Millainen olisi yhden päivän terveellinen ruokavalio
Oletetaan, että syö 3 kertaa päivässä (aamupala, lounas, illallinen) ja ihmisen pitäisi saada se 2000-2500 kaloria. Miltä terveellinen ruokavalio näyttäisi.
Kommentit (6)
Vaikea saada noin paljon kaloreita täyteen mutta oma ehdotukseni
- turkkilaista jugurttia, tuoreita marjoja, pähkinärouhetta. Munakas jossa vaikka kasviksia ja kinkkua/kalkkunaleikettä
- lounas kukkakaalicurry (sisältää todella paljon eri kasviksia)
- alkupalavaihtoehdot kirkas valkosipulikeitto/ graavikalaa ja siivu saaristolaisleipää / bruscetta tomaatilla tai tapenadella. Pääruoka voissa paistettua kuhaa, kukkakaalipyrettä ja tillivoikastike/gulassi/ broileria ja salaattia. Jälkkäriksi hedelmiä tai marjoja kun on kausi parhaimmillaan
Tuossa nyt monta vaihtoehtoa
Aamupala lihapiirakka kahdella nakilla
Välipala suklaalevy
Päivällinen iso salami pitza
Välipala lihapiirakka kahdella nakilla
Illallinen rullakebab
Iltapala hotdog kahdella nakilla
Yöpala kaksi juustokinkku voikkaria
Vierailija kirjoitti:
Aamupala: Puuro
Päivällinen: Lohikeitto+leipä
Illallinen: Kanasalaatti
Tää on saanut paljon alapeukkuja mutta mun mielestä ihan hyvä pohja. Aamupalaa kyllä täytyisi monipuolistaa rasvalla ja proteiinilla sekä vaikka marjoilla tai kasviksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on saanut paljon alapeukkuja mutta mun mielestä ihan hyvä pohja. Aamupalaa kyllä täytyisi monipuolistaa rasvalla ja proteiinilla sekä vaikka marjoilla tai kasviksilla.
Alapeukut varmaan siitä, että energiaa noista ei normaaleilla annoksilla saa 2000 kaloria mitenkään. Toki jos saavilliset syö niin ehkä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukut varmaan siitä, että energiaa noista ei normaaleilla annoksilla saa 2000 kaloria mitenkään. Toki jos saavilliset syö niin ehkä silloin.
Ethän tiedä noiden ruokien sisältöä. Miten voit kalorit muka tietää?