ikiä kuin Golden girls, eivätkä he mitään mummeleita ole 😄
Useasti olen miettinyt, että onneksi olen nelikymppinen 2020-luvulla, enkä 1980-luvulla. Oma äitikin oli tämänikäisenä just sen kasarityylin takia paljon vanhemman näköinen mitä minä olen nyt.
Kyllä minä olen ajatellut, että he esittivät noin kuusikymppisiä. USA:ssahan ollaan töissä pitkään ja näillä kaikilla on huono taloustilanne ja siksi muuttavatkin Blanchen taloon. Joe Bidenin puolisokin on 70 v. ja vielä vaalien aikaan suunnitteli jatkavansa opettajantyössä. Varmaan se on jo turvallisuussyistä osoittautunut mahdottomaksi tai tulisi ainakin maksamaan valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Joo lapsena katsottiin etenkin mummon kanssa, sarja oli mummoni lemppari. Muistan lähinnä miten pelkäsin Dorothyä joka oli mielessä aina huonolla tuulella ja kiusasi Rosea. Voi olla että jos nyt katsoisin uudestaan, en ehkä kokisi samoin
Dorothy oli minun lempparini lapsena ja minusta tulikin pitkä, matalaääninen ja sarkastinen.
Kyllä, yksi kaikkien aikojen lempisarjoistani. Itselläni on 4 kautta dvd;nä, onnistuin löytämään n.vuosi sitten. Täytyis saada loputkin, en nyt muista montako kautta niitä yhteensä on tehty.
Mieleeni on jäänyt ekalta kaudelta jakso, jossa naiset juttelevat ensimmäisestä seksikerrastaan, ja käy ilmi että Rose harrasti seksiä vasta hääyönään, eikä ollut koskaan edes nähnyt miehen penistä aiemmin. Joku kysyi, että etkö koskaan nähnyt edes isääsi nakuna, ja Rose kauhistuu valtavasti, että no herranjumala sentään, en! Ai että oman isäni... ei ei ei!!!
Suomalaisena saunakulttuurin lapsena tuo huvitti kovasti!
Sekin nauratti miten ihana, naiivi Rose selitti että hän ei edes tiennyt miten mies ja nainen rakastelevat, ja kun hänen miehensä selitti sen, niin Rose meinasi kuolla nauruun.
Onhan se ajatus peniksen työntämisestä vaginaan tietysti korni, etenkin jos ekan kerran ikinä näkee velton vehkeen 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ja tykkäsin. Kausi 1 löytyy itseltä myös dvd:nä.
Niin kuin joku tuossa jo kommentoi, niin naiset (paitsi Sophia) esittivät kai jotain 50-55-vuotiaita, koska olivat kaikki vielä työelämässä ja ihan hiljattain leskeytyneitä tai eronneita. Kun vertaa nykypäivän 50+ ikäisiin, niin ihan mummojahan he olivat jo kaikki!
Dorothyllä oli aina ihmeellisiä isoja säkkimäisiä vaatteita (kasarimuoti, tiedän) jotka tekivät hänet paljon isomman näköiseksi mitä hän oikeasti oli. Kampaukset ja meikit puolestaan vanhensivat ihan jokaista naista älyttömästi!
Sinkkuelämän naiset taitaa nyt olla samoja ikiä kuin Golden girls, eivätkä he mitään mummeleita ole 😄
Useasti olen miettinyt, että onneksi olen nelikymppinen 2020-luvulla, enkä 1980-luvulla. Oma äitikin oli tämänikäisenä just sen kasarityylin takia paljon vanhemman näköinen mitä minä olen nyt.
Kyllä minä olen ajatellut, että he esittivät noin kuusikymppisiä. USA:ssahan ollaan töissä pitkään ja näillä kaikilla on huono taloustilanne ja siksi muuttavatkin Blanchen taloon. Joe Bidenin puolisokin on 70 v. ja vielä vaalien aikaan suunnitteli jatkavansa opettajantyössä. Varmaan se on jo turvallisuussyistä osoittautunut mahdottomaksi tai tulisi ainakin maksamaan valtavasti.
Kyllä mun mielestä useammassakin jaksossa he viittaavat itseensä sanoilla ”woman in her fifties”.
Vierailija kirjoitti:
Ihana sarja. Toinen sarja, jota kovasti kaipaan on Murder she wrote eli Jessica Fletcher.
Ei ole kauaa kun näitä tuli jostain. Oliko tänä vuonna jopa.
Mulla on kaudet 4-7 yhä videonauhalla. Kausia 1-3 en voinut nauhoittaa kun ei kodissani vielä ollut videota.
Persereikä isäni vihasi koko sarjaa ja katsoinkin sitä melkein sen kiusaksi. Mielestään olisi pitänyt nauhoittaa ylen uutislähetyksiä.
