Kun kerran ylemmiltä tahoilta vaaditaan huoltoasemia hankkimaan asemilleen sähköautojen latauspistokkeita, eikö näiden instanssien pitäisi myös maksaa ne?
Kommentit (35)
Joo, Yle:n uutisissa sanottiin tänään että velvoitteita niiden rakentamiselle huoltoasemien yhteyteen olisi tulossa ja tämä huolettaa alan yrittäjiä.
Alkaakohan rosvot varastella paremman puutteessa sähköautojen latausjohtoja? Kun käteisen rahan käyttö vähenee koko ajan, niin aletaankin vohkoa ihan jotain muuta.
Kun sähköautot yleistyvät eiköhän latauspisteitä kannata tehdä ihan bisneksen takia.
Menee älyttömäksi, ettei yrittäjä saa itse päättää mitä palveluita haluaa tarjota. Eihän huoltoasemayrittäjän periaatteessa ole pakko pitää edes koko 95/98/RE85/diesel -valikoimaa tarjolla jos ei kiinnosta, mutta silti pakotetaan rakentamaan (ja arvatenkin lataajalle maksuttomia) latauspisteitä.
Tässä yksi merkittävä akilleenkantapää sähköautoiluissa. Standardoidun ja kohtuuhintaisen pikalatauksen pitäisi yleistyä julkisissa latauspisteissä ja autoissa. Latauspisteet eivät muuten riitä millään jos autoa makuutetaan latauspisteellä tunteja, latauspisteitä pitäisi olla muuten käytännössä yhtä monta kuin parkkipaikkojakin. Kotona voisi ladata hieman hitaammallakin, mutta haluttaessa olisi mahdollisuus muutaman tunnin latausaikaan jos vaikka unohtaa tökätä auton töpseliin yöksi.
Ongelma tietysti helpottuu siinä vaiheessa kun taloyhtiöt loppuviimein pakotetaan rakentamaan sähköauton latauspistokkeet kaikille pysäköintipaikoille. Mutta silti pitää olla pitkänmatkalaisille nopeita latauspaikkoja tankkausasemilla tai vastaavilla paikoilla.
Tai jos järki voittaa ja vetyautot yleistyvät.
Jollain on ihan kauhea ongelma nämä sähköautot😂 Voihan sitä päivänsä viettää tällaisiakin asioita pohtien
Tietenkin asiakkaat maksavat itse sen latauksen + sen rakennuskustannukset. Ei huoltoasemat mitään hyväntekeväisyyslaitoksia ole.
Vierailija kirjoitti:
Joo, Yle:n uutisissa sanottiin tänään että velvoitteita niiden rakentamiselle huoltoasemien yhteyteen olisi tulossa ja tämä huolettaa alan yrittäjiä.
Itse asiassa sen ei pitäisi huolettaa - nimittäin sähköautokuskeilla ei ole muuten mitään syytä enää käydä huoltoasemilla.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin asiakkaat maksavat itse sen latauksen + sen rakennuskustannukset. Ei huoltoasemat mitään hyväntekeväisyyslaitoksia ole.
Ja verottaja nappaa jostain välistä verot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, Yle:n uutisissa sanottiin tänään että velvoitteita niiden rakentamiselle huoltoasemien yhteyteen olisi tulossa ja tämä huolettaa alan yrittäjiä.
Itse asiassa sen ei pitäisi huolettaa - nimittäin sähköautokuskeilla ei ole muuten mitään syytä enää käydä huoltoasemilla.
Syömässä ja vessassa.
Vihreet narkkarit vaatii mitä tahansa, kuka maksaa. No seinästä saa rahaa ja soijalatte maistuu kera pössyn.
Johan nuo ovat oikeutta myöden todenneet, että se nyt vaan on öljy-yhtiöiden vika, että ihmiset ostavat bensaa. Kätevästi sillä tavalla ei tarvitse vihreimmänkään vasemmistoneron olla vastuussa tekemisistään.
Tuhnat siirtyy sähköaikaan tuleeko sähköisiä panssarivaunuja ja sähköisiä sähköaitoja lisää rajalle ne pistää mukavasti .
Ehdottomasti se maksaa joka latauspisteitä pakottaa laittamaan.
Ja mistä huoltsikoilla löytyy tilat kymmenille tuntikausia piuhan päässä makaaville autoille.
Ei ole järjen häivää noilla vaatimuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Kenen ideoita nämä nyt taas ovat? Ohisalonko?
Ja harakan, redbull antaisi harakallekin siivet lentää huitsin nevadaan ihmisiä kiusaamasta.
Ei kyllä huoltoasemien kannata mitään latauspistokkeita hankkia, ellei ole sellainen "nähtävyys" jossa asiakas HALUAA olla pari-kolmekin tuntia. Ei sähköauton lataus ole sellainen "töpseli seinään ja munkkikahville". Ennemminkin niitä pitäisi olla:
- isoissa ostoskeskuksissa
- kirkkojen ja seurakuntien parkkipaikoilla
- parkkihalleissa
- uimahallien, kuntosalien ym. alueilla
- leffateattereiden lähettyvillä