Valaiskaa tyhmää
Miksi joillekin loman pitäminen ja lomarahojen maksu vaikuttaa seuraavaan tiliin? Esim itsellä kkpalkkalaisena ei. Olin neljä viikkoa lomalla 22.6-18.7. Sain kesäkuun lopussa normipalkan ja lomarahat päälle. Heinäkuussa tulee taas perusnormipalkka. Mutta esim mieheni saa palkankahden viikon välein ja jos hänellä maksetaan loman ajalta palkkaa ja lomarahaa, on loma jälkeinen palkka reilusti pienempi. Miksi tämä menee näin?
Kommentit (10)
Ei vaan miestäni "rokotetaan" siitä että hän pitänyt lomaa. Niin oli itsellänikin kun joskus kauan sitten tein tuntipalkkalaisena työtä. Ihmettelin vain kun suurimmalla osalla kuitenkin tulee aina loman jälkeen normipalkka.
On aloja joissa koko loma-ajan palkka maksetaan lomalle lähtiessä. Jos loma on 15.7.-15.8. Mies saa heinäkuulla palkan 15.8. Saakka. Silloin hän saa elokuulla vain 2 viikon palkan. Eikös asia ole tällä selvä.
Peruspalkassa ei ole ilta- ja vkonloppulisiä.
Sinä itse sanoit avaisanan: tuntipalkka. Eihän niitä tunteja lomalla kerry.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Muistan kun itse vielä olin joitakin vuosia tuntipalkkalaisena. Aina sai miettiä miten lomansa sijoittaa että tulisi seuraavaan tiliin edes vähän tunteja. Joten kuukausipalkkalaisen ei tarvitse huolehtia, saa joka kuukausi sen normipalkan ja kerran vuodessa lomarahat päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Muistan kun itse vielä olin joitakin vuosia tuntipalkkalaisena. Aina sai miettiä miten lomansa sijoittaa että tulisi seuraavaan tiliin edes vähän tunteja. Joten kuukausipalkkalaisen ei tarvitse huolehtia, saa joka kuukausi sen normipalkan ja kerran vuodessa lomarahat päälle.
Mielenkiintoista tuosta tulee, kun samassa firmassa on sekä tunti-, että kuukausipalkan omaavia...
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa. Jokaisesta tehdystä tunnista kertyy lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti, tässä ei ollut siitä kyse. Tietenkin kertyy lomaa. Tässä oli kyse siitä ettei tuntipalkkalaiselle kerry loman aikana tunteja joten seuraava palkka pieni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti, tässä ei ollut siitä kyse. Tietenkin kertyy lomaa. Tässä oli kyse siitä ettei tuntipalkkalaiselle kerry loman aikana tunteja joten seuraava palkka pieni
Juuri näin, kk palkkalaisella ei ole tätä huolta
Vero?