Itse ei voinut nauhoittaa kun ei ymmärtänyt miten vhs-nauhuri toimii. Pelkkä kaukosäätimellä toimiva televisiokin oli tuskan takana. Huusi että 'pitää tommonenkin olla stana!' ja paiskasi säätimen pöytään.
Uusi televisio oli kuitenkin ostettava että näkee uutiset kun vanha puukuorinen salora kosahti viimeisen kerran. Että miten sain/saimmevhs-nauhurin hankituksi samalla en vieläkään tajua. Ehkä luuli että se on joku laite jota ilman new age-tyyppinen kaukosäädin-tv ei toimi.
Ensimmäisellä kaudella Sophian mainitaan olevan 80-vuotias ja Dorothy 55. Sarjaa tehtiin kai seitsemän vuotta.
Tuosta ikäjutusta tuli mieleen että tv:ssä pyörii tuoreempi The cool Kids, joka kertoo jostain seniorikodista. Sarjassa naispäähenkilö viettää 65-synttäreitään! Mahtaako oikeasti amerikassa näin nuorta väkeä asua tuollaisissa asuntolatyyppisissä yhteisöissä?
Vierailija kirjoitti:
Mieleeni on jäänyt ekalta kaudelta jakso, jossa naiset juttelevat ensimmäisestä seksikerrastaan, ja käy ilmi että Rose harrasti seksiä vasta hääyönään, eikä ollut koskaan edes nähnyt miehen penistä aiemmin. Joku kysyi, että etkö koskaan nähnyt edes isääsi nakuna, ja Rose kauhistuu valtavasti, että no herranjumala sentään, en! Ai että oman isäni... ei ei ei!!!
Sekin nauratti miten ihana, naiivi Rose selitti että hän ei edes tiennyt miten mies ja nainen rakastelevat, ja kun hänen miehensä selitti sen, niin Rose meinasi kuolla nauruun.
Onhan se ajatus peniksen työntämisestä vaginaan tietysti korni, etenkin jos ekan kerran ikinä näkee velton vehkeen 😂
Sarjassa ei oltu johdonmukaisia. Seksuaalista ahdistelua käsittelevässä jaksossa Rose kertoi St. Olaf-tarinan, missä jäätelönmyyjä oli ahdistellut häntä kokoamalla jäätelöpallot rivoksi asetelmaksi. Rose juoksi kotiin näyttämään jädeä vanhemmilleen -eli tiesi mitä se esitti- mutta todiste ehti sulaa.
Nykypäivänä ei ikinä uskallettaisi esittää tuollaista televisiossa kun cancel-kirves paukkuisi säälittä.
Samoin kuin että tytär saattaisi nähdä isänsä hepin - yhtä mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjassa ei oltu johdonmukaisia. Seksuaalista ahdistelua käsittelevässä jaksossa Rose kertoi St. Olaf-tarinan, missä jäätelönmyyjä oli ahdistellut häntä kokoamalla jäätelöpallot rivoksi asetelmaksi. Rose juoksi kotiin näyttämään jädeä vanhemmilleen -eli tiesi mitä se esitti- mutta todiste ehti sulaa.
Nykypäivänä ei ikinä uskallettaisi esittää tuollaista televisiossa kun cancel-kirves paukkuisi säälittä.
Samoin kuin että tytär saattaisi nähdä isänsä hepin - yhtä mahdotonta.
Rose taisi olla kuitenkin skandinaavista syntyperää, koska hänen jutuissaan vilisi ruotsalais- tai norjalaistyyppisiä nimiä ja asioita, että sinänsä kummallista ettei ollut lapsena saunonut vanhempiensa kanssa.
Onpa mahtavaa,että joku muukin tykkää kyseisestä sarjasta. Olen alkanut viime vuonna etsiä uudelleen sarjoja, joita katselin lapsena ja teininä. Nykysarjojen laatu ja ihmiskuva ei ole ollenkaan mieleiseni. Rakastan kasari ja ysärisarjoja, Tyttökullat, Ihmemies MacGyver, Beverly Hills 90210, alkuaikojen Kauniit ja rohkeat.. Parhautta❤
Katsoin. Todella hyvin kirjoitettu sarja! Sophien jutut oli huippuja, samoin Betty Whiten hahmon (oliko Rose?) muistelmat Minnesotan St Olafista. :D
Dorothyn sarkastiset kommentit ovat ihan parhaita. Muutenkin kaikkien luonteet jotenkin täydentää toisiaan: höpsö Rose, sarkastinen Dorothy, miestennielijä seksipommi Blanche sekä viimeisempänä vaan ei vähäisempänä ihana Sophia☺
Otin kerran yhteyttä yleen, että uusisi sen sarjan. Kaikenlaista roskaa uusitaan, mutta ei laatua.