Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työpaikan vaihtaja pitää palkattomana normaalin mittaisen kesäloman?

Vierailija
23.07.2021 |

Miten teidän firmassa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen kysymys. Sanot itsesi irti ja aloitan seuraavan työsuhteen niin että saat pidettyä palkattoman, monen tiedän näin tehneen. Jos tietty et sanonut ajoissa irti, niin se on neuvottelukysymys ja täysin työnantaja kohtaista, ei siihen kukaan voi vastata. Minä pidin noin, että pidin palkatonta työsuhteiden välissä, olin käytännössä siis "työtön" pari viikkoa, mutta en ilmoittautunut työnhakijaksi. 

Vierailija
2/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sopimuskysymys ja jos uskaltaa pyytää, voi saada palkallisenakin viikon pari uudessakin paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu ihan työnantajasta.

Vierailija
4/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksipä ei. Irtisanoutuessa kertyneet lomat laitetaan maksuun joten loma ei olisi edes välttämättä palkaton.

Vierailija
5/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saada palkallista vaikka koko kuukauden loman, jos niin saa sovittua. Aloitin marraskuussa, ja sain palkallisen kuukauden loman seuraavana kesänä, ihan vain pyytämällä.

Vierailija
6/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa halutessaan lomautuksen, ei siis tarvitse olla palkattomalla. Tuotanto on pysähdyksissä 4 viikkoa kesällä.

Vierailija
7/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen kysymys. Sanot itsesi irti ja aloitan seuraavan työsuhteen niin että saat pidettyä palkattoman, monen tiedän näin tehneen. Jos tietty et sanonut ajoissa irti, niin se on neuvottelukysymys ja täysin työnantaja kohtaista, ei siihen kukaan voi vastata. Minä pidin noin, että pidin palkatonta työsuhteiden välissä, olin käytännössä siis "työtön" pari viikkoa, mutta en ilmoittautunut työnhakijaksi. 

Toki voi näin tehdä, juu. Siitä sitten vain pistämään käsiä ristiin, että just sopivalla ajalla olisi se sopiva uusi työpaikka tarjolla ja että sen myös saisi ja että aloituksenkin voi sopia just sopivaan saumaan. Jos ei onnistu, niin sitten vuoden päästä taas uusi yritys, ja taas, ja taas, ja taas...

Melkosta lottoomista.

Vierailija
8/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin työt toukokuussa, nyt minulla on 3 vko palkallinen loma ja talvella on tiedossa 2 vko lisää. Neuvottelukysymys. Eikä meillä edes ole firma kiinni kesällä.

Vierailija
9/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki voi näin tehdä, juu. Siitä sitten vain pistämään käsiä ristiin, että just sopivalla ajalla olisi se sopiva uusi työpaikka tarjolla ja että sen myös saisi ja että aloituksenkin voi sopia just sopivaan saumaan. Jos ei onnistu, niin sitten vuoden päästä taas uusi yritys, ja taas, ja taas, ja taas...

Melkosta lottoomista.

No oletin että ap:n tapauksessa on sama kuin minulla, että työsoppari on uuteen paikkaan jo tehty. Hän ei sitä sano, mutta kun puhuu olevansa työpaikan vaihtaja, siitä saa sellaisen käsityksen. 

Vierailija
10/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkattoman loman voi pitää, mikäli työnantajan sopii.

Kaikille työnantajille palkatonkaan loma ei sovi, riippuen siitä missä asemassa työntekijä yrityksessä tai julkishallinnossa on.

Palkaton loma ei ole tosiaankaan mikään etuooikeus, jonka joka työpaikassa noin vaan saa.

Se riippuu aina vain ja ainoastaan työnantajasta, suostuuko työnantaja siihen.

Mitään pakkoa työnantajalla siihen ei ole.

Kantsii lukea ja tutustua oman alansa työehtosopimukseen.

Vierailija
11/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ainakin pitää 4 viikkoa palkatonta kesällä. Ilmoitin koska pitäisin ja se sopi työpaikalla. Kuukauteen ei tietysti palkkaa tullut, mutta sitäpä se palkaton loma tarkoittaa. Minä olin kylläkin jo säästänyt ne rahat jo aiemmin. Jos olisin ollut ennen työsuhdetta työtön, ei pitkään palkattomaan lomaan olisi ollut varaa. En lähtisi irtisanoutumaan tai saikuttelemaan vain että saisin pitää kesällä vapaata.

Jotkuthan onnistuvat neuvottelemaan täydet lomat ja koeajattomuudet heti työsuhteen alkuun, mutta se ei ole mitenkään itsestään selvää.

Vierailija
12/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkattoman loman voi pitää, mikäli työnantajan sopii.

Kaikille työnantajille palkatonkaan loma ei sovi, riippuen siitä missä asemassa työntekijä yrityksessä tai julkishallinnossa on.

Palkaton loma ei ole tosiaankaan mikään etuooikeus, jonka joka työpaikassa noin vaan saa.

Se riippuu aina vain ja ainoastaan työnantajasta, suostuuko työnantaja siihen.

Mitään pakkoa työnantajalla siihen ei ole.

Kantsii lukea ja tutustua oman alansa työehtosopimukseen.

Tes kannattaa lukea aina, siitä olen samaa mieltä

Tuo palkaton loma ei kyllä tessistä selviä, se on vain työnantajan hyväntahtoisuutta.

Vierailija
13/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkosta lottoomista.

No oletin että ap:n tapauksessa on sama kuin minulla, että työsoppari on uuteen paikkaan jo tehty. Hän ei sitä sano, mutta kun puhuu olevansa työpaikan vaihtaja, siitä saa sellaisen käsityksen. 

Siinä tapauksessa oletan, että siihen soppariin on jo merkitty se aloituspäivä. Jos olisi halunnut sun menetelmällä toimia, niin olisi pitänyt toimia jo aikaisemmin.

Vierailija
14/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein hyvin osaat neuvotella, voit jopa saada palkallisenkin loman.

Vierailija
15/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä työpaikalla yksi uusi työntekijä sai neljän viikon palkallisen kesäloman vaikka tuli loppukeväästä töihin. Hänet tosin pyydettiin, joten siinä oli hyvä sauma neuvotella ehdoista.

Vierailija
16/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa ehti kertyä ja sain lisäksi kaksi viikkoa palkallista osana allekirjoitusbonarina. Viikko talvilomaa "menetettiin" mutta en ottanut stressiä

Vierailija
17/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen kysymys, tarkennatko vähän niin voit saada oikean vastauksen?

Vierailija
18/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet asiantuntija/ toimihenkilö, niin ennen uuden työsopimuksen allekirjoittamista kannattaa yrittää neuvotella palkallisesta lomasta. Jos soppari on jo kirjoitettu, niin neuvotteluvaraa ei ehkä enää ole, mutta kysyä aina voi.

Jos teet suorittavsa työtä, niin neuvotteluvaraa ei ehlä ylipäätään ole.

Vierailija
19/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen kysymys, tarkennatko vähän niin voit saada oikean vastauksen?

Ei taida olla "oikeaa vastausta" jos hän kysyy miten teidän firmassa toimitaan.

Mulla voi olla eri tilanne kuin sulla.

-ei_ap

Vierailija
20/20 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikoinaan aloitin nykyisellä työnantajallani, pyysin pari viikkoa palkatonta vapaata, ja se järjestyi kyllä. Pomo kertoi, että mm. Tanskassa lomaoikeus siirtyy työnantajalta toisen palvelukseen, mitä systeemiä hän pitikin järkevänä. Eli ymmärsi, että lomailu tekee hyvää jo työtehonkin kannalta.