Kun olin pieni tyttö, äitini kielsi minua leikkimästä outojen lasten kanssa. Yhdellä koulukaverilla oli sydänvika.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mua äiti kielsi leikkimästä mustaláisten ja erään lihavan tytön kanssa :D Naapurin tyttö oli tervetullutta seuraa, koska sillä oli niin kauniit vaatteet.
Mun paras kaveri oli ylipainoinen. Sain kyllä leikkiä hänen kanssaan mutta tätä ei saanut kutsua mukaan mm. isovanhempien luo. Eräs siro ja nätti tyttö kyllä kelpasi vierailullekin.
Mäkin olen kieltänyt lasta leikkimästä huumeporukkaan kuuluvien kavereiden kanssa.
Välillä huomasin että joitakuita tyttöjä oli kotona opetettu, että he ovat parempaa väkeä kuin minä, kun olin "yksinhuoltajan lapsi". Vaan eipä minusta eroon päästy kun samaa koulua käytiin ja yhteiset leikit oli koulunpihalla välituntisin.
Sitten ihmeteltiin kummmissaan, että mitenkä sossu maksaa yh:lle omakotitalon ja lapsille siistin vaatteet. Ja autokin vielä, sekä koira! Kyllä sain olla selittämässä, että ensinnäkin isäni ja äitini olivat naimisissa isän kuollessa, toisekseen äiti on itse rakentanut meidän talon, kolmannekseen äitini on korkeakoulutettu yrittäjä, neljännekseen äitini ei juo kaljaa, polta tupakkaa tai tuhlaa rahaa ylipäätään vaan se laitetaan rahastoon kasvamaan korkoa, ja sitten välillä voidaan ottaa sieltä vaikka tanssitunteihin tms.
Sitten oltiin vihaisia siitä että miksi meidän perheelle maksetaan lapsilisiä, kun kaksivanhempaisessa perheessä "ei jää mitään säästöön".
Minä olin se "outo" lapsi kenen kanssa ei saanut leikkiä.
Mun äiti on myös samanlainen, pitää itseään niin täydellisenä ja haukkuu ihan kaikki muut todella törkein sanavalinnoin vielä (ihan luokatonta kieltä). Päsmäröi muiden kotona jos kerrankin kutsutaan jonnekin että tuolla PITÄISI olla sitä ja tuolla PITÄISI olla tätä jne. Ai sinuako varten kun vierailet kyseisessä paikassa kerran viidessä vuodessa? Niin asukkaatko eivät saa laittaa mieleisekseen ihan itse? Mitä ihmettä se tälle ihmiselle mitenkään kuuluu millaset kodit muilla on. Tämä arvostelu on vielä pienimmästä päästä mitä jauhaa päivätolkulla jos joku vaan jaksaa kuunnella.