Mikä on pahinta mitä ihmiselle voi sanoa? Mulla on oikea vastaus
Se on eri lapsettomalle ja niille joilla on lapsia.
Kommentit (63)
Ei, vaan pahinta on sanoa mitä tahansa, joka mitätöi sinut ja tarkoittaa viime kädessä "olet huono ihminen".
Äidille on pahinta sanoa, että hän on huono äiti.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 09:35"]
Työelämässä: "Tämän voi ymmärtää vain, jos on omia lapsia." (Työhön liittyvästä asiasta)
Tämän on pari kollegaa sekä pomo sanonut sekä minulle että muutamalle lapsettomalle ystävälleni. Todella epäasiallista.
[/quote]
Kai veitte asian eteenpäin? Tuohan on työpaikkasyrjintää ja laitonta.
Lapsettomalta pariskunnalta jatkuva utelu "Miksi ette tee lapsia?", "Koska tulee vauvoja?", "Ettekö halua lapsia?"-tyyppinen utelu. Itse en ole koskaan tuntenut tarvetta kysellä kenenkään lisääntymisestä tai lisääntymättä jättämisestä. Kyllä sen sitten näkee, kenelle lapsia tulee.
Toivottavasti sulla ei ole lapsia / Toivottavasti et saa lapsia (jos tahattomasti lapseton), tai "säälin lapsiasi". Lapsettomalle myös "kaikkien ei ole tarkoitus saada lapsia"
nimim. Ihmisten julmuus jaksaa aina yllättää
Exäni sanoi "oot luuseri eikä kukaan pidä susta". Sattui ihan kauheasti, myöhemmin olen hänelle sitten todistanut että asia ei todellakaan ole näin.
"Nimeäsi ei ole elämänkirjassa, ja sä menet hyt helvettiin" t. Jeesus.
Se on pahin mitä voi kuulla.
Mun ex sanoi mulle myös melko halventavan: "En tarvitsisi sinusta mitään muuta kuin rinnat ja pillun, muulla ei tee mitään." Ynh.
Mulla on siis absoluuttinen oikea vastaus ja voin antaa vihjeen että sanoja edustaa jotain ammattia, korkean koulutuksen ammattia. Ap
Voi kuule pikku ap. Ei ole absoluuttista totuuutta koska ihminen on kokemuksiensa summa. Varhaislapsuus määrittelee pitkälti yksilön itsetunnon ja itsetuntemuksen eikä samat sanat loukkaa kaikkia. Ei edes sinne päinkään.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:06"]
Mun ex sanoi mulle myös melko halventavan: "En tarvitsisi sinusta mitään muuta kuin rinnat ja pillun, muulla ei tee mitään." Ynh.
[/quote]
Oliko se sinusta vain "melko halventavaa"? :D Olisitte nyt vaan jatkaneet yhdessä.
No huh! Kyllä mun ensimmäinen mielleyhtymä tästä ketjusta oli jotain aivan muuta, mitä täällä keskustellaan.
Ollessani psyykoosissa ja täysin vakuuttunut siitä, että kuolen, sisareni tokaisi -" no jos kuolet niin sittenpähän kuolet.." SE tuntui aika ilkeältä. Mutta tietenkin tästäkin näkee, ettei sanomisen sisältö pelkästään vaan myös se, kuka sanoo, vaikuttaa asiaan.
Toivon että et olisi koskaan syntynyt.
Tarkoittaako ap sitä, että lääkäri sanoo "tulet kuolemaan pian"?
Aina sekään ei ole pahin vaihtoehto, vaan helpotus.
Pahinta, mitä itselleni on sanottu oli puolitutun toteamus, että eikö sitä miestä vieläkään ole ja pitää pitää jo kiirettä että ehtii lapsiakin hankkia. Menin sanattomaksi, ja paha mieli tuli. En tiedä mistä sen hyvän miehen löytäis enkä myöskään tiedä voinko saada lapsia vaikka se mies löytyiskin. Mutta kai se sitten on toisille niin helppoa, että otetaan mies ja tehdään lapsia kun niin halutaan...
Työelämässä: "Tämän voi ymmärtää vain, jos on omia lapsia." (Työhön liittyvästä asiasta)
Tämän on pari kollegaa sekä pomo sanonut sekä minulle että muutamalle lapsettomalle ystävälleni. Todella epäasiallista.