Äitini ei säästä
Äitini (50v) ei ole koskaan laittanut penniäkään säästöön. Ei edes omista säästötiliä. Tiedän, ettei muiden raha-asioihin saa puuttua, mutta kyllä vähän ihmetyttää kun kuulen miten muut samanikäiset pistää jopa tonneja kuussa säästöön... Tulot on ~2200 /kk ja yksi lapsi kotona, kyllä tosta liikenisi edes pari satasta mun mielestä mutta aika paljon menee rahaa alkoon. Monesti oon säästötileistä sun muista koittanut valistaa mutta sanoo vaan että "joojoo kyl mä joskus". Onko huolestuttavaa? Miten saan hänet säästämään ettei köyhä eläkeikä edessä?
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:46"]
Onko sinulla pääsy äitisi tileille? Jos ei ole niin et voi asiaa tietää, kas kun vanhemmat eivät ole tilivelvollisia asioistaan jälkikasvulleen. Hyvä niin
[/quote]
Höpöhöpö, ollaan puhuttu ihan avoimesti raha-asioista. Jäi mainitsematta, että lainaa multa tosi paljon rahaa.
Eipä toisten rahankäyttöön voi puuttua. Omilla vanhemmillakaan ei ole koskaan ollut tapana säästää mitään ja niinpä on nyt yli 70-vuotiaina tosi paljon asuntolainaa jäljellä.
Itse pyrin säästämään ja sijoittamaan 10% nettotuloistani. 90% nettotuloista saa luvan riittää normaaliin elämiseen.
Ahne ja laiska Palsta Mamma siellä huolehtii perinnöstään.... Yök mitä ahneutta!
Perintö ei kiinnosta, äidin hyvinvointi kylläkin.. voiko toi olla merkki siitä ettei aio elääkkään kauaa kun ei kiinnosta? On myös masentunut.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:39"]
Äitini (50v) ei ole koskaan laittanut penniäkään säästöön. Ei edes omista säästötiliä. Tiedän, ettei muiden raha-asioihin saa puuttua, mutta kyllä vähän ihmetyttää kun kuulen miten muut samanikäiset pistää jopa tonneja kuussa säästöön... Tulot on ~2200 /kk ja yksi lapsi kotona, kyllä tosta liikenisi edes pari satasta mun mielestä mutta aika paljon menee rahaa alkoon. Monesti oon säästötileistä sun muista koittanut valistaa mutta sanoo vaan että "joojoo kyl mä joskus". Onko huolestuttavaa? Miten saan hänet säästämään ettei köyhä eläkeikä edessä?
[/quote]
Kuka voi pistää tonneja säästöön ellei ole jotakuta toista joka elättää.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:57"]
Perintö ei kiinnosta, äidin hyvinvointi kylläkin.. voiko toi olla merkki siitä ettei aio elääkkään kauaa kun ei kiinnosta? On myös masentunut.
[/quote]
Ja hänellä on siis vielä yksi lapsi siellä kotona?
Joiltakin ihmisiltä puuttuu sellainen "säästämispalikka" päästä. Älä anna äidillesi rahaa, kun kerta hänellä itselläänkin rahaa. Jotain olisi kyllä hyvä olla jemmassa hänen omia tarpeitaan varten.
Onko sinulla pääsy äitisi tileille? Jos ei ole niin et voi asiaa tietää, kas kun vanhemmat eivät ole tilivelvollisia asioistaan jälkikasvulleen. Hyvä niin