Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teille joillekin naisille tullut mieleen, että jotkut naiset tykkäävät puuhata kotona erilaisia asioita eivätkä ne kotona tehtävät asiat ole mitään töitä tai taakkoja?

Vierailija
24.07.2021 |

Eivätkä kaikki halua laskea matematiikalla 50/50 asioita perheessä tehtävistä asioista.

Elämässä on muutakin kuin materiaa ja laskutoimituksia fyysisistä asioista. =)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole vain laiskojen naisten defenssejä, että kaikki tekeminen on naisten alistamista. Kätevää kun laiska nainen voi maata toimettomana sillä verukkaalla, että jos kävelisi itse jääkaapille niin se olisi naisten alistamista. 

Vierailija
22/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin tuollaisen naisen meille vaikka sisarvaimoksi. Minun ei tarvitsisi tehdä kotitöitä ja oma maksuosuus pienenisi, kun jokainen maksaisi kolmasosan. Mistä löytyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä. Tykkään laittaa ruokaa ja sisustaa, ei ota koville yhtään. Siivoaminen ei ole yhtään kivaa, sitä teen, koska on pakko. Nyt kun olen eronnut, on tosi helppoa siivota vain omia ja puoliaikaisesti lasten sotkuja ja nauttia siististä ja puhtaasta kodista. Saan myös joka päivä laittaa sellaisia ruokia, joista itse pidän. Saan myös sisustaa oman mieleni mukaan. Ennen oli kurjaa, kun jouduin siivoamaan neljän sotkut ja laittamaan ruokia tosi nirsolle miehelle, joka myös saneli, miten saa sisustaa.

Vierailija
24/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teille joillekin naisille tullut mieleen, että voisitte itsekin tuoda sen 2/3 perheen tuloista?

Vierailija
25/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksinkertaiset naiset tykkäävät siivouksesta ja muusta käytännön kotityöstä.

Kivahan se tietysti, että ihminen saa tehdä sitä mistä tykkää :D

Älykkäät on tutkitustikin vähemmän siistejä.

Vierailija
26/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on huomattu kyllä että sellaisia naisiakin on: ne on niitä naisia joilla ei ole elämässä oikein muuta millä päteä eli ovat tuhahtelemassa ja huomauttelemassa jos jollakin toisella se ei ole pääasia kotona (että rätti kädessä kierretään kämppää koko ajan pyyhkimässä). Yksikin roska lattialla niin ollaan ehdottelemassa imurointia (ihan itse vieraana voi sen tehdä, perään pieni naurahdus) tai pari likaista astiaa altaassa ja heti tarjoudutaan tiskaamaan. Näitä naisia en koskaan kutsu kylään sen ensimmäisen virheen jälkeen. Serkkuni tuli kesälomille lapsena meille ja ensimmäisenä halusi siivota koko talon, kehui että joka paikassa tarkistaa ensin vessan että voiko siihen paikkaan jäädä, edes vieraaksi :D Eikä todellakaan missään läävässä asuttu ja eletty.

Vierailija
27/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa meidän Sanna Marin kertoi saavansa rentoutusta siivoamisesta. Ei tämä taida edes olla mikään ihmeellinen asia, että vaikkapa tiskaamisesta tai siivoamisesta saa rentoutusta.

Vierailija
28/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole vain laiskojen naisten defenssejä, että kaikki tekeminen on naisten alistamista. Kätevää kun laiska nainen voi maata toimettomana sillä verukkaalla, että jos kävelisi itse jääkaapille niin se olisi naisten alistamista. 

Mitäs ne miehet sitten on jos eivät auta kotitöissä? Ettei vaan olis laiskoja sohvalla makaajia ja pelaajia :D

Vierailija
29/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Meillä mies tykkää kokata, joten mies tekee suurimman osan ruuista. Minä taas tykkään pestä mattoja ja pyyhkiä pölyjä. Pölyjen pyyhkiminen on jotenkin rentouttavaa. Tykkään ylipäätänsä pesemisestä. Onhan esim. puutarhanhoito monelle rentouttava harrastus, kun taas jotkut muut istuttavat kukkia kesällä vain siksi koska niin kuuluu tehdä. Ei tässä ole mitään ihmeellistä, kai tämän kaikki tietää? 

Vierailija
30/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap. Tälläisiä normaaleja naisia on enää harvassa. olet kultakimpale!

M38

Jaa, mä tykkäisin mieluummin senkin ajan puuhailla peiton alla, mutta ei voi mitään, jos miehet eivät sellaista arvosta :(

N38

Vierailija
31/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmasti myös osa miehistä. Mitä sitten? Useimmille kuitenkin suurin osa kotitöistä on pakkopullaa. Parasta on jos löytää kumppanin, joka juuri tykkää tehdä niitä kotitöitä joita sinä inhoat. Minä mielelläni teen ruuat ja pesen pyykit, kun mies tekee lumityöt, imuroi ja leikkaa nurmikon

Vierailija
32/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut mieleen. Hänen mielestää miehet eivät osaa tehdä kotitöitä oikein.

