Unet kuolemisesta ja syntymästä? Tosi tunteellisia unia nyt nähnyt.
Näin unta tuossa tätä edeltävänä yönä äitini kuolemasta. En ole edes hänen kanssaan erityisen hyvissä välissä tai muuten niin kovasti miettinyt koko asiaa. Hän on alkoholisti ja se on vaikuttanut väleihimme suuresti.
Hän kuoli unessa (sairasti unessa syöpää ja kuoli ennenaikaisesti johonkin komplikaation ristelyreissullaan ollessaan) ja yritin olla ensin kuin sitä ei olisi tapahtunutkaan. Kävin töissä enkä puhunut siitä kenellekään, syytin siitä itseäni koska olisi tarvinnut apua enkä auttanut. En muista mutta pyysi unessa minulta jotain juuri ennen kuolemaansa, en muista mitä.
Tunsin niin valtavan suurta surua ja tyhjyyttä koko yön kun ymmärsin, että hän on oikeasti poissa. Itkin unissani ja se tunne oli todella repivä, hyvin surullinen.
Etsin kai äitiäni jostain merestäkin kuolemansa jälkeen ja ympärillä pinnan alla sukeltaessani ympärillä vain näkyi ruumiita hajanaisesti.
Viime yönä sitten näin unta, että olin raskaana. Tiesin, että minun täytyy pärjätä niiden kanssa yksin eikä tämänhetkinen miesystävä välitä minusta. Uni oli aika sekava muuten mutta syntymän muistan hyvin, syntyi ihana poikavauva ja olin niin onnellinen, syntyi vielä toinen poikavauva ja olin aivan rakastunut. Otin kuvat ja kirjoitin vielä faceen pojista, etten malta odottaa tuntea heitä ja jotain tällaista. Minulla oli siis kaksoset nyt.
Samassa unessa vaivuin myös itse lapsentasolle mleleltäni ja lähdin veljeni sekä isäni kanssa kauppaan. Notkuin vain karkkiosastolla ja mietin, että tahdon syödä lopunelämäni näitä vain. Samalla mietin kuinka lapsellisia ajatuksia minulla onkaan.
Oli paljon kaikenlaista sattumaa unessa mukana mutta tuo raskaus ja synnytys oli huikeaa ja koin taas suuria tunteita unessa ollessani.
Jänniä unia, jäävät vaivaamaan.
Up