Kun lakkasit imettämästä, milloin kuukautisesi alkoivat?
Vauva 6kk ja lopetin viikko sitten. Milloin mahtavat alkaa? Jos alkavat....ei ehkäisyä.
Kommentit (18)
Kuukautisethan voi alkaa millon vaan, imetti tai ei. Miksi muuten lopetit?
Imetin osittain noin 3 viikkoa. Ensimmäiset menkat taisi tulla vasta 2-3 kk päästä tuosta. Toisilla käynnistyy hormonitoiminta nopeammin, toisilla hitaammin. Kannattanee se ehkäisy hoitaa kuntoon pikimmiten, jollet halua toista lasta heti perään. Nainen on todella hedelmällinen vuoden ajan synnytyksestä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:35"]Imetin osittain noin 3 viikkoa. Ensimmäiset menkat taisi tulla vasta 2-3 kk päästä tuosta. Toisilla käynnistyy hormonitoiminta nopeammin, toisilla hitaammin. Kannattanee se ehkäisy hoitaa kuntoon pikimmiten, jollet halua toista lasta heti perään. Nainen on todella hedelmällinen vuoden ajan synnytyksestä.
[/quote]Satun tämän tietämään kun olen hedelmällinen mutta mietin alkavatkohan kuukautiset nyt enää ollenkaan... :D
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:34"]Kuukautisethan voi alkaa millon vaan, imetti tai ei. Miksi muuten lopetit?
[/quote]Vauva aloitti kiinteät ja alkoi itse hylkimään rintaa :/ Ap
Lopetin imetyksen 5 kk sitten, ei ole vieläkään alkaneet.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:38"]Lopetin imetyksen 5 kk sitten, ei ole vieläkään alkaneet.
[/quote]Miksi?! Ei ne nyt noin kauaa voi pois olla! :-o
Mulla alkoi muistaakseni pari kuukautta synnytyksestä, vaikka imetin vuoden ikään saakka.. Eikä todellakaan ollut toiveissa toista lasta heti perään!
Imetin 14kk, kuukautiset alkoivat muistaakseni kun vauva 11kk (täysimetin tietty vain 6kk).
Nyt olen täysimettänyt 4kk, ei vielä kuukautisia näy.
Imetin vuoden, kuukautiset alkoivat kun lapsi oli 5kk ja osittais-imetyksellä.
Nyt täysimettänyt 3kk ja epäilen olevani taas raskaana. Varmistettu ei ole mutta niinkin voi käydä ettei menkat ehdi tulla lainkaan.
Imetin vuoden ja kuukautiset alkoivat 1kk imetyksen lopettamisesta.
Mulla alkoi menkat ennen kuin lopetin imetyksen. Menkat alkoi 10 kk synnytyksestä, imetin yht. 21 kk.
Samoin kuin 15:sta molempien lasten kanssa.
Kuopusta imetin 2v8kk, kuukautiset alkoivat "jo" hänen ollessaan vajaan vuoden.
asian vierestä, itse imetän vielä, vauva 7kk ja oikeastaan koko tämän ajan synnytyksestä olen tuntenut ovulaatiokipuiluja sekä ihan kuin menkat alkaisi-tuntemuksia. Onko tuttua?
Tällä viikolla vauva on yökkäillyt rinnalla.
Mulla oli koko ajan menkat.