Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkoruotsittajien yksi suosikkiperustelu pakkoruotsille: voi mennä Norjaan hoitajaksi... Ja samaan aikaan valitetaan hoitajapulaa Suomessa...

Vierailija
23.07.2021 |

??

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko että persut oli neljä vuotta hallituksessa saamatta tehtyä tämänkään asian eteen mitään?

Vierailija
2/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Suomessa on hoitajapula, Norjassa on paremmat liksat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

fakta tieto kirjoitti:

Onko silti valtion tehtävä opettaa pakkoruotsia, jotta suomalaiset muuttavat Norjaan ja maksavat veronsa sinne?

Vierailija
4/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi opiskella suoraan norjaa, jos tuo on pakkoruotsin paras perustelu?

Vierailija
5/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelisin lähihoitajaksi, lukisin Norjan kieltä ja lähtisin Norjaan töihin. Syy paremmat palkat. Suomi on köyhä maa verrattuna Norjaan. Norjassa on todella korkea elintaso. Norjalaiset eivät valita että ei ole rahaa siihen ja tähän, näin olen kuullut tutulta, jonka ystäviä on siellä töissä. Suomessa ei muuta kuulekaan kun että ei ole rahaa vaikka kävisi kokopäivätöissä. Syynä verotus että voimme elättää maailman tuliaisia ja muita joita eivät työt kiinnosta. Hyvinvointivaltio on pahoinvointivaltio työssäkäyville.

Vierailija
6/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa ei ole ainoastaan paremmat palkat, vaan siellä työ on myös kevyempää, koska mitoitus on paljon suurempi kuin meillä. Lisäksi Norjassa hoitajia arvostetaan, toisin kuin Suomessa.

Vierailija
7/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelisin lähihoitajaksi, lukisin Norjan kieltä ja lähtisin Norjaan töihin. Syy paremmat palkat. Suomi on köyhä maa verrattuna Norjaan. Norjassa on todella korkea elintaso. Norjalaiset eivät valita että ei ole rahaa siihen ja tähän, näin olen kuullut tutulta, jonka ystäviä on siellä töissä. Suomessa ei muuta kuulekaan kun että ei ole rahaa vaikka kävisi kokopäivätöissä. Syynä verotus että voimme elättää maailman tuliaisia ja muita joita eivät työt kiinnosta. Hyvinvointivaltio on pahoinvointivaltio työssäkäyville.

Se on niin helppoa, kun on öljyä.

Vierailija
8/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öljy loppuu joskus ja sen jälkeen on uusi tilanne.

Vierailija
9/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

fakta tieto kirjoitti:

Onko silti valtion tehtävä opettaa pakkoruotsia, jotta suomalaiset muuttavat Norjaan ja maksavat veronsa sinne?

On! Niin kauan, kun ruotsin kieli pysyy virallisena kielenä.

Vierailija
10/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öljy loppuu joskus ja sen jälkeen on uusi tilanne.

Norjalaiset on sen verran fiksuja, että ovat säästäneet öljyrahat. Rahastoissa on järjetön määrä rahaa tulevaisuutta varten. Voivat elää sijoitustuotoilla. Ja myydä vaikka vesivoimalla tehtyä sähköä suomalaisten sähköautojen lataukseen.

Vierailija
11/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsi, pakkoenglanti, pakkoäidinkieli, pakkokäsityö, pakkohistoria, pakkoliikunta, pakkoyhteiskuntaoppi jne. Ymmärrätte varmaankin pointin. Miksi ruotsin kielen opetusta vihataan? Siksikö, ettei siitä hyödy mitenkään tai sitä ei tarvitse? Ei kaikesta tarvitse saada konkreettista hyötyä mutta se voi olla arvokas osa yleissivistystä. Mielestäni kielitaito on rikkaus, oli kyse sitten englannista, ruotsista tai vaikkapa gujarista. Itse en pitänyt kielistä ollenkaan mutta yritin oppia ne parhaani mukaan. Myöhemmin saksaa opiskellessani huomasin, että ruotsin kielen osaamisesta oli etua. Nyt olen opiskellut lisäksi ranskaa, venäjää ja espanjaa. Minä, joka vihasin kieliä. Kyse on loppupeleissä asenteista.

