Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit ostaa, mutta et raaski (vaikka olisi ehkä varaakin)

Vierailija
31.07.2014 |

.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kunnon polkupyörän. Tykkäisin pyöräillä, mutta ei tuolla vanhalla rutkulla viitsi kovin pitkiä lenkkejä tehdä. Olen monta vuotta miettinyt pyörän ostoa, mutta aina jokin muu menee edelle; lasten pyörät ja harrasttukset, matkustelu, vaatteet jne. Tiedän, että jos jättäisin joka kuukausi jonkin vaatteen jota en välttämättä tarvitse tai muun ostamatta, saisin säästettyä kunnon pyörään mutta miten minä edelleen olen ilman sitä pyörää?!

Vierailija
2/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:35"]

uusia rintaliivejä, aiemmista kaaret lähteneet, mutta käyvät vielä ihan hyvin. Uudet vastaavat maksavat lähes 50 euroa (en pidä kuin tästä yhdestä triumfin mallista, ne ovat niin mukavat ja pehmeät päällä, mutta tukevat rintoja juuri sopivasti, eikä niissä ole pitsiä, joka kutittaa vain minua)

En satsaa alusvaatteisiin, koska ne eivät näy ulospäin, ja mies ei ole niistä kiinnostunut (jos rakastellaan, rakastellaan aina alasti, ei mitään hepeniä kuvioissa ikinä mukana).

Olen sellainen, että säästän toisaalta (alusvaatteet, lasten vaatteet esim. kirpparilta, ruoka, harrastukset jne.) mutta sitten taas panostan esim. kodin sisustukseen, matkusteluun)

[/quote]

Säästä omista mukavuuksistasi mutta tarjoa lapsillesi monipuolista ja hyvää ruokaa sekä puhtaat ja siistit vaatteet. Ei kirpparirytkyjä tai makaroonia päivästä toiseen. Lapset ansaitsevat parempaa.

[/quote]

Olen eri mieltä! Se, että ostan lapsille käytettyä tai sukulaisilta saatua vaatetta, ei tee niistä automaattisesti rytkyjä. Esim. ostin kirpparilta erittäin hyväkuntoisen Ticketin tähtihaalarin, joka piti vettä hyvin ja oli tosi hyvää kangasta! Maksoi 15 euroa... Joten yritän ostaa sellaisia vaatteita esim. Huutonetissä, jotka saan itsekin käsistäni pois helposti, tai on mukava antaa eteenpäin! En osta kulahtanutta, rikkinäistä tai rispaantunutta...

Ja ruuassa säästän, siten että ostan Lidlistä, teen itse ruuan, ei kalliita eineksiä. Emme syö makaronia kuin ehkä kerran viikossa, teen erilaisia riittoisia ruokia, ihan peruskotiruokaa; jauhelihakastiketta, juureksia raastettuna lisäkkeenä, perunaa/makaronia/riisiä. Syömme paljon keittoruokia, jotka ovat terveellistä ja halpaa ruokaa: kaalikeittoa, jauhelihakeittoa, lihakeittoa, kalakeittoa, kesäkeittoa, kanakeittoa, hernekeittoa jne. Myös laatikkoruokia ja pataruokia syödään paljon! Kasvissoseita jne. Itse leivotaan, ja välillä leipääkin viikonloppuna. Itsetehtyä pannukakkua, lettua, pullaa, kääretorttua, itse poimituista marjoista jne. Kotiruokaa on terveellistä ja monipuolista, varsinkin kun syödään paljon myös juureksia esim. raastettuna ruuan kanssa.

Minusta tarjoan lapsilleni ihan hyvät vaatteet ja ruuan! Ei kylläkään mitään sisäfilettä, tai porsaan noisetteja, mutta meille ruuat kelpaa, ja vaattetkin. Miksi kaikki pitäisi ostaa uutena? Kengät ostan uutena aina lapsille, ja repun koululaiselle kouluun, saa ihan itse valita. Ei meillä kaikki ole käytettyä, mutta vaatteet menevät niin pienen hetken kasvavilla lapsilla, että yritän säästää missä se on helppoa ja missä syntyy säästöä paljon (varsinkin kun saadaan myös paljon eräältä "lastenvaatintoilija" sukulaiselta, joka ei koskaan kelpuuta kuin uutta vaatetta lapselleen, kiitokseksi hän taasen saa minulta käytettyjä sisustusjuttuja:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:07"]

Shamppanjaa. Enkä ymmärrä, miksi aina iskee pihiys ja valitsen kuohuviinin. Muuten kyllä törsään viineihin ja ruokaan. 

[/quote]

Älä suomesta ostakaan, tilaa ulkomailta. Saat samaan halvemmalla ja laadukkaampaa kun suomesta! (vaikka maksat postimaksun) Tai mene vaikka viroon ja tuo sieltä! Saa paikasta riippuen aika laadukasta, jos tietää paikan ja varmistaa etukäteen kysymällä että onhan jotain tiettyä varmasti hyllyssä/varastossa.

Vierailija
4/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:07"]

Shamppanjaa. Enkä ymmärrä, miksi aina iskee pihiys ja valitsen kuohuviinin. Muuten kyllä törsään viineihin ja ruokaan. 

[/quote]

Älä suomesta ostakaan, tilaa ulkomailta. Saat samaan halvemmalla ja laadukkaampaa kun suomesta! (vaikka maksat postimaksun) Tai mene vaikka viroon ja tuo sieltä! Saa paikasta riippuen aika laadukasta, jos tietää paikan ja varmistaa etukäteen kysymällä että onhan jotain tiettyä varmasti hyllyssä/varastossa.

[/quote]

Onko linkkiä antaa mistä kannattaisi tilata ♥

Vierailija
5/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta autoa tekisi mieli mutta en ole vielä raskinut.

Vierailija
6/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoret osaan hampaita (noin 4000 - 5000 e). Harmittaa omat hampaat, mutta tuo summa on vaan niin iso :(

Vierailija
7/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ostaa mutta en ole saanut aikaiseksi, uusi tv, nahkasohva ja inari kaapistot eteiseen.

Vierailija
8/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Design-huonekaluja, taidetta.

Tuntuu turhuudelta.

Vierailija
9/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louis Vuttonin vyön

Vierailija
10/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Television ja siihen kunnon jonkun tallentavan boxin ja netin, että voin katsoa 24/7 elokuvia ja sarjoja :D Nyt tyydyn läppäriin ja sen pieneen näyttöön.

Vierailija
12/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Korsin laukun

Vierailija
13/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteita. Mulla ei oikeasti ole kuin kahdet rintaliivit ja nekin on jo parhaat päivänsä nähneet. Pöksytkin on vanhoja ja kulahtaneita. Aina on vaan jotain muutakin ostettavaa jotka menee noiden edelle.

Kampaamo. Paitsi tänään.. Edellinen kerta oli kuusivuotiaana, 20 vuotta sitten.

Kengät. Haluaisin hulluna kaikkia ihania, mutta eeei...

Vierailija
14/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

200e laukku ja 750e puhelin :(

Vierailija
15/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raaski ostaa melkein mitään uusia vaatteita tai kenkiä, vaikka tarvetta ja rahaa olisi. En myös raaski ostaa itselleni kalliita hedelmiä tms, mutta lapselleni taas ostan kaikkea mahdollista ruokaa. Pitäs opetella arvostamaan itseäänkin.

Vierailija
16/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että kuullostaa, ehkä hassulta, mutta haluaisin ostaa lähellä sijaitsevasta pikkukaupasta gluteenittomia karjalanpiirakoita, mutta nuukuus vie voiton. Niiden hinta on 6,55€/ 6kpl:n pussi, pakastealtaasta, joka on minusta vähän liikaa, ainakin minun (opiskelijan) kukkarolle. - Tai ainakin mietin, mitä muuta voisin ostaa samalla rahalla...

Vierailija
17/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletti

Vierailija
18/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet silmälasit.nykyiset on 16 vuotta vanhat :(

Vierailija
19/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta hienoa matkalaukkua olen harkinnut, mutta en halua maksaa siitä satasia. Vanhallakin pärjään.

Vierailija
20/70 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaa en haikaile, mutta jos olisi varaa, viettäisin kaikki päivät spa-hoidoissa ja muissa hemmotteluhoidoissa. Kokeilisin rentoutumismielessä kaikkia humpuukihoitojakin, kuten kivihoitoja, kristallihoitoja, enkelihoitoa. Menisin vyöhyketerapiaan, akupunktioon yms...