Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voileipäkakun tekemisestä kysymys

Vierailija
02.08.2014 |

Kaikissa ohjeissa lukee, että voileipäkakku koristellaan tarjoilupäivänä. Vettyykö tai meneekö se pilalle, jos koristelen sen jo edellispäivänä? Rippijuhliin olen tekemässä niitä, pitää tehdä ainakin 4 isoa ja kirkossa täytyy olla klo 9.30. aamulla... meinaan vaan että pitää viideltä herätä koristelemaan jos samana päivänä täytyy. Kyselee eräs, joka ei ole ennen voikkarikakkua tehnyt :P

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menee kyllä pilalle. Koristelun pitää olla tehty samana päivänä.

Vierailija
2/11 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristele edellisenä päivänä. Säilyy ihan hyvänä, tosin riippuu koristelusta. Itse olen koristellut edellisenä päivänä, tökkinyt koristeena oleviin tomaatteihin/viinirypäleisiin cocktailtikkuja ja laittanut kelmua päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä näytä hyvältä jos koristelet ed. päivänä...

Vierailija
4/11 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset voi nousta viideltä... tärkeä päivä, kai sä nyt sen kerran jaksat...

Vierailija
5/11 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nousisin aamulla koristelemaan.

Vierailija
6/11 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen koristellut yleensä samana päivänä, mutta ylioppilasjuhlat olivat poikkeus. En olisi muuten ehtinyt. Kannattaa huomioida edellisenä päivänä koristelussa koristeet. Eli älä käytä mitään ohuita salaatinlehtiä vaan esim kinkkuviipaleita rullalla, paprikaa, kirsikkatomaatteja jne.

Vierailija
7/11 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristeet kärsii siitä ja vettyy pinta.  Parhaimman ja raikkaimman näköinen on voileipäkakku, joka on koristeltu samana päivänä, kuin se tarjoillaan.

Ei ole kiva,kun esim tilli tai persilja vettyy tai vastaavasti kuivuu.  Suunnnittelet hyvin ja heräät aikaisin tekemään sen loppusilauksen.

Vierailija
8/11 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koristele vettyvillä koristeilla, nuupahtavilla salaateilla, tillillä tai persiljalla. Äläkä juustoraasteella.

Vierailija
9/11 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se kuorrutus edellisenä iltana ja koristeet juhlapäivänä

Vierailija
10/11 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se kuorrutus edellisenä iltana ja koristeet juhlapäivänä

Vierailija
11/11 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten olemassa ihan kakkukupuja voileipäkakulle. Jos sattuu niin pieniä tekemään. Vaihtoehtoisesti voi käyttää pyöreääkin kupua jos tekee pyöreän voileipäkakun. Säilyy paremmin eikä tarvitse viritellä tikkuja ja kelmuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi