Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyseleekö teillä ihmiset ostoksistanne tai kodinhankinnoista hintaa?

Vierailija
01.08.2014 |

Mulle tulee tosi vaivautunut oli aina kun puhutaan rahasta ja kyselään mitä matsoi. Yleensäkään en koskaan kerro, tai sitten en vain muista. Meidän perheellä menee taloudellisesti ihan hyvin ja jotenkin noloa olis alkaa selittää jollekin vähempivaraiselle jotain 200elampusta, vaikka hän sitä itse kysyisikin. Ja pahin kyselijä on on äiti, joka asian hinta pitäisi saada tietää ja vastailen vain jotain ympäripyöreää tai vaihdan aihetta.

Onko muilla vastaavaa ongelmaa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kysyy aina :) Samoin ystävät, jos heillä on mielessä samanlaisen jutun hankkiminen itselleen. Ei ole mitään ongelmaa kertoa, olen aina ollut avoin rahatilanteestani (ehkä liiankin), oli se sitten hyvä tai huono. 

Vierailija
2/16 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:22"]

Kysellään avoimesti puolin ja toisin, ei tuota meille kenellekäään minkäänlaista ongelmaa.

[/quote] Sorry alapeukutin vahingossa, kun piti päinvastoin yläpeukuttaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro sulkulaisille asioiden hintoja, jos tiedän heidän suhtautuvan nuivasti 'liian kalliisiin' hankintoihin. Eivät ymmärrä, että en suinkaan tee itselleni liian kalliita hankintoja, vaikka he eivät olisikaan kykeneviä/halukkaita samoihin valintoihin. En ole tilivelvollinen heille kuluttamistani rahoista, enkä myöskään jaksa/halua puolustella esim. harrastuksiani heille.

Vierailija
4/16 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan jonkin hyvän tuotteen edullisesti, kerron muillekin. Ei ole varaakaan ostaa muuten kuin tarjouksista joten ei tarvitse kalliita esineitä perustella.

Vierailija
5/16 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi kysyy aina. Mieheni vastaa vain, että "helvetin kallis". Anoppi meinaa siinä sitten tikahtua uteliaisuudesta ja lähtee nopeasti kotiinsa googlettamaan. Tämä draama toistuu usein.

Vierailija
6/16 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin. Tai en sano suoraan mitä maksoi. Sanon mielummin etten muista tai oli alessa.

Tosin yksi sukulainen on niin utelias, että 5€ verhokin on hävyttömän kallis :) Erään maton kohdalla en ottanut hintalappua pohjasta pois, kun tiesin et menee kurkkimaan. Sitähän hän  ei tiennyt, että maton olin ostanut poistopisteestä ja hinta oli -70% siitä mitä maton pohjassa luki :)

Vierailija
7/16 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko yleensä kyselee mitä olen ostanut ja mitä mikäkin maksoi, ja sitten pistää miehensä yleensä hankkimaan jotain astetta kalliimpaa. :D Tätä jatkunut niin kauan kuin muistan, nykyään ei tosin olla enää juurikaan tekemisissä (onneksi).

Vierailija
8/16 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi nalkuttaa kaikesta että on liian kallista ja itse pitäisi osata tehdä. En tajua mistä minä sen verhokankaan kutomiseen menevän ajan repaisen?

Vierailija
9/16 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:20"]

Joo. Toisinaan. Ja mummot arvostelee, jos on liian kallista.

[/quote]

Anoppini vinkuu kaikesta mitä hankimme/jätämme hankkimatta/joku muu ostaa/ jättää ostamatta/hän itse ostaa tai jättää ostamatta. Ylipäätään KAIKKI on hänen mielestään kallista. En vaan jaksa ainaista marinaa siitä, miten 'kaikki on kallista'. Ja juu ihan tavallisia ihmisiä ollaan, ei pröystäillä eikä vietetä tuhlailevaa elämää, mutta hänen mielestään ilmeisesti teemme niin, koska tyyliin kerran kuukaudessa haetaan pitsat kotiin. :(

Työkaverini on toinen, joka aina vaatii selvityksen siitä, miten paljon mikin on maksanut. En nykyisin jaksa tilittää sille(kään), vaan vaihdan yleensä puheenaihetta tai sanon, etten muista mitä maksoi.

Vierailija
10/16 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku esine on kaunis, niin miksi ei kysyisi mistä se on hankittu tms. Ei meiltä ainakaan kysellä mistään hankinnoista sen vuoksi, että arvioitaisiin mihin on varaa? En kyllä kysele hintoja keneltäkään ja jos joku itseltäni kysyy en ymmärrä miksi en voisi sanoa, koska niillä hinnoilla ei ole paljoakaan merkitystä. Tai päinvastoin. Sitä hankitaan, ainakin meille, mitä tarvitaan ja mistä pidetään. 

Vierailija
11/16 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Toisinaan. Ja mummot arvostelee, jos on liian kallista.

Vierailija
12/16 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysellään avoimesti puolin ja toisin, ei tuota meille kenellekäään minkäänlaista ongelmaa.

Vierailija
13/16 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä sano hintoja. Rahasta puhuminen on köyhien hommaa.

Vierailija
14/16 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä on että haluaa tietää hintoja? Minä ainakin kysyn jos on joku mielenkiintoinen tuote, ja kerron kyllä jos joku kysyy jostain mitä minä olen ostanut. Ihmeellistä salailua. Sitäkään en tajua, että suomalaisen ei saisi sanoa palkkaansa muille, minä ainakin sanon jos joku saa päähänsä kysyä. Miten se on keltään pois jos sanoo mitä tienaa?

Vierailija
15/16 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyn aina kaiken hintoja ja kerron myös mitä itse olen jostain maksanut. Miksi rahasta puhuminen on joillekin niin vaikeaa? Ihan samalla tavalla hinnoista voi puhua kuin säästä. Todetaan vielä että itse olen hyvin pihi joten en todellakaan leveile tuhlaamillani summilla.

Vierailija
16/16 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana kysellä. Esineistä voidaan kyllä puhua ja niitä voi ihastella, mutta hyvin havoin kukaan kysyy suoraan hintaa. "Oliko kallis?" on minusta ihan hyväksyttävä kysymys, koska siihen voi sitten vastata joko epämääräisesti tai tarkasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä