Mistä luulette johtuvan, jos jollain ei ikinä suhteet kestä kuin pari vuotta korkeintaan?
En ole itse tällainen ihminen, mutta tunnen yhden jo keski-ikäisen, jolla on tällainen. Hirveä määrä eksiä, koska suhteiden välillä on aina vaan joku puoli vuotta, korkeintaan vuosi, ja sitten taas kierroksessa joku, jota (nykyisin someaikana) hehkutetaan facebookissa ja instagramissa, kunnes sitten juttu taas päättyy - joku kestää ehkä vaan vuoden, joku jopa yli kaksi vuotta, mutta mitään pitkiä suhteita ei ole. Ei avioliittoja, lapsia, ei yhteisiä asuntolainoja, mutta tosiaan vaan parin vuoden suhteita.
Kommentit (17)
Rakastumisen huuma kestää korkeintaan sen pari vuotta. Toiset ymmärtävät sen ja jatkavat suhdetta vaikka perhoset eivät enää lepatakaan vatsassa vaan haluavat kehittää suhdetta ja voivat saada hyvän jopa eliniän kestävän syvän rakkauden. Toiset etsivät jatkuvasti sitä rakastumisen tunnetta ja eivät pysty todella kiintymään keneenkään ja aina joutuvat pettymään kun rakkaus arkipäiväistyy ja toinen onkin ihminen jolla on huonojakin piirteitä eikä olekaan kaikessa samaa mieltä kuin itse.
Rakastunut rakastumisen tunteeseen.
Suorittaja- tai vittumainen luonne.
Ehkä hän haluaa niin? Itse olen samanlainen, mutta en minä ole koskaan halunnutkaann mitään loppuelämän suhdetta, avioliittoa tai lapsia. Olen sellainen, että tykkään enimmäkseen olla sinkku, mutta välillä jos törmään kivaan mieheen, olen sen kanssa jonkun aikaa. Sitten alkaa taas erakkoluonne kaivata yksinoloa ja lähden.
korkea äo yhdistettynä siihen, ettei hyväksy huonoa kohtelua selittää aika paljon. ei aina ole vika siinä suhteilijassa.
Mulla ainakin syynä on se, että kun ihastumisvaihe on ohi, olen äärettömän huono tekemään kompromisseja.
VArmaaan kun marttyyyrinä alkaa rakentaa omaa kuplaaansa ja alkoholisoituuu pahasti.
Mä olin naimisissa ja on yksi lapsi. Sen jälkeen on ollut 1-2v. kestäviä suhteita.
- Yksi oli väkivaltainen ja liian mustasukkainen. - - Pari on pettänyt.
- Yksi oli liian mustasukkainen ja alko maistui liikaa.
- Yhden kanssa seksi loppui. Tietokone vei ajan aamusta iltaan. Oli työtön ja ei tehnyt kotona mitään.
Muutaman vuoden suhteet sopivat hyvin ihmiselle. Pidemmille suhteille ei oikeastaan ole mitään syytä, jos nuo mainitsemasi lapset ja asuntolainat eivät kiinnosta.
Aikuiset ihmiset rakastuvat, nauttivat ja oppivat toisiltaan, sitten kasvavat hieman eri suuntiin ja on hyvä paikka erota. Eroainenhan on usein surullinen tapahtuma, mutta kyllä siitä selviää.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin naimisissa ja on yksi lapsi. Sen jälkeen on ollut 1-2v. kestäviä suhteita.
- Yksi oli väkivaltainen ja liian mustasukkainen. - - Pari on pettänyt.
- Yksi oli liian mustasukkainen ja alko maistui liikaa.
- Yhden kanssa seksi loppui. Tietokone vei ajan aamusta iltaan. Oli työtön ja ei tehnyt kotona mitään.
Muutama tuollainen onkin eri asia, kuin jos niitä on yli kaksikymmentä eikä yhtään pitempää suhdetta joukossa.
Vierailija kirjoitti:
korkea äo yhdistettynä siihen, ettei hyväksy huonoa kohtelua selittää aika paljon. ei aina ole vika siinä suhteilijassa.
Ei tietenkään, tosin erikoista, jos on onnistunut löytämään pelkästään huonoja suhteita - ja läjäpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, tosin erikoista, jos on onnistunut löytämään pelkästään huonoja suhteita - ja läjäpäin.
Huono äiti- tai isäsuhde? Valitsee väärin tämän takia, siinä ei äly auta. Ihminen tuntee turvaa tutuissa olosuhteissa, vaikka ne olisivat haitalliset.
Itsekkyys