Vierailija
12/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatko että persut oli neljä vuotta hallituksessa saamatta tehtyä tämänkään asian eteen mitään?

En muista, mutta muistan että oli kaksi vuotta jonka jälkeen äänestin uuden puoluejohdon. Istuvat ministerit loikkasivat perustamaansa uuteen puolueeseen, jota kansa sitten kiitti seuraavissa vaaleissa sen mukaisesti.

Vierailija
13/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Norja saa porata öljyä mutta me ei turvetta?

Vierailija
14/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoruotsi, pakkoenglanti, pakkoäidinkieli, pakkokäsityö, pakkohistoria, pakkoliikunta, pakkoyhteiskuntaoppi jne. Ymmärrätte varmaankin pointin. Miksi ruotsin kielen opetusta vihataan? Siksikö, ettei siitä hyödy mitenkään tai sitä ei tarvitse? Ei kaikesta tarvitse saada konkreettista hyötyä mutta se voi olla arvokas osa yleissivistystä. Mielestäni kielitaito on rikkaus, oli kyse sitten englannista, ruotsista tai vaikkapa gujarista. Itse en pitänyt kielistä ollenkaan mutta yritin oppia ne parhaani mukaan. Myöhemmin saksaa opiskellessani huomasin, että ruotsin kielen osaamisesta oli etua. Nyt olen opiskellut lisäksi ranskaa, venäjää ja espanjaa. Minä, joka vihasin kieliä. Kyse on loppupeleissä asenteista.

Huoh. Mihin jäi se pakkoruotsittajien suosikki: "onhan pakkomatematiikkakin"?

Kaikki muut pakkoaineet ovat ns. universaaleja aineita, niitä opiskellaan kaikkialla. Mutta pakkoruotsi on vain Suomessa (Ruotsissa sitä kutsutaan äidinkieleksi).

Ja tiesitkö, että englanti ei edes ole Suomessa pakollista? Toki useimmissa kouluissa ei ole muita vaihtoehtoja, mutta mikään laki ei pakota opiskelemaan englantia missään vaiheessa opintoja. Sen sijaan ruotsin opiskelu on pakollista "vain" ala-asteella, yläasteella, lukiossa, ammattikoulussa, amk:ssa ja yliopistossa.

Vierailija
15/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä pointtia, missä on pakkoenglanti?

Englantia tarvitaan joka paikassa mutta Suomen koululaitoksen voi aivan hyvin kahlata läpi opettelematta englantia. Ruotsi taas kummittelee joka oppiasteella täysin alasta riippumatta, eikä sitä tarvita missään. Ei missään.

Vierailija
16/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsittajat voidaan jakaa kolmeen ryhmään:

1. suomenruotsalainen

2. oma lehmä ojassa(itse ruotsinopettaja tai joku lähisukulainen), tai joku muu korruptiokytkentä(hyvä veli)

3. älyllisesti rajoittunut

Itse aina mietin mihin ryhmään joku kohtaamani pakkoruotsittaja kuuluu, aika usein se on 3.

Vierailija
17/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos jokaiselle suomalaiselle annettaisiin oikeus olla opiskelematta yhtä ainetta koulussa ja tästä ei jatko-opiskeluja ja valtion/kuntien tehtäviin valittaessa olisi haittaa.

Joku valitsisi pakkoruotsin ja joku toinen valitsisi pois???? Pakkosuomen? Ok minulle jos joku ei suomalainen osaa Suomea.

Vierailija
18/18 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fenno-skandinaviassa on tasan YKSI alue missä ei ole pakkoenglantia!

Se on mannersuomi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä