Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon innostunut pyykinpesusta, koska saadaan uusi kone ja kuivausrumpu! Nyt hakusessa hyvä pesuaine ja huuhteluaine yhdistelmä?

Vierailija
23.07.2021 |

Onko suosituksia?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko suositella jotain tiettyä pyykkietikkaa?"

Ruokapuoleta väkiviinaetikka.

Kiitti mutta en halua että vaatteet tuoksuu vahvasti erilaista

Ap

Vierailija
22/27 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkopyykille jauhemainen valkopyykkiaine. Nestemäinen ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitti mutta en halua että vaatteet tuoksuu vahvasti erilaista"

Ei etikan haju jää vaatteeseen, kun vaate on kuivunut.

Vierailija
24/27 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän hajusteetonta huuhteluainetta ja kyllä se neule, huppari tai farkut ovat vaan moninkertaisesti mukavampia pitää kun ovat pehmeitä myös pesun jälkeen.

Jotenkin naurettavaa tuo huuhteluaineveastaisuus :D

Aitoon neuleeseen ei saa käyttää huuhteluainetta. Se pilaa kuidun. Farkut saa pehmeäksi ilman huuhteluainetta. Suurin osa käyttää ihan turhaan huuhteluainetta kun se ei oikeasti tee mitään muuta kuin pilaa rikkoo vaatteen kuidut.

Vierailija
25/27 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten usein peset pyykit 60 asteessa? Pyykin ei tule haista, etenkään koneesta juuri otettuna. Lika, tali ja muu moska ei todellakaan lähde 30 tai 40 asteessa. 40 asteen pyykit pitää pyöräyttää silloin tällöin (kerran kuussa tai parissa) kuudessakympissä, että töhnä lähtee ja saat raikkaita pyykkejä. Ja petivaatteet ja talouspyykki kuuluu muutenkin 60 asteeseen.

Likaisen talipyykin hajua ei peitä mikään pesuaine+huuhteluainekombo, haiset vain entistä pahemmalta. Näin etenkin vaatteiden lämmetessä tai kostuessa. Jos itse haistat pyykkisi, niin valitettavasti muutkin haistavat sinut. Huuhteluainekäry likaisen vaatteen tuoksuun sekoittuneena on ehkä hirveintä ikinä, eikä tuota löyhkää saa edes helpolla irti kuiduista. Huuhteluaineet on myös haitallisia elastaanille ja muille stretch-kuiduille. Kalliita huonoja turhakkeita.

Itse kysymykseen: oma pesuainekombo on Lidlin pyykkipulveri ja pyykkietikka. Pyykkipulveri on parempi koneelle kuin nestemäinen pesuaine, ja etikka tekee pyykistä tuoksuttoman raikasta. Pesuainetta käytän minimiannostuksen.

Pesen aika usein 60 asteessa. Aroille materiaaleille 40. Ja lakanapyykit monesti 90, mutta yleisimmin tuo 60

Ap

Vierailija
26/27 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau pyykinpesuaine ja sininen comfort.

Vierailija
27/27 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainostaan huonolaatuisen vaatteet tarvitsevat huuhteluainetta sähköisyyden vähentämiseen

- Polyesteri

- Polyamidi

- Akryyli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme