Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yksin vieraaseen kaupunkiin, mistä kavereita?

Vierailija
31.07.2014 |

Olen muuttamassa ensi kuussa täysin vieraaseen kaupunkiin yksin. Nyt huoleksi on noussut, että missä tutustua ihmisiin? Olen sosiaalinen, mutta enhän mä nyt vaan voi kadulla mennä bongaamaan vieraita ihmisiä ja tutustumaan niihin, mutta en viihdy yksinkään.

En harrasta mitään, koulu alkaa vasta tammikuussa. Minulla ei ole lapsia. Olen 27v.

Täällä varmasti on muitakin, jotka näin on tehneet, joten kertokaahan parhaat vinkkinne!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut jo 8 vuotta kaupungissa johon muutin, eikä ole kyllä yhtään kaveria tai ystävää löytynyt. En usko että löytyykään, vaikea niitä on aikuisena löytää. Mutta joo, onneksi olen oppinut pärjäämään hyvin ilman. 

Sinulla tosin on paremmat mahdollisuudet löytää viimeistään sitten kun koulu alkaa, tosin jos olet muita vanhempi aloittaja voi sekin olla vaikeaa. 

Vierailija
2/10 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne muutat? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:59"]

Minä olen asunut jo 8 vuotta kaupungissa johon muutin, eikä ole kyllä yhtään kaveria tai ystävää löytynyt. En usko että löytyykään, vaikea niitä on aikuisena löytää. Mutta joo, onneksi olen oppinut pärjäämään hyvin ilman. 

Sinulla tosin on paremmat mahdollisuudet löytää viimeistään sitten kun koulu alkaa, tosin jos olet muita vanhempi aloittaja voi sekin olla vaikeaa. 

[/quote]

Olen löytänyt lähes kaikki parhaimmista ystävistäni vasta aikuisena, juurikin 27-vuotiaana ja sitä vanhempana. Ja paikkakunnilla, joilla en tuntenut ketään. Etsipä täältä ketju nimeltä Miten teillä ei ole ystäviä. Sieltä löydät lisää kaltaisiasi ja tekosyitä.

Vierailija
4/10 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini muutti pieneen kaupunkiin, jossa ei tuntenut ketään, töiden vuoksi. Tämä ei tapahtunut Suomessa, vaan eräässä toisessa maassa, jossa ihmiset ovat myös hitaita lämpenemään, tosin normaalimpia sosiaalisilta taidoiltaan kuin av-mammat.

Hän perusti Facebookiin ryhmän tyyliin "Uusia tuttavuuksia kaupungissa X ja sen ympäristössä" ja mainosti ryhmää muilla FB-sivuilla. Ryhmään liittyi kymmeniä ihmisiä ja kaverini löysi seuraa salille, shoppailuun, lenkille jne.  Ja monet muut samoin.

t. 4

Vierailija
5/10 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita joku harrastus. Mistä tykkäät? Liikunta, valokuvaus, käsityöt? Siellä tutustuu samanhenkisiin ihmisiin.

Vierailija
6/10 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä, kiitos!

Olen näin aikuisena tutustunut paljonkin ihmisiin, en tiedä olenko sitten vain sen tyylinen joka tutustuu vai mikä on, joten minua ei huoleta se, että jäisin ilman kavereita, kunhan keksin paikan jossa ihmisiin tutustuu. Nykyisessäkin kaupungissa kavereita on todella paljon, vaikken täältä olekaan kotoisin, mutta kerkesin käydä vuoden peruskoulua täällä, joten sen kautta löytyi paljon ihmisiä.

Ap

Vierailija
7/10 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kyllä jonkin sellaisen harrastuksen aloittamista, jossa tapaa muita ihmisiä. Ihan jo sen vuoksi, ettet jäisi pelkästään kotiin nököttämään. Koulussa sitten tulee omat piirit ja siellä pääsee helposti mukaan kaveripiireihin jos vain niin haluaa. Naapurustosta voi löytyä uusia tuttavuuksia, sun pitää vaan olla sen verran rohkea, että avaat suusi kun törmäät uusiin naapureihin.

Vierailija
8/10 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihminen jolle tätkeintä on seura eikä se millaista seuraa saa, niin varmasti löytyy kavereita. Ongelma on enemmänkin ihmisellä, joka haluaa ystäväkseen tai kaverikseen vain tietynlaisia ihmisiä, joilta kokee saavansa muutakin kuin seuraa. Tämä ei ole mikään arvostelu vaan toteamus. Meitä on moneen junaan.

Vierailija
9/10 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan alkaa tsekkailemaan noita harrastusjuttuja, syksyllä varmaan alkaakin niitä taas. En ole kyllä sitten lapsuuden harrastanut oikein mitään, mutta eiköhän jotain kiinnostavaa löydy!

Ap

Vierailija
10/10 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:50"]Jos on ihminen jolle tätkeintä on seura eikä se millaista seuraa saa, niin varmasti löytyy kavereita. Ongelma on enemmänkin ihmisellä, joka haluaa ystäväkseen tai kaverikseen vain tietynlaisia ihmisiä, joilta kokee saavansa muutakin kuin seuraa. Tämä ei ole mikään arvostelu vaan toteamus. Meitä on moneen junaan.

[/quote]

Ei kun nimenomaan kiinnostaa toki oman tyylinen seura, muuten varmaan kävelisin lähimpään seurakuntaan :D

Ap