Mikä ihme lapsella on? Ilmestyy punaisia näppyjä parin päivän välein
Ensin tuli toisen käden sormien väliin monta pientä punaista kutisevaa "pilkkua" (en sano näpyiksi kun ei mun mielestä ollut koholla ihossa. Meni 3-4 pvä ennen kuin kutina loppui ja alkoivat parantua.
Sen jälkeen ilmestyi käsivarteen iso punainen kutiseva näppylä. Nyt pari päivää taukoa ja kun se on paranemassa niin vatsan seudulle on tulut 1cm halkaisijaltaan oleva punainen kutiseva kohta.
Ollaan päivät yhdessä ja nukuttu vierekkäin eikä mulle ei ole tullut yhtään ainutta puremaa(?)
Itikoita tai mitään muuta öttiäisiä ei ole näkynyt. Mistä ihmeestä noi tulee? Oon jo alkanut epäilemään syyhypunkkia!! (itselläni ollut 10v sitten), mutta selkeitä "käytävä-pilkkuja" ei ole näkynyt. Noi sormien väliin ilmestyneet paukamat sopis syyhypunkkiin.
Tarttuuko syyhypunkki oireettomana kun sen itämisaikahan on 3-6vko. Vai tarttuuko vasta kun oireet tulee eli 1,5vko on jo tytöllä ollu oireita niin odottelenko tuleeko mulle sit kuukauden sisällä?
Mikään rokkokaan ei kyllä voi varmaan olla näillä oireilla. Ja kun muuten on terve!