Tehosterokote 8 vai 12 viikkoa
Osa kunnistaa on alkanut rokottaa tehosterokotteita 8 viikon jälkeen ensimmäisestä annoksesta. Kumman itse valitsisit 8 vai 12 viikon välin? Tutkimustuloksia ei tuon kuukauden merkityksestä rokotteen tehoon taida vielä olla?
Kommentit (12)
Ehdottomasti 12, kun sitä suositellaan
Eikö valmistajan välisuositus ollut 3 viikkoa ja 12 viikkoon siiryttiin rokotteiden saatavuuden takia?
Ei ole pelkoa Pohjois-Savossa, että rokotusväliä lyhennettäisi. Olisi ihan liian uskalias veto. Mennään niin kuin on aina menty, vaikka tilanne räjähtäisi käsiin.🙄 Kolmet festarit ja koulut auki vaan. Ja suurin osa työikäisistä saa rokotteen syyskuussa vasta. Tartuntakartta helottaa jo nyt toisiks ylimmällä pykälällä. ”Hienoo”.
Lähityöntekijänä ottaisin heti, kun mahdollista.
8 viikkoa, ensi viikolla saan toisen piikin.
Meillä on vanhemmat rokotettu 8 viikon välillä ihan silloisen ohjelman mukaan, esikoisen tehosteväli on 3 viikkoa ja kuopus sai ensin 12 viikon päähän mutta saimme aikaistettua 8 viikon päähän. Teinien on pakko saada rokotukset näin, koska toinen on lähdössä ulkomaille opiskelemaan ja toisella, astmaa sairastavalla, alkaa lukio.
Minulla tulee olemaan 12 viikkoa. Turussa ei muita vaihtoehtoja.
Mulla on joku 11 vko. En jaksa siirtää.
Alunperin välin piti olla 3 viikkoa ... eli sanoisin, ettei ole näyttöä, mikä se paras väli on - kaikki 3 ja 12 viikon väliltä ainakin on ok. Ja pääasia, että ottaa ne molemmat rokotteet.
Minä aikaistin kun pystyi ja väliksi tuli vajaa 11 vk. Ihan hyvä näin.
Sain kolmen viikon välillä. Kohta joutuu varmaan ottamaan kolmannen tehosteen.
Suositusväli on 40 vrk