Hän itse on koulutukseltaan DI eikä kertomansa mukaan saanut alan töitä, koska on nainen. Jostain syystä muut kyllä työllistyivät, vaihtoi lopulta alaa.

Vierailija
33/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teille joillekin naisille tullut mieleen, että voisitte itsekin tuoda sen 2/3 perheen tuloista?

Meillä luku on melko tarkkaan 50/50. Mutta uulihan ei tällaista usko ikinä.

Vierailija
34/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatyö tosiaan vaikuttaa tarkoituksenhakuiselta, esim juurikin nämä lastenvaatteiden hankinta ja huoltotyöt, jotka vievät tunteja viikossa, samaten kuin sukulaisiin yhteydenpito myöskin. Tästähän oli sen yhden perheen esimerkkilaskelmatkin Hesarissa viime talvena. Nauratti ihan näin naisihmisenäkin. Ja säälitti se pariskunnan mies, jolle oli budjetoitu koko kodin imurointiin vartti. Jos rakastaisin siivousta, en laskisi siihen käyttämiäni tunteja. Kuten en nytkään laske tunteja, joita käytän lastenvaatteiden ja muiden varusteiden nettietsimiseen ja shoppailuunkaan, sukulaisilleni soitteluun ja joulukorttien askarteluun, sisustamiseen jne. Ja siivouksen meillä hoitaa kotisiivooja 2x/kk.

Vierailija
35/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ne miehet sitten on jos eivät auta kotitöissä? Ettei vaan olis laiskoja sohvalla makaajia ja pelaajia :D

Ovat vieläkin uuvuksissa keväisestä renkaanvaihdosta ja tuleva öljynvaihtokin jo stressaa :D.

Vierailija
36/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap. Tälläisiä normaaleja naisia on enää harvassa. olet kultakimpale!

M38

Jaa, mä tykkäisin mieluummin senkin ajan puuhailla peiton alla, mutta ei voi mitään, jos miehet eivät sellaista arvosta :(

N38

Jep, ja koska sitä aikaa ei ole tolkuttoman paljon, joutuu tekemään valinnan siivouksen ja seksin välillä. Itse en jousta unen määrästä.

Vierailija
37/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä luku on melko tarkkaan 50/50. Mutta uulihan ei tällaista usko ikinä.

Meillä taas tasan eurolleen 50/50. Pidän menoista kirjaa ja tasaan kuun lopussa maksut. Olen sen verran höveli, että en laita maksuja sentilleen vaan jätän alempaan euroon.

Vierailija
38/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain yksinkertaiset naiset tykkäävät siivouksesta ja muusta käytännön kotityöstä.

Kivahan se tietysti, että ihminen saa tehdä sitä mistä tykkää :D

Älykkäät on tutkitustikin vähemmän siistejä.

Vain yksinkertaiset tekee noin yksioikoisia päätelmiä.

Vierailija
39/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metatyö tosiaan vaikuttaa tarkoituksenhakuiselta, esim juurikin nämä lastenvaatteiden hankinta ja huoltotyöt, jotka vievät tunteja viikossa, samaten kuin sukulaisiin yhteydenpito myöskin. Tästähän oli sen yhden perheen esimerkkilaskelmatkin Hesarissa viime talvena. Nauratti ihan näin naisihmisenäkin. Ja säälitti se pariskunnan mies, jolle oli budjetoitu koko kodin imurointiin vartti. Jos rakastaisin siivousta, en laskisi siihen käyttämiäni tunteja. Kuten en nytkään laske tunteja, joita käytän lastenvaatteiden ja muiden varusteiden nettietsimiseen ja shoppailuunkaan, sukulaisilleni soitteluun ja joulukorttien askarteluun, sisustamiseen jne. Ja siivouksen meillä hoitaa kotisiivooja 2x/kk.

Kyllä se metatyö on ihan yhtä lailla kuormittavaa kuin muukin asioiden hallinta. Työpaikoilla on tähän tittelikin, projektipäällikkö. Ei se kotona mitenkään vaikeaa ole, mutta kuormittaa, jos yksin joutuu työpäivän, fyysisten kotitöiden ja lastenhoidon päälle vielä yksin hoitamaan sen, kun toinen ei sitä tunnusta työksi. Se kun varmistaa vakuutukset, suunnittelee reissut, hoitaa harrastukset, kaverisynttärit, jakaa kotityöt, hoitaa lasten lääkärit ja koulupaperit, varmistella autojen huollot ja katsastukset, hoitaa kauppalistan, varmistaa kaikille (myös miehelle) ehjät ja sopivat vaatteet, pitää huolta, että on pattereita härveleihin ja palohälyttimiin, muistaa sukulaisten juhlat ja merkkipäivät, muistaa kaikkien allergiat kun viedään tuliaisia, muistaa anopin lempikukat ja niin edelleen. Ei vaikeaa, mutta vie aikaa ja resursseja.

Vierailija
40/40 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä aloitus. Tee ihan mitä huvittaa.