Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä töitä tyhmähkölle?

Vierailija
31.07.2014 |

Mä olen ollut töissä, sen jälkeen 16 vuotta kotona.

En ole mitenkään fiksu, olen oikeastaan suht tyhmä, mutta en kuitenkaan niin tyhmä etten huomaa olevani penaalin terävin kynä. Olen myös todella huono muistinen ja on todella noloa, kun teen jotain mitä olen tehnyt sen sata kertaa ja sitten joku kerta unohdankin miten se juttu tehtiin. Eli todella suuri kynnys lähteä töihin tälläisenä hölmönä. Toisaalta näinä aikoinan töiden saaminen on aika hankalaa, varsinkin kun koulutus on vanhentunut ja olen tosiaan ollut ihan liian pitkään tekemättä mitään. Työkkäriinhan ensimmäiseksi pitäisi mennä, mutta sieltäkään töiden saaminen ei ole nykyään helppoa. Opiskelun kautta saisi varmasti helpoiten töitä, tai ainakin jotain tekemistä, mutta en tiedä onko siitä mitään hyötyä. Mitä jos en oikeasti ymmärrä ja muista lukemiani juttuja? En selviydy kokeista ja käyn koulua ihan turhaan? Sellainen vasta söisikin itsetuntoa ja masentaisi lopullisesti.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupan kassa

Vierailija
22/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:48"]

Lähihoitajaksi ja töihin päiväkotiin? Ei ainakaan siivoojaksi, siinä työskennellään usein yksin etkä saa työkaverilta neuvoja tarvittaessa.

[/quote]Lähihoitsuksi mutta ei päiväkotiin vaan mummojen pyllyjä pesemään vanhainkotiin, siihen ei paljon vaadita, sopii tyhmällekin ja siinä tekee helposti kolmivuorotyössä 3500-4000 euron tilin kuukaudessa.

[/quote]

Samaa oli tulossa sanomaan, työaikalisät rupeaa olemaan aika kohdillaan monissa hoitokodeissa ja niitä saa myös keikkatyöntekijät, joilla ei ole edes lähärin tutkintoa. Tyhmää nyt ei ap:sta saa tekemälläkään, tyhmä ihminen ei osaa arvioida osaamistaan. Siksi moni itsevarma tyhmä menestyy loistavasti. Pikemminkin voisi sanoa, että hän etsii monotonista tai näkymätöntä työtä, työtä jossa ei ole tulosvastuuta eikä tulospalkkioita, ei raportointivelvollisuutta... eli työtä jossa saa olla rauhassa ja pohtia rauhassa, mitä tekis elämässä seuraavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin päiväksi jeesaamaan, ja jos jaksaa, niin johonkin nuorten turvakotiin, ensikotiin tm. tekemään rahakkaita yö- ja vkl-vuoroja, virallisten hakujen ulkopuolella näihin pääsee muutkin kuin alan koulutetut, siellä tulee paljon tilanteita koko ajan, joissa nuori pätevä työntekijä ei riitä vaan tarvittais rinnalle vähän vanhempi ja vakaampi, elämän opettama täysinpalvellut kotiäiti. :)

Vierailija
24/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Olette ihanan kannustavia!

ap

Vierailija
25/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:15"]

Kiitos vastauksista! Olette ihanan kannustavia!

ap

[/quote]Liukuhihna olis siitä hyvä, että kun siellä on pari kuukautta ollut ja rupeaa vituttamaan niin tökkää vaikka kätensä johonkin koneeseen niin, että käsi menee mäskäksi. Sen jälkeen on sitten työkyvytön mutta sillä erotuksella että työantaja ja vakuutus maksavat korvauksia koko loppuelämän ajan. Ja sitä korvausta ei lasketa minkään pienen kotiäidin tulon mukaan, vaan sen mukaan mikä olisi ollut oletetun työuran tuoma palkka aina kansaneläkeikään asti. Päälle vielä haittakorvaukset jne. Mulla on pari tuttua jotka ovat tehneet näin ja elelevät leveästi 3000-4000 euron kk-eläkkeillä eikä mitään tarvitse enää elämässä tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan