Sain toisen rokotteen. Milloin oireet alkavat?
Olen lukenut palstalta, että jos ei ensimmäisestä piikistä tule vakavia oireita, niin toisesta viimeistään. Sain toisen rokotteen tunti sitten ja olo on edelleen normaali. Kysynkin palstan roketeasiantuntijoilta, milloin oireet alkavat ja millaisia ne on?
Tuleeko kuumetta, hengenahdistusta, ripulia, huimausta, päänsärkyä vai jotain paljon pahempaa? Joko huomenna vai vasta kahden viikon kuluttua?
Kommentit (45)
Ystäväni sai toissapäivänä toisen rokotteen, eilen tuli kuumetta, kipua kainaloon ja pistoskohdan kolotusta, tänään kuulemma vähän parempi olo, mutta edelleen on lämpöä ja kainalon alueen kipua. Toivon, että paranisi pian.
Sen sijaan eläkeikäiset vanhemmat, sedät ja tädit eivät ole saaneet mitään oireita kakkosrokotteestakaan, että niin se vain menee, ettei kaikille tule. Itse en ole vielä rokotetta ehtinyt saada.
Mulla ei ole kolmeen viikkoon tullut siitä mitään, tuskin tuleekaan :P
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä tutulla nousi korkea kuume, kova väsymys ja tuli lihassärkyjä noin viikko toisen piikin jälkeen. Vakavia oireitahan voi tulla pidemmälläkin aikavälillä. Ajattelin katsella tässä miten hänellä menee...
Tuo ei todennäköisesti johtunut rokotteesta, vaan hän sai heti perään jonkun taudin. Rokoteoireet alkavat parin päivän sisällä rokotuksesta. Ihan tuttua esim. Influenssarokotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy vielä sanoa että en enää yhtään ihmettele miksi natsisaksan aikaan ihmiset oli niin helposti manipuloitavissa. Se tapahtuu koko ajan, nytkin...
Ai, rokotetut on manipuloituja? Just joo😂😂😂
Usko sinä vain hömppään. Minä usko lukemiini vertaisarvioituihin tutkimuksiin.
T: The Lancet
Sain toisen rokotteen maanantaina. Eka yö oli vähän tuskainen, ei varsinaisesti sattunut kuin käsivarteen, mutta hieman piesty olo. Seuraavana päivänä vähän vetämätön. Nyt kolme päivää rokotteen jälkeen olen jo kevyesti urheillut (ei mitään sykeliikuntaa). Odottelin kunnon oireita, mutta tussahdukseksi jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä tutulla nousi korkea kuume, kova väsymys ja tuli lihassärkyjä noin viikko toisen piikin jälkeen. Vakavia oireitahan voi tulla pidemmälläkin aikavälillä. Ajattelin katsella tässä miten hänellä menee...
Tuo ei todennäköisesti johtunut rokotteesta, vaan hän sai heti perään jonkun taudin. Rokoteoireet alkavat parin päivän sisällä rokotuksesta. Ihan tuttua esim. Influenssarokotteesta.
Huoh. Just. Aivan varmasti johtui rokotteesta, oireita voi ihan hyvin tulla viikko rokotteen saamisen jälkeen.
Ensimmäisen piikin jälkeen alkoivat rankat sivuvaikutukset kolmantena päivänä ja kestivät hankalina kaksi viikkoa ja lievempinä vielä viikon siihen päälle. Pelotti vähän mennä ottamaan toista piikkiä. Keskustelin asiasta hoitajankin kanssa ja kerroin kokemuksistani. Hän melkein ihmetteli, että aion ottaa sen toisenkin piikin, mutta sanoin, että näin olen päättänyt, tuli mitä tuli. Ja kas kummaa, ei tullut mitään muuta kuin pistoskohdan kosketusarkuutta parina kolmena päivänä. Usein todetaan, että jos sivuvaikutuksia tulee, niin ne ilmaantuvat parin viikon sisällä rokotuksesta. Mulla on jo kulunut yli kaksi viikkoa, joten voinen huokaista helpotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä tule yhtään mitään. Veljelläni oli seuraavana päivänä hieman nuha ja hieman flunssainen olo. Ei muuta.
Olen kateellinen sinulle, kun olet saanut jo toisen rokotteen. Itse 5-kymppisenä joudun töissä olemaan vielä 5 viikkoa ja jännäämään saanko koronan ennen toista rokotusta.
Kuntakohtaiset erot on aika isoja, koska olen ikäisesi.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen piikin jälkeen alkoivat rankat sivuvaikutukset kolmantena päivänä ja kestivät hankalina kaksi viikkoa ja lievempinä vielä viikon siihen päälle. Pelotti vähän mennä ottamaan toista piikkiä. Keskustelin asiasta hoitajankin kanssa ja kerroin kokemuksistani. Hän melkein ihmetteli, että aion ottaa sen toisenkin piikin, mutta sanoin, että näin olen päättänyt, tuli mitä tuli. Ja kas kummaa, ei tullut mitään muuta kuin pistoskohdan kosketusarkuutta parina kolmena päivänä. Usein todetaan, että jos sivuvaikutuksia tulee, niin ne ilmaantuvat parin viikon sisällä rokotuksesta. Mulla on jo kulunut yli kaksi viikkoa, joten voinen huokaista helpotuksesta.
Mä sain myös ekasta sivuvaikutuksia, pistelyä käsissä ja nivelkipuja. Alkoi heti seuraavana päivänä. Konsultoin kahta lääkäriä, tutkittiin kaikki mahdolliset verikokeet jne, ja molemmat suosittelivat tokaa rokotetta. Otin sitten - enkä saanut tokasta enää mitään oireita. Useampi viikko jo tokastakin, olen iloinen että otin.
Minä sain rokotteen tiistaina aamulla. Ensimmäisenä päivänä käsivarsi oli hiukan kipeä. Eilen se oli enemmän kipeä kun taas tänään ei ole ollut kipua kovin paljon. Esim. nyt ei ole kipua lainkaan vaikka en ole ottanut särkylääkettäkään kuin viimeksi aamulla. Vähän myös palelsi ja maha on ollut hiukan löysällä, mutta en tiedä, että johtuvatko ne rokotteesta.
Astra zeneca 1. rokotteen, josta rokotuspäivän iltana kuumeinen ja vetämätön olo, ja kesti seuraavaan päivään. 2. rokotuksen Pfizer, josta samalla aikataululla samat oireet.
Oireet ilmaantuvat, jos ilmaantuvat, 6 viikon sisään rokotus päivästä, yleisesti ja enimmäkseen 2 päivän kuluessa rokottamisesta.
Käteen sattui pari päivää. Varmuudeksi vältin kovaa liikuntaa toista viikkoa.
Nuoremmilla rokotteen ottaneilla on todettu, oliko jotain sydäntulehdukseen viittaavaa, jota tutkittiin ja syy-yhteys rokotteeseen oli kiistaton, Suomessa myös muutamia tapauksia. Oireet ovat henkilökohtaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy vielä sanoa että en enää yhtään ihmettele miksi natsisaksan aikaan ihmiset oli niin helposti manipuloitavissa. Se tapahtuu koko ajan, nytkin...
Ai, rokotetut on manipuloituja? Just joo😂😂😂
Usko sinä vain hömppään. Minä usko lukemiini vertaisarvioituihin tutkimuksiin.
T: The Lancet
Onpa Lancetisssakin julkaistu vertaisarvioituja tutkimuksia, jotka ovat vuoden kuluttua paljastuneet huuhaaksi.
T: The Pöt
Mistä teitä rokotevastaisia tänne palstalle riittää? 3,5 miljoonaa on jo rokotettu ja rokottamattomista suuri osa on lapsia ja nuoria, jotka vielä eivät ole ehtineet saada rokotusta.
Kuolema lienee parin viikon päässä.
Pikku flunssaan kokeellinen injektio?
Ei mitään järkeä.
Viimeistään ensi vuonna kun otat kolmannen ja se tulee olemaan Modernaa.
Ei välttämättä tule yhtään mitään. Veljelläni oli seuraavana päivänä hieman nuha ja hieman flunssainen olo. Ei muuta.
Olen kateellinen sinulle, kun olet saanut jo toisen rokotteen. Itse 5-kymppisenä joudun töissä olemaan vielä 5 viikkoa ja jännäämään saanko koronan ennen toista rokotusta.