Hyviä kirjoja reilu 5-vuotiaalle pojalla?
Mitkä olisivat hyviä iltasatu- ja muitakin kirjoja reilu 5-vuotiaalle pojalle? Kuuntelee jo hyvin kuvattomiakin kirjoja ja tällaisista on jo luettu Muumeja, Peppejä ja Eemeleitä. Mitäs muita hyviä olisi? Onko Risto Räppääjät tms. suunnattu vanhemmille lapsille vai voisko niitä jo yrittää?
Kommentit (3)
Veljeni Leijonamielesta, Mio, Poikani Miosta ja Ronja Ryovarintyttaresta? Jos herkka on, voivat olla vahan pelottavia, mutta itse niista jossain tuossa iassa aloin tykkaamaan.
Olin n. 4-vuotias kun aitimme alkoi lukemaan meille (isosiskon pyynnosta) Viisikoita ja Salaisuus-sarjan kirjoja ja sen jalkeen ei juuri kuvakirjoja meilla luettu, ainoastaan noita lasten romaaneja satujen rinnalla.
Meidän 5-vuotias poika on ihastunut Upponalleen, joka ei kai innosta aivan kaikkea rauhallisella tempollaan. Suosikkeja lisäksi ovat heinähattu ja Vilttitossu. Olen lisäksi kaivanut esiin vanhat Marjatta Kurenniemen kirjat, Oli kerran onnimanni, Putti-kirjat.
4-vuotiaana suurin suosikki oli alkuperäinen Nalle Puh (kaikkine osineen), luettiin pariin otteeseen.
ja olen lukenut hänelle Tuula Kallioniemen Konsta-kirjoja. Poitsu tykkäsi niistä kovasti.
Riippuu tietysti mikä teidän poikaa kiinnostaa, mutta kaikenlaiset eläinkirjat (tietokirjatyyppisetkin) on myös meillä suosiossa.
Kirjasto on onneksi ihania lastenkirjoja täynnä :)