4 lapsen äiti täällä. Kysy lasten kasvatuksesta!
Hei! tarjoan nyt mahdollisuuden kysyä lasten kasvatuksesta. :-) kerron miten meillä on kasvatettu lapset ja vertaillaan kasvatustapojamme. Saa jakaa risuja ja ruusuja!
Mulla on nyt jo oma ikä vaivaiset 49-vuotta ja lapseni ovat 19v, 14v, 12v ja 6v. Minulta löytyy 3 tyttöä ja 1 poika. 3 vanhinta lasta ovat tyttöjä ja nuorimmainen poika. :)
Kommentit (23)
Siis onko nyt todellakin perjantai?
T. V 52 v viiden 11-21v lapsen äiti, joka elää torstaissa ja on juonut päivällä pari lasia punkkua ja illalla saunakaljan
Miksi kysyisin jotain kokemattomalta?
-Äiti x 7.
Heh, on tainnu tämä ap pikkasen juoda liikaa. Missä sossu??
Enköhän minä selviä itse, ilman sinun neuvojasi.
T: Kahdeksan lapsen (2-20v) 42-vuotias äiti
Kuvitteletko ap olevasi suurperheenäiti tms kun täällä useallakin on enemmän lapsia kuin sinulla?
Nimim. 29v 7. pienen äiti joka taatusti kasvattaa mukulansa paremmin kuin sinä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:58"]
Olettepa ilkeitä.
[/quote]
Ilkeitä, en sanoisi. Ei vaan kuulu tapoihin elvistellä kokemuksella. Jokainen lapsi on yksilö, eikä heitä voi kasvattaa liukuhihnalta.
T: se kahdeksan äiti
Se, mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella..
7 lapsen äiti
Onpas silmiä avaavaa nähdä miten aikuiset naiset oikeasti käyttäytyy.
M
Mullakin 4 lasta, 2-13 vuotiaita. Itse 37v. En kyllä lähtisi neuvomaan ketään, vaikka lapseni ovatkin suhteellisen hyvä käytöksisiä. Myös vieraiden mielestä ;)
Miten saan 1,5vuotiaan nukkumaan koko yön ja lopettamaan lelujen paiskomisen?
Itselläni yksi poikalapsi kohta täysikäinen ja aika hyvin oon onnistunut.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:10"]Mullakin 4 lasta, 2-13 vuotiaita. Itse 37v. En kyllä lähtisi neuvomaan ketään, vaikka lapseni ovatkin suhteellisen hyvä käytöksisiä. Myös vieraiden mielestä ;)
[/quote]Kuin minunkin 7 lastani, enkä tyrkytä kasvatusneuvoja :D
Tämä on tätä kun yrität täällä tarjota apua, niin heti haukutaan :) Mutta mulla on ap muutama kysymys: Minkä ikäisenä lapset ovat olleet haastavimpia? Mikä on ollut parasta/rankinta lasten kanssa? Suositko jotain tiettyä kasvatustapaa? Mitä kasvatustapaa et ymmärrä? Mitä sellaista et ole tehnyt lasten kanssa, mitä luulit tekeväsi? (Esim minä ajattelin, etten anna lapsen maistaa ollenkaan sokeria ennen kuin muutaman vuoden vanhana, mutta annoin sittenkin, esimerkiksi pienen palan jäätelöä tai keksiä :) ) Kiitos vastauksista, luen ne aamulla, olen juuri menossa nukkumaan :)! Hyvää yötä ja kaikkea hyvää ap teidän perheelle!
T. 19-vuotias 1-vuotiaan pojan äiti
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:13"]Miten saan 1,5vuotiaan nukkumaan koko yön ja lopettamaan lelujen paiskomisen?
[/quote]Ajan kanssa ja erittäin totaalisen täydellisellä päättäväisyydellä!
-7 äiti.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:14"]Tämä on tätä kun yrität täällä tarjota apua, niin heti haukutaan :) Mutta mulla on ap muutama kysymys: Minkä ikäisenä lapset ovat olleet haastavimpia? Mikä on ollut parasta/rankinta lasten kanssa? Suositko jotain tiettyä kasvatustapaa? Mitä kasvatustapaa et ymmärrä? Mitä sellaista et ole tehnyt lasten kanssa, mitä luulit tekeväsi? (Esim minä ajattelin, etten anna lapsen maistaa ollenkaan sokeria ennen kuin muutaman vuoden vanhana, mutta annoin sittenkin, esimerkiksi pienen palan jäätelöä tai keksiä :) ) Kiitos vastauksista, luen ne aamulla, olen juuri menossa nukkumaan :)! Hyvää yötä ja kaikkea hyvää ap teidän perheelle!
T. 19-vuotias 1-vuotiaan pojan äiti
[/quote]Ap neljän lapsen äiti ei ole pätevä infoamaan miten lapsia kasvattaa sillä monella muulla on enemmän kokemusta. -äiti x 8
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:47"]
No eikö kysymyksiä tule vai tarvitsetteko rohkaisu ryyppyä näin pe iltana? :)
[/quote]Kuinka pitkä putki menossa?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:27"]
Mulla on nyt jo oma ikä vaivaiset 49-vuotta ja lapseni ovat 19v, 14v, 12v ja 6v. Minulta löytyy 3 tyttöä ja 1 poika. 3 vanhinta lasta ovat tyttöjä ja nuorimmainen poika. :)
[/quote]No mulla on just saman verran lastenkasvatuskokemusta yhteenlasketuissa vuosissa, lapsia kolme, mutta ovat vanhempia?
Netti on väärä paikka kasvatusohjeiden jakamiseen. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, vanhemman luonne ja temperamentti ja tietenkin se, minkälainen lapsi on.
Ohjeet on niin ylimalkaisia, että niitä voi täällä jakaa vaikka kirjoja lukenut lapseton.
Oma tyylini on se, että vinkkejä voin antaa jos kysytään, mutta en tuputa.
T: kahdeksan äiti
No eikö kysymyksiä tule vai tarvitsetteko rohkaisu ryyppyä näin pe iltana